Bralette / behatopje

Discussie in 'De lounge' gestart door lorienmama, 10 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Even wat advies vragen aan de mama's hier.

    Na drie kinderen heb ik echt wel ondersteuning nodig van m'n borsten, maar de beugelbeha's die ik tot nu toe altijd heb gedragen zitten gewoon niet zo lekker meer.

    Ik ben niet helemaal mee met de nieuwste dingen op dit gebied, maar ik kreeg de tip om eens naar bralettes of behatopjes te kijken, omdat daar geen beugels inzitten.

    Wie heeft hier ervaring mee? Kan dit ook met grote cupmaten?
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.504
    113
    Ik vind ze alleen lekker (en mooi) zitten met een kleine cup. Een bralette ondersteunt een B cupje genoeg, maar groter niet, is mijn ervaring.
    Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen bralettes voor de mooi droeg (van H&M, Hunkemoller, Etam, enzo) Misschien dat als je voor een goed merk gaat je dan meer support krijgt?
    Anders gewoon eens een paar bestellen en gaan passen.
     
  3. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Hier 70D en ik draag ze van de Hema (soft, zonder beugel maar wel voorgevormd!). Zitten erg fijn en comfortabel en goed betaalbaar.
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Hier 70F en bij mij zit een beugelbh toch wel echt beter/mooier. Nu heb ik best even moeten zoeken naar modellen waarbij ik geen irritatie van de beugels kreeg. Mijn borsten zijn behoorlijk gegroeid tijdens mijn zwangerschappen en na beiden ook groter gebleven, dus ik merk wel echt verschil nu qua kwaliteit wat betreft ondersteuning en pasvorm, dat is bij kleinere borsten vaak wel wat makkelijker.
    Dus een beetje een zoektocht. Ik koop mijn bh’s tegenwoordig vaak bij lace-lingerie, die hebben vaak mooie aanbiedingen en heel veel goede merken met grote cupmaten (ook betaalbare merken). Ook hebben zij best wel wat keuze zonder beugel, dus (afhankelijk van je cupmaat, die schrijf je eigenlijk niet, dus misschien is de grote cupmaat waar ik vanuit ga niet kloppend) zou je daar eens kunnen kijken.

    Wat ik me nog bedenk: weet je zeker dat je de juiste maat hebt? Zoals ik al schreef, mijn borsten zijn erg veranderd en in eerste instantie dacht ik dat ik een 75c/d had, maar 70f zit zoveel beter. Schijnbaar draagt iets van 75 procent van de Nederlandse vrouwen een foute bh maat (meestal met een te ruime band en een te kleine cup, in mijn geval klopte dat).
     
  5. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb ook een F, en mijn laatste beha heb ik zelfs in een winkel laten aanpassen. Daarom dat ik eens even wou weten hoe de ervaringen waren met de bralettes en de topjes.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ook in winkels doen ze het niet altijd goed trouwens.
    Maar bij mij maakt dus het model van de bh veel uit met betrekking tot beugelirritatie. Als de pasvorm niet klopt, dan schuift de beugel precies over een rib en dat doet echt heel veel pijn na een halve dag. Bij niet voorgevormde heb ik dat veel minder, maar ik heb liever wel licht gewatteerde bhs en dan zit er dus veel verschil in. Bij mij is de belangrijkste factor dat de bovenkant van de cup niet hard tegen mijn borst mag drukken bij bewegen(want dan schuift de beugel), dus ik kies of een balconette waar het bovenrandje “open” staat of nog liever een gewatteerde bh die een bovenkant van niet gewatteerd kant heeft, zoals deze bijvoorbeeld (mijn favoriete bh is van dit merk en lijkt hier op qua pasvorm):
    https://www.lace-lingerie.nl/commodity/23457-ava-beha-e-l-cup-ava-1796

    Maar, dit is dus erg afhankelijk van je borsten verder, en waardoor je last krijgt van de beugel. Ik heb er zelf ook wel wat miskopen gedaan voordat ik wist wat bij mij de factor was.
    Misschien heb je er wat aan en anders hebben ze op die website ook redelijk wat bhs zonder beugel in grote cupmaten.
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  7. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bedankt voor de reacties tot nu... Daar kan ik al wat verder mee. Het gaat inderdaad over de beugel die irriteert. En dat heb ik bij veel modellen.
     

Deel Deze Pagina