breken vliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    misschien een domme vraag maar hoe doet de verloskundige nou je vliezen breken als het nodig is???

    xxx
     
  2. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Bij mij zijn beide keren de vliezen gebroken. Ik omschrijf t even zoals ik het heb ervaren, ze gaan met een soort grote flexibele haaknaald :) naar binnen en hoe ze t daar dan binnen doen geen idee, ik heb er echt niets van gevoeld. Daarna voelde ik het wel erg nat en warm worden daar beneden en was bang dat ik aan het plassen was :confused: :oops: , dit was dus gewoon het vruchtwater. Er is voor mijn gevoel dus niets akeligs aan en het doet zeker geen pijn.
    Hopenlijk heb je hier al wat aan.

    Liefs Angela.
     
  3. Niet meer actief

    hahahah dank je wel hoor was ff nieuwsgierig!!!

    xxx
     
  4. mirjam22

    mirjam22 Lid

    25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    lijkt me toch echter geen prettig idee dat ze met een soort breinaald prikken :oops: :oops: hopen dat het vanzelf breekt
     
  5. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Je voelt er echt helemaal niks van hoor. Bij mijhebben ze 2x de vliezen gebroken, het enige dat je merkt is idd een warme stroom water.
     
  6. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Nee je voelt er echt niks van. Bij alle drie mijn bevallingen zijn de vliezen gebroken door de vk.


    Angelina
     
  7. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Bij mij ook hoor, geen probleem hoor. Het is bij mij ook nog nooit vanzelf gebroken. Misschien aan de ene kant wel fijn dat het niet onverwacht in de winkel gebeurd. En wanneer de vliezen gebroken werden, werden de weeen ook gelijk een stuk erger. Je zal dan nog naar huis moeten rijden zeg.,.,
     
  8. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Nou, lijkt mij ook niets als mijn vliezen ineens zouden breken... Vieze boel, haha! Leuk en fijn om jullie verhalen te horen. Doet me wel goed, al die verschillende ervaringen te horen.
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    om jullie de waarheid te zeggen vond ik het heerlijk dat me vliezen gebroken werden door de VK
    met caitlin braken ze spontaan en dat was een spectakel zelfs me VK schrok zich dood
    er staat zo'n kracht op dat het alle kanten opspoot hihihi
    zelf voel je er niets van tis alleen de de schrik van oepsie dat waren mijn vliezen :)
    water ballet dus ;)

    sterkte met je laatste loodjes
     
  10. Niet meer actief

    bij alysha zijn mijn vliezen ook door de gyn gebroken idd je voelt er niks van behalve een stroom warm water.
     
  11. mell

    mell Lid

    30 mrt 2006
    17
    0
    0
    op dat moment maakt het je echt niks uit hoor :)
     
  12. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik weet nog dat ze de arts zei: ik ga nu je vliezen breken.
    En dat ik dacht: maakt me niet uit wat je doet als je mij maar niet in de weg zit. (had nogal een weeënstorm)
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    bij de 1e braken mijn vliezen in de supermarkt, nadat ik net bij de vk vandaan kwam.

    en bij de 2e brak de vk mijn vliezen in het ziekenhuis waarna ik gelijk mocht meepersen, ik weet wel dat ik het heerlijk vondt toen ze mijn vliezen had doorgeprikt hahaha en vies?? nee ik vondt het niet vies toen ze in de supermarkt braken (lekker warm ;) ) en vondt het heerlijk toen zij ze brak bij de 2e voelde echt als een soort verlossing al hahaha

    succes verder, en btw nee het doet totaal geen zeer (het breken dan he ;) )
     
  14. milk

    milk Lid

    10 jun 2006
    7
    0
    0
    verloskundige in opleiding
    Hoorn
    Dat van die flexibele haaknaald klopt inderdaad wel. De verloskundige breng heel voorzichtig twee vingers in en laat de vliezenbreker heel voorzichtig over haar vingers naar de baarmoedermond schuiven. Hierbij is het haakje naar de vingers gericht en kan dus niet blijven haken. Vervolgens wacht de verloskundige tot er weer een wee komt. Door de kracht van de wee puilen de vliezen naar buiten en staan ze onder spanning. Hierdoor is er minder "gewroet" van de verloskundige nodig. Vergelijk het maar met een opgeblazen ballon, maar dan zonder de knal. Tijdens de wee houdt de verloskundige de vliezenbreker tegen de vliezen aan en daardoor breken ze. Zoals veel mensen al gezegd hebben voel je van het breken niets want er zitten geen zenuwen in de vliezen. Je voelt alleen wat water weglopen. Vaak is het zelfd een opluchting want de spanning is even van je buik af!
     

Deel Deze Pagina