Brandblaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosa5, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Gisteren ging het niet zo goed met het afgieten van de aardappels, waardoor ik nu een prachtige brandblaar op mijn vinger heb.
    Nu ging ik net even googlelen en zag dat ik hem niet mag doorprikken,vanwege infectiegevaar.
    Maar ik twijfel, wat als hij knapt terwijl ik ergens mee bezig ben of niet thuis ben? Dan kan ik het misschien niet direct schoonmaken en afdekken.
    De blaar is niet zo groot maar wel dik. Ik ben de hele dag met van alles en nog wat bezig dus ik ben er toch wel bang voor dat hij stuk zal gaan.

    Wat is jullie ervaring, prik je het wel of niet door? Smeer je er iets op en/of dek je het af? Hoelang duurt het ongeveer dat de blaar weer weg gaat?
     
  2. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niet kapot maken, de natuur z'n werk laten doen! Misschien even weken in soda?
     
  3. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik prik ze altijd kapot en laat het dan even weken onder de kraan zodat het vocht er uit is om er vervolgens een pleister op te doen - zodat ik verder kan gaan met het huishouden. Op het moment dat ik klaar ben met de rotklusjes van het huishouden, trek ik de pleister eraf, hou ik het nog eens onder de kraan en laat ik het verder aan de lucht drogen.

    Nog nooit iets 'verkeerd' gegaan op die manier.
     
  4. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Nou het heeft niet lang geduurd, hij is inmiddels al geknapt.
    Ik heb het even gespoeld onder de kraan en er een mooie kinderpleister opgeplakt.:cool: (ik heb niet eens normale pleisters meer zag ik net:D)
    Mocht het gaan irriteren dan ga ik er even mee in een sodabadje.
     
  5. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ondanks de waarschuwing voor infectie gevaar, maak ook ik mijn blaar bijna altijd kapot. Alleen ik doe het pas 2 of 3 dgn nadat de blaar is ontstaan. Daarna goed spoelen, en pleister erop en daarna laten drogen
     

Deel Deze Pagina