Brillenglazen, wel/niet ontspiegeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door MvLiam, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Net even naar de opticien geweest voor een nieuwe bril. Super leuk montuur gevonden en daarna even een gesprekje gehad over welke glazen ik erin wil hebben.
    Ik kan kiezen:

    - Normale glazen van €30 per glas
    of
    - Ontspiegelde glazen van €70 per glas.
    - Of super de duper glazen (zoals ik ze nu zelf even noem ;)) van €130 per glas

    Nogal een verschil dus maar volgens de verkoper waren die 2 duurdere glazen toch echt veel beter bla bla bla.
    Ik ga de bril eigenlijk alleen gebruiken voor 's ochtends en 's avonds, dus als ik gewoon even geen zin heb om mijn lenzen al in te doen. Mijn vriend zegt dat ik gewoon die goedkope glazen moet nemen en mochten ze niet bevallen dan kan ik altijd nog die duurdere nemen.

    Wat vinden jullie? Heeft iemand ervaring met "normale" glazen ipv die ontspiegelde? Zijn die echt veel slechter en waar merk je het dan aan?
     
  2. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ontspiegelde glazen is eigenlijk niet nodig als je je bril niet dagelijks de hele dag draagt

    en je moet er ook nog eens extra zuinig op zijn,
    want had met mijn vorige bril dat ik nogal vanalles gebruikte om de glazen schoon te maken, en daarmee haal je dus na een tijdje ook de ontspiegelde laag weg
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond ontspiegelde glazen wel fijn toen ik nog 'fulltime' een bril droeg. Maar toen het meer een reserve werd, was het niet echt nodig meer.
     
  4. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik heb de goedkoopste glazen, omdat ik de bril net zoals jij voornamelijk thuis gebruik (inderdaad 's ochtends en 's avonds). En hij functioneert prima ;)
     
  5. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb ook gewoon een bril voor thuis en normale glazen (wel dungeslepen anders vallen ze uit het montuur met die sterkte van mij haha)
     
  6. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik had eerst ontspiegeld glas, kijk maar door 1 oog (andere is blind) dus scheelde ook weer in de prijs;)
    Maar toen had ik mn bril fulltime op, daarna een lens gaan dragen.
    En nu alleen nog maar een bril op als ik een vermoeid oog heb of op mn monitor moet lezen.
     
  7. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ik draag hem heel de dag dus heb wel ontspiegelde. waren 60 euro per glas. dus 120 euro bij elkaar
     
  8. Sannaa

    Sannaa Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb altijd de goedkope glazen gehad. en als je je bril weinig draagt echt de goedkope doen! Je merkt weinig verschil denk ik, maar qua kosten.. Ook kun je over een half jaar als je denkt, nou ik had toch liever die andere glazen het altijd nog doen. Lekker voor de goedkope gaan hoor. Hoef je ook niet zo zuinig ermee te zijn.
     
  9. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.826
    1.280
    113
    Ik heb echt glas in mijn bril, dat is eigenlijk altijd ontspiegeld. Kunnen ze je daar geen voorbeeld glazen laten zien van wel en niet ontspiegeld? Kun je het even testen :)

    Wat is er trouwens zo speciaal aan de dure glazen? Ben wel benieuwd eigenlijk :)
     
  10. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb een bril gehad, voor autorijden, zonder ontspiegelde glazen..

    Achteraf een verkeerde bezuiniging geweest... Ik zag vaak mn oog/wang in t brillenglas.. Nu heb ik ontspiegelde glazen en vind t veel prettiger kijken.. Nu draag ik de bril ook "gewoon" thuis wel ipv alleen voor autorijden..
     
  11. Awerty

    Awerty Lid

    19 jun 2010
    40
    0
    0
    NULL
    Apeldoorn
    Heb altijd ontspiegelde glazen anders zie je steeds jezelf in het glas. heel vervelend. Maar ja ik draag mijn bril ook de hele dag. Bij sommige opticiens zoals eyes+more worden glazen standaard ontspiegeld. Scheelt toch weer geld
     
  12. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ik heb de goedkoopste glazen, maar volgens mij wel ontspiegeld... Ik heb mijn bril ook alleen voor 'erbij'.
     
  13. Stinkerbell

    Stinkerbell Fanatiek lid

    1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik heb een bril gekocht in de aanbieding bij Hans anders ik geloof voor 50 euro. Maar wel ontspiegeld. Heb ik de 1e keer niet gedaan en gek werd ik ervan. Zou dus echt kiezen voor ontspeigeld.
    Als je bijv toch een keer je bril op wil naar de supermarkt zie je telekens die tl balken aan de binnen kant. Gek werd ik ervan.
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.863
    7.627
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    niet ontspiegeld vind ik schijtirritant, met autorijden zie je de lampen van de auto achter je weerkaatsen in je glas, of met lezen de lamp achter je in je glas, en je eigen ogen.

    Mijne zijn altijd ontspiegeld geweest.
     
  15. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    Helemaal mee eens
     
  16. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Raar. Ik heb echt nooit last van mijn niet ontspiegelde glazen.
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.863
    7.627
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

    dure glazen is vaak dun geslepen. Normale glazen zijn 1,5 dikte, dunne glazen 1,6 en dan heb je nog 1,76, allerdunst geslepen.

    Voor mensen met hoge sterktes. Verder heb je nog ontspiegeld, varifocaal, bifocaal etc.
     
  18. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb zelf ontspiegelde glazen maar verder niet al die tralalalla. dat bevalt op zich goed en ik heb hem hele dagen op. mijn dochter heeft geen ontspiegelde glazen omdat de bril inderdaad alleen maar voor nood en een minuutje in de avond en ochtend was was want ze heeft lenzen. ze wordt er knettergek van voor dat half uurtje al . de volgende bril wordt er zeker één met ontspiegeling.
     
  19. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hee bedankt voor de antwoorden allemaal!
    Ik heb de bril inmiddels al op mijn hoofd, en het zijn de middelste glazen geworden. Dus die van €70 per glas.
    Ik heb van alle 3 een voorbeeld op gehad en ik merkte tussen de twee duurdere glazen weinig verschil. De goedkopere (niet ontspiegelde) was echter een heel ander verhaal. Alle lichten (zowel de lamp als televisie) weerkaatsten in het glas en ik zag net als Devilschase mijn eigen ogen.

    Dus we zijn een stukje armer (mijn oog viel weer op een verschrikkelijk duur montuur grr!) maar ik zit heerlijk met een brilletje op mijn neus op de bank. :D
     
  20. mickey80

    mickey80 Actief lid

    24 aug 2008
    359
    1
    18

    Ook helemaal mee eens :)
    Ik heb 2 brillen extra naast mijn lenzen. 1 ontspiegelde voor als ik geen zin heb in mijn lenzen en 1 niet ontspiegelde om in bed tv te kijken en in slaap mee te vallen ;)
    Ik merk goed het verschil.
    Ze hebben bij de winkel volgens mij wel van die voorbeeldglazen om even te proberen. Je moet denk ik zelf ervaren wat je prettig vind.
     

Deel Deze Pagina