Brandnetelkaas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cinderella22, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    Mag je brandnetelkaas eten als je zwanger bent?
    Ik vind het nu erg lekker maar weet niet zeker of ik zwanger ben
     
  2. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb geen flauwidee wat brandnetel kaas is, maar als er op de verpakking staat dat het van rauwmelkse kaas is of au lait cru mag je het niet, als je zwanger bent dan.
     
  3. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Weet niet wat het is, dus weet ook niet of je het mag eten tijdens zwangerschap, maar zowieso! ALs jij nog niet weet of je zwanger bent kan het uberhaupt niet bij je kindje komen, dat is pas later..

    -xxx-
     
  4. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Jahoor volgens mij kun je dat gewoon eten!
     
  5. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het is gewone kaas met brandnetel erdoor....dusse....mag je gewoon eten hoor!
     
  6. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    ik heb het vandaag nagevraagd en ik mag het dus niet hebben. omdat het een boerenkaas is en verse koemelk inzit
     
  7. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou lekker advies heb ik je dan gegeven... :oops: . Nou zal het niet zo'n ramp zijn geweest als je het een keer hebt gegeten, maar blijkbaar toch boerenkaas en daarom mag je het dus niet...okee, ik ook weer wijzer.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij mag je harde boerenkaas wel eten, omdat daarin de bacterieen niet verder kunnen groeien, in zachte kaas wel.
     
  9. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Toevallig heb ik gisteren ook brandnetelkaas gekocht. Dit bleek achteraf ook boerenkaas te zijn. Paniek alom dus weer hier :rolleyes: (Had er al 3 boterhammen van op namelijk..)
    Totdat ik vanochtend ff ging googelen en dit erover vond..

    -----------
    Boerenkaas - rauwmelkse kaas - zwangerschap

    Boerenkaas wordt uit verse, niet verhitte melk bereid (en is dus een zogenaamde 'rauwmelkse' kaas). In de fabriek wordt de meeste melk eerst 'gepasteuriseerd', dat wil zeggen vijftien seconden lang verhit tot een temperatuur van circa 71 graden Celsius. Daardoor wordt een aantal bacteriesoorten gedood. Omdat Boerenkaas een 'harde' kaas is, is het risico voor besmetting met Listeria niet aanwezig. Harde kaas bevat weinig vocht; de Listeria-bacterie kan hierin niet overleven. Dit is conform het advies van de Stichting Voedingscentrum Nederland, het onafhankelijke, gezaghebbende instituut in de Nederlandse voedingswereld (zie ook www.voedingscentrum.nl).
    ------------

    Het schijnt dus niet gevaarlijk te zijn. Weer een hele opluchting dus :)
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat was het stukje wat ik eerder dus ook al eens gelezen had! Maar ik wist het niet 100% zeker meer...
     
  11. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    brandnetelkaas mag je volgens mij vk wel hebben.
    zij zei tegen mij dat alle kazen van de albert heijn van gepasteuriseerde melk zijn, en ik koop mijn brandnetelkaas altijd daar!
    dan kan het wel verse koemelk zijn maar het is wel verhit!
     

Deel Deze Pagina