Bril kapot gemaakt op school. Wie aansprakelijk?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door p1982, 15 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Zeker niet accepteren dat die moeder het niet gaat betalen. Klinkt als iemand (weet niet of het zo is, maar klinkt als) die het gedrag van zoon vergoeilijkt. Heeft dat jongetje ook geen excuses aangeboden? En heb je verder niets van die moeder gehoord? Ze kan blij zijn dat het maar 90€ is.
    Fijn dat je rechtsbijstand hebt.
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Zou ook even informeren of na de reparatie de bril nog net zo sterk is als nu. Hier moest onze zoon andere (sterkere) glazen en wilden graag in deze bril nieuwe glazen (hij had hem krap een jaar) maar toen bleek dat ze dit wel konden doen maar dat dit de kwaliteit van de bril niet ten goede kwam en hij dus een groter risico had dat de glazen uit het montuur zouden vallen.
     
    Caithy vindt dit leuk.
  3. p1982

    p1982 Niet meer actief

    pluk bedankt voor de tip van de glazen. dit wordt onderzocht nog

    heb onze verzekering gebeld en die vergoeden het niet. ook niet vanuit de inboedel omdat het buiten het huis is gebeurt.
    ouders moeten gewoon betalen ook al zijn ze niet verzekerd. Gaan ze niet betalen gaan we de rechtsbijstand inschakelen.

    jongetje heeft helemaal geen sorry gezegd , dochter is ook een beetje van slag hierdoor zegt hele tijd mama ik ben zuinig op me bril en dan nu dit.
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Belachelijk hoor. En wie zegt dat hij haar nieuwe bril straks niet weer sloopt? Ik begrijp ook niet dat school hier niet wat meer werk van maakt, want het is toch wel idioot gedrag wat niet zomaar geaccepteerd moet worden. Dus al is het niet de financiële kant, dan wel de emotionele/sociale kant.
    Goed dat je rechtsbijstand in hebt geschakeld. Soms helpt alleen het laten vallen van het woord 'rechtsbijstand' al om wat eerder je geld terug te krijgen.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou over dit incident wel nog weer gaan praten op school, dat je dochter er erg van is geschrokken en nu bang is dat hij het nog eens doeg. Dat hij haar ook geen excuses heeft aangeboden etc en dat het wat jullie betreft dus nog niet is opgelost en afgesloten. Los dus nog van dat moeder weigert de schade te vergoeden, dit gedrag kan gewoon écht niet.
     
    Janna vindt dit leuk.
  6. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dit zou ik opnemen met juf en de directeur, omdat juf nog niets heeft gedaan.
    Ook zouden de ouders gebeld moeten worden bij de gedrag, zo niet op school moeten komen.
    Impact is groot als ze zo jong zijn. Laat die jongen maar een tekening maken en sorry zeggen. (en de ouders dokken)
     
  7. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Mee eens.
     
  8. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.265
    640
    113
    Poeh he dat was wat voor mij geweest.

    Blijf toch gewoon van ander mans spullen af en laat staan extra stuk maken ! Asociaal...

    Hopelijk werkt die moeder toch mee
     
  9. Heel fijn voorbeeld ook zo'n moeder voor haar zoontje..
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Die moeder moet betalen, goed dat jullie dit zo hebben opgepakt.

    Ik zou er zeker nog op terugkomen bij de juf en de directeur. Dit is geen normaal gedrag, op een bril gaan staan??

    Tijdens de vakantieopvang is het loopfietsje van mijn dochter (3) ook gesloopt door twee oudere jongens. Ze zitten niet daar op school (vakantieopvang) en de juf kon niet direct zeggen welke kinderen het gedaan hadden, maar ik heb toch heel duidelijk gemaakt dat ik dit niet vond kunnen en dat ze beter op moesten letten. De boodschap kwam wel over want daarna werd er heel goed opgelet dat fietsen niet werden afgepakt.

    De schade was niet groot (zo'n rubber handvat gescheurd en de bel eraf), maar in jouw geval zal ik er zeker op staan dat die moeder betaalt. Vind je het gek dat haar zoon zo is...
     
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.350
    113
    Home
    ik zou de moeder aanspreken hoor zeggen dat de juf het heeft gezien en dat ze een oplossing moet zoeken
    desnoods met de juf erbij het zeggen

    maar goed iemand die niet eens het fatsoen heeft om excuus te maken voor zoiets kan je weinig van verwachten ben ik bang
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Moeder van dat kind is aansprakelijk. Wel of niet verzekerd doet er niet toe ( is niet verplicht).
    Als mijn kind zo iets zou flikken mag hij/zijn spaarpot leeg maken en afgeven en eventueel speelgoed verkopen tot minimaal de helft van wat het kost. Dat ze maar goed voelen wat het kost en niet meer doen.
    ze komt we zo wel makkelijk vanaf en het kind ok. Zeker niet bij laten zitten
     
  13. p1982

    p1982 Niet meer actief

    nog geen sorry gehoord van de moeder en ze kijkt me ook niet aan. rechtsbijstand heb ik genoemd en die is er mee bezig

    denk straks doet het jochie het weer of bij andere kind.

    ook aangegeven bij juf dat dochter er mee zit en ze gaat er mee aan de slag
     
  14. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Tsjonge jonge, wat een onfatsoen zeg. Fijn dat je rechtsbijstand hebt. Kan die het mooi oppakken. En de juf gaat met je kind aan de slag of pakt die het ook nog op met de andere ouder en het jongetje?
     
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.973
    8.776
    113
    Wat ontzettend naar!! Ongelukken gebeuren maar dit heeft het kind bewust gedaan. Snap heel goed dat je dochter geschrokken is.ze zullen wel iets moeten ondernemen want anders doet hij het zo weer met de nieuwe bril.

    Hopelijk kan de rechtsbijstand jullie goed helpen en hebben ze op school een goed gesprek met de ouders en het kind.
     
  16. Blink

    Blink Actief lid

    14 jan 2007
    254
    10
    18
    Ik ben heel benieuwd hoe dit is afgelopen..
     
  17. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Het is ronduit onverantwoordelijk dat die moeder niet verzekerd is.
    In Nederland ben je verplicht om SE verzekerd te zijn.
    Ze blind in gebreken en is wel degelijk verplicht om te betalen
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet wat se verzekerd is maar wa verzekering is niet verplicht.

    Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is bij ts.
     
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.973
    8.776
    113
    Ben ook heel benieuwd! Wat een vervelende situatie.
     
  20. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Is er vanuit school dan ook helemaal niets meer gedaan? Dit is toch wel gedrag dat echt niet door de beugel kan en valt niet in de categorie een "ongelukje" of een duwtje geven.

    Mijn zoon kreeg vorig jaar een trap in zijn gezicht van een klasgenootje (hij was boos op een ander jongetje, mijn zoon stond toevallig in de weg. Resultaat: voortand er uit). Juf heeft dat toen hoog opgenomen; moeder moest met de jongen naar school komen en er vond een gesprek plaats waarin hij moest vertellen wat er gebeurd was en hij moest sorry zeggen. De moeder heeft de jongen toen ook nog van zijn eigen geld een kadootje voor mijn zoon laten kopen. Tsja, hij kreeg er zijn tanden niet mee terug, maar ik vond het echt nwtjes opgelost door zowel school als de moeder.

    Een gesprek lijkt mij het minste wat juf zou moeten doen in deze. Met de bril van een ander kind gaan gooien is gewoon belachelijk. Ik zou de bril laten maken en de rekening bij de ouders langs brengen...
     

Deel Deze Pagina