Briefje tussen ruitenwisser

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 23 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Even iets luchtigs:
    Sinds vanochtend 7uur is onze straat een week afgesloten voor auto's ivm werkzaamheden. Gisterenavond rond 20.30uur onze auto verzet op een openbare plaats een straat verderop, maar wel bij iemand voor deur (kan niet anders). Zij hebben een grote oprit waar 2 auto's op kunnen. Vanochtend van 8 tot 13uur is mijn man weggeweest met de auto. En nu zit er een briefje tussen de ruitenwisser dat die pakeerplaats voor hun bezoek is en of we in onze eigen straat willen parkeren en dat we al een lange tijd voor de deur staan. Ik vind dit bijzonder en lachwekkend, of we al weken bij hun voor de deur staan en daarnaast is onze straat afgezet, dus kunnen we hier niet parkeren.
    Zeker in de coronacrisis, waar hou je je mee bezig???
    Maar goed, heb een nette brief terug geschreven, dat ik het begrijp, maar dat het nu even niet anders is. En ze zoeken het verder maar uit.
    Ik wil hier verder niks mee, maar ben gewoon verbaasd dat mensen in deze crisis zich hier mee bezig houden.
     
    maartje84, flipflop, Mississippi en 11 anderen vinden dit leuk.
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Bezoek? Ik had in tijden van de corona crisis toch ook zeker nog iets aan toegevoegd over het krijgen van bezoek :confused:
    Wat een mafketels! Ik vind dat je het netjes hebt opgelost.
     
    Kolibrie2, citroenrasp, Linda86 en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Dus nog geen 24 uur heeft de auto er gestaan en dan al gezeur....:roflmao:
     
    Syane vindt dit leuk.
  4. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh man, waar hou je je idd mee bezig.. Lastig zeg.
    Hoop dat ze jullie laten staan..
    Klinken als vervelende mensen! Die gelijk op anderen letten. Wij hebben ook een prive parkeerplaats achter ons huis, in principe voor de 9 woningen in ons huis maar daar staan ook wel eens auto's uit andere steden, prima hoor, zo lang wij nog plek hebben is het ook geen issue.
    En bezoek, alsof ze dat nu nog krijgen?? Dan zijn ze zelf slecht bezig.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha, ik zou niet eens een briefje terug hebben gedaan, het is gewoon een openbare plek toch? Pech dan.
     
    Syane, Bailey07, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Oh haha, daar heb ik niet aan gedacht. Ik kan het er nog bij zetten, briefje nog niet binnen gegooid :D
     
    Paardenbloem, Adje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Met dit soort topics hoop ik altijd dat de vrouw des huizes ook lid is van dit forum. Beschamend toch als je je hier druk over maakt? Helemaal in deze tijd met het Corona virus.
     
    SAARC, Syane, qwerty123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Lijkt wel op een buurman bij mijn ouderlijk huis. De man heeft een illegale garage gemaakt,waar voor geen vergunning is verleend, iedereen in de straat weet dat,maar we houden er allemaal rekening mee. En zetten onze autos dus nooit voor die garage neer.
    Nu had ik laatst mijn auto voor zijn tuindeur,die deur is een meter van zijn garage af, gezet, maar met de fiets kon je er makkelijk langs EN het is gewoon toegestaan om daar te parkeren. Had ie ook een briefje (post it) op mn auto geplakt!!! met de mededeling dat ik daar niet mag parkeren..
    Ik kan hier normaal al niet tegen,laat staan nu,met al die hormonen extra.
    Hij was zo aso om iets op mijn auto te plakken, ik was zo aso om om 23.30 aan te bellen en mijn zegje te doen..

    Kom op zeg, die vent weet wie ik ben, waar ik moet zijn en dat het mijn auto is en dat mn vader bij de politie werkt en ons echt wel geleerd heeft waar we wel en niet mogen staan.. en hij had een paar dagen ervoor ook al een briefje op de auto van mn zwager geplakt,kwam ik later achter.

    Hele straat heeft weer even mogen genieten van de schreeuwende Loes, die ik vroeger in mn puberteit ook was:roflmao: they will never forget me hahaha.
    En mn vader stond in de deuropening alles te aanschouwen en te lachen.
     
    Syane, Bailey07, Gewooniemand en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Oh dat hebben we hier ook, maar dan gaat het niet om parkeren op een parkeerplaats maar om het parkeren aan de stoep tegenover de parkeerplaatsen. Hebben nogal een groot parkeerprobleem wat enkel groter wordt omdat men met een dubbele ruime eigen oprit hun auto op de parkeervakken zet of dus bij ons aan de stoep. En dan heb ik het niet over 1 auto maar de hele straat vol. Ik kan dan dus met rolstoel niet naar mijn eigen auto tenzij ik tot de hoek rij, daar de stoep af ga om vervokgens het hele stuk over de weg terug te rijden naar auto. Vervolgens kan ik dan met mijn auto niet uitrijden.

    @ts ik zou ook een briefje terug schrijven in die situatie en even benoemen dat jullie straat afgesloten is en er vanaf de gemeente dus gezegd is om elders op een openbare plek te parkeren. En dat wanneer hij/zij het daar niet mee eens is het hen vrij staat om contact op te nemen met de gemeente om hun beklag te doen.
     
    Rosa Canina en sillies vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb zooooooo een hekel aan mensen die openbare parkeerplekken claimen als eigendom. Volgens mij zijn dat ook allemaal mensen die in de normale omgang ook heel naar zijn.
    Wij hadden hier zo een buurman. Als iemand voor zijn deur geparkeerd stond en weg ging kwam hij meteen naar buiten om zijn auto te verplaatsen. Toen ik dat door had ging ik expres daar parkeren zelfs als de hele straat leeg was en ik dichter bij huis kon parkeren. Niet iets om trots op te zijn maar heb daardoor expres voor zijn deur geparkeerd toen ik 2 weken op vakantie ging.
     
    aYh4L8, citroenrasp, LizMe en 19 anderen vinden dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hahaha, ik lig in een deuk :D
    Mijn schoonvader maakte zich altijd zoooo druk om waar de overbuurman parkeerde, want stel je toch eens voor dat dat voor hun voortuin was! Gewoon een openbare plek he, en niet de plek waar schoonvader het liefst parkeerde, maar hij wilde die auto gewoon niet zien... En toen parkeerde de overbuurman dus ook opzettelijk zijn auto daar na een tirade van schoonvader :D Ik heb stiekem genóten! Echt joh, alsof die man z’n auto ín de voortuin zette, zo overdreven!
     
    SAARC, Bailey07, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hoe irritant is dat.
    Persoonlijk zou ik geen briefje terug schrijven en daar stug blijven parkeren.
     
  13. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Haha lijkt mij zo genieten hè. En dan op vakantie gaan fantaseren hoe erg persoon X zich er wel niet aan stoort. :roflmao:

    Mijn moeder had een oude T2 bus, de overbuurvrouw wilde die niet aan die kant hebben, ze zette hem dus expres voor haar deur neer.
     
    Gewooniemand, Mystiek en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Hahaha doen! Zijn ze nou helemaal betoeterd!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.778
    113
    Wat ontzettend asociaal, voor bezoek dat zou helemaal mooi zijn in deze tijd.
    Als mensen hun auto voor ons huis zetten (openbare parkeerplaatsen) is dat geen ramp maar wel als het een enorme bus of vrachtwagen is, dat is gewoon vreselijk irritant.

    Maar nog nooit een briefje geplakt! Wel blij wanneer die weer weg was
     
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Die buurman waar ik het over had net die heeft me een keer op zondag ochtend wakker gebeld(deurbel). of ik mijn auto naar achteren wilde halen want hij kon niet uitparkeren. Ik stond gewoon netjes tussen de strepen, wel dicht tegen de streep aan maar met 2x steken kon hij er makkelijk uit zonder mijn hulp. "Zijn" plek grensde van voren zelfs aan de stoep dus zonder steken en met 1 band over de stoep kon hij er ook makkelijk uit. Toen heeft hij bij mij al zijn credits die hij nog had verloren.
     
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb even genoten inderdaad. Had graag zijn gezicht elke ochtend gezien. Maar ik was ook wel een beetje bang dat hij uit "wraak" mijn auto zou bekrassen ofzo.
     
  18. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Wat een mensen zeg! Waar je je druk om maakt.

    Bij mijn oude huis durfde mijn tante op de plek van mijn buurman (voor zijn huis) te parkeren. Wij waren net 2 dagen bezig met klussen. De buurman kwam fijntjes vertellen dat in die wijk niemand zomaar op een ander zijn plek ging staan. Mafketel.

    Om de haverklap stonden er mensen op de parkeerplek voor mijn huis. omdat deze het dicht bij de sportschool op de hoek was. Ik moest vaak ergens anders in de wijk gaan staan. Dus achteraf moest hij niet zeiken dat er 1x iemand op zijn plek stond.
     
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat ben ik wel met je eens. Er iets over zeggen kan niet maar het belemmerd wel je uitzicht. Man parkeert zijn bus, en (ook de vrachtwagen als die mee naar huis gaat) altijd op een parkeerpleintje een straat verder en nooit hier in de straat of voor de huizen.
     
  20. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Heb je ook stoepkrijt? De straat kan natuurlijk altijd versierd worden met een grote blauwe P en een dikke pijl naar "hun" parkeerplaats.
     
    Gewooniemand, Paardenbloem en sillies vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina