Ik lees dat je brood kunt gaan geven met een maand of 6. Mag dat al iets eerder? En geef je dan wit of bruin brood? En doe je er wat op?
Ik ben ook pas met 7 maanden korsten gaan geven en een maand later pas brood Eerst alleen boter erop maar dat was hij al snel zat, toen werd het smeerkaas, of worst, appelstroop, roomkaas
Ik begon ook met 7 maanden, met een wit of lichtbruin brood en deed er smeerkaas op, appelstroop etc.
Ik ben pas met 9 maanden brood gaan geven. Doe er smeerworst, smeerkaas, jam, appelstroop enzo op. Lekker glad, glijd goed.
hier op advies van cb met 6 mnd begonnen met brood. Idd met smeerkaas en smeerworst. Het cb hier adviseerde eerst zonder beleg te doen en als ze een half broodje opkunnen te gaan beleggen
Hier met 7,5 maand begonnen met heel lichtbruin brood. Beetje boter erop en in stukjes geknipt. Nu doe ik er appelstroop, smeerkaas, pindakaas, smeerworst of jam op.
ik ben met 6 maanden begonnen met een broodkorstje tussendoor maar met 7 maanden at ze pas echt brood mee. ik deed er toen wat boter op en al snel smeerkaas of pate. had boerenbruin
Het advies is om het niet voor de 6 maanden te geven. Heeft iets te maken met de gluten in brood en het nog niet helemaal ontwikkeld zijn van de darmpjes. Bij voorkeur pas met 7 maanden.. Meestal begin je met gewoon bruinbrood. Eventueel eerst nog korstjes. Maar wij zijn met 6mnd1wk begonnen met een boterham in kleine stukjes. Iets van boter+appelstroop/jam/smeerkaas/pindakaas. Hij at na een week al een hele boterham..
Afgelopen week bij het CB zeiden ze dat je vanaf 6 maand mag proberen met een broodkorst, en vanaf 7 á 8 maanden met een sneetje brood. Gisteren gaf ik Jesse om te proberen een heel klein frummeltje brood, maar hij kokhalsde! Hij is er dus echt nog niet aan toe! Broodkorst ga ik deze week ook proberen. Maar hij lurkt nog zo lekker aan z'n flesje, ik ga zeker niet zo heel vroeg beginnen.
Bij Emma begon ik ook met 7 a 8 maanden met een stukje brood, op advies van cb. Ze kokhalsde en liep blauw aan. Mooi dat ik nog een maand heb gewacht. Nu eet ze zonder problemen een boterham!
hier met 6.5 maand begonnen en pas nadat hij goed fruit en groente at (met 5.5 maand begonnen) daarna met brood begonnen
hier nu ongveer 2 weken aan een boterham.... Nicky at meteen al een hele op ( zonder korsten) en doe er vaak wat fruithap op.... vindt ze lekker en glijd goed!
Hallo! Nou, hier het advies gekregen om vanaf 7 maanden te beginnen met een broodkorstje en daarna uitbouwen naar een hele boterham. Ik heb het dus geprobeerd toen Tamara 7 maanden was en ze deed ineens raar, begon te kokhalsen en stikte zowat in het kleine korstje. Ik heb het korstje uit haar keel gevist en ze heeft erna geen korstje meer gehad. Ik ben zo geschrokken van dit alles, de gedachte alleen al, geeft me nu de kriebels. Ik wacht nog wel even tot ze wat ouder is...ze kan haar hele leven lang nog brood eten... Mijn CB vindt het geen enkel probleem dat ik nog even wacht. Het is niet m'n bedoeling om iemand bang te praten hoor, vertel alleen mijn ervaring... Liefs Elly.
hier zijn we gewoon met stukjes brood begonnen ipv korstjes (6.5 maand) dit ging meteen heel goed hij sabbelde er even op (stukjes steeds in de wang gestopt) en slikte het dan door na twee weken brood met korstjes gegeven en dit ging ook meteen goed
wij zijn hier begonnen met 5 en een halve maand. cb vond het prima. eerst een half stukje brood en een dag daarna at meneer de hele boterham op. weer eendag later at hij ook de korstjes op, nu zit hij alweer een paar weken op 2 hele boterhammen tussendoor. gaat hier prima. joyce
ik ben met stipt 6 maanden begonnen met een boterhammetje...gewoon ene lichtbruin brood (tarvo moud bijv.) met ene dun laagje boter verder neits, en dit in inieminie dobbelsteentje snijden en lekker laten eten..' ging meteen goed!