brood geven van cb maar kokhalzen als gevolg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door diana hoogeveen, 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana hoogeveen

    diana hoogeveen Actief lid

    7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    he meiden

    luca is nu 6 maanden en was dinsdag bij het cb
    nou het gaat harstikke goed maar ik moet dus brood gaan geven op zich niet erg ze mogen het hebben....

    zo ik thuis en dacht waarom niet een boterhammetje nou zo gezegd maar zeker niet zo gedaan heb hele kleine stukjes gegeven kon ze amper vasthouden maar hij ging zo erg kokhalzen dat ik me eigen zo rot schrok dat ik het nu niet meer wil geven ben echt als de dood dat ie stikt
    hij werd helemaal rood en melk kwam er gewoon van uit en daarna was het huilen geblazen

    luca zat op 3 flessen van 240/8 en nu moet ik terug naar 4 flessen

    eerst was het een perfect schema

    7.00 fles 240/8
    9.00/10.00 slapen
    10.15 fruit
    11.30/14.00 slapen
    14.30 fles 240/8
    16.30 groente
    18.30 fles + nutrix 240/8

    nu moet ik volgens cb zo gaan doen

    7.00 fles 240/8
    10.00 fruit
    12.00 brood met fles 150cc
    15.00 fles 150 cc + snack
    17.00 groente
    19.00 fles 240 met pap

    niet alleen brood maar ook liga of iets dergelijks stikt hij zowat in nu vroeg ik me af wat jullie in mijn geval zouden doen ben echt heel bang dat ie stikt en mag fruit ook niet meer als maaltijd zien

    mijn eigen schema ging geweldig nieuwe voel ik me absoluut niet prettig bij en alleen maar door dat brood

    liefd diana
     
  2. evon

    evon Actief lid

    18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Gewoon over een paar weekjes weer proberen! Hij is er waarschijnlijk gewoon nog niet aan toe...Naar mijn weten hoeven ze met 6 mnd ook nog helemaal geen brood hoor maar pas met 7 a 8 mnd.
    Ik ben pas begonnen met brood toen ze 7 maanden was. Had haar daarvoor weleens een broodkorstje gegeven om op te sabbelen. En dus met 7mnd een boterhammetje met wat boter gegeven. Ging er zonder problemen in.
     
  3. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    vervelend voor je mannetje
    waarom probeer je niet eerst een broodkorstje van een dag oud en zo even tijdje oefenen....of broodstukje gedipt in melk

    mijn schema met brood van mijn eerste zoontje was zo:

    fles met pap
    fruit 100 gram
    brood met melk
    fruit 100 gram of als hij smorgens wel 200 gram fruit at dan sapje met liga
    avondeten en yoghurt
    fles

    succes met het brood geven en zou het rustig aan doen als hij er zo'n moeite mee heeft
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Kylian had dit ook in het begin, gewoon eng.
    Maar mijn schoonmoeder zei toen ook meteen dat we het in melk moesten dippen en dat het dan een stuk beter zou gaan.

    En dat klopte :)

    Gewoon lekker dippen en over een tijdje kun je het heel langzaam afbouwen (steeds minder dippen) en gaat het een heel stuk beter.

    Groetjes Anita
     
  5. missmariska01

    missmariska01 Fanatiek lid

    dan zou ik nog maar even wachten en over een tijdje nog een x proberen
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mij werd geadviseerd om eerst alleen met een broodkorst te beginnen.
    Zo kan het kindje en de darmen langzaam wennen aan ander/vast voedsel. Ik denk dat gelijk echt brood gaan geven is teveel van het goede/enthousiaste is :) Misschien een idee om eerst alleen met een broodkorst te beginnen?
    Heel veel succes! Ik ga vandaag ook beginnen met een broodkorst... Ik ben benieuwd!
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    ik vond dus een broodkorst hartstikke eng, hij zat er eerst heel lang op te sabbelen, totdat er een groot stuk af kwam en die kreeg hij niet weg.

    ik heb een tijdje gewacht, en toen kleine stukje geprobeerd (tarvo wil het beste bij hem) en gedipt in halfvolle melk, toen ging het goed, nu eet hij het soms met smeerkaas (dit plakt trouwens wel eens) en ook met bob de bouwer boterhamworst. en boter natuurlijk
     
  8. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    hier ook een paar keer gehad dat ze ging kokhalsen en/of overgeven. Ben er nu achter dat er meestal dan van alles aan haar gehemelte geplakt zit en ze het dus niet wegkrijgt. Let nu goed op of ze het doorgeslikt heeft geef dan volgende stukje. Ben begonen met boord met 7,5 maand.
    Liga ook goed opletten of er niet te grote stuk vanaf gehapt wordt dat ze niet weg krijgt.
    T is lastig zo leren eten voor ze.
     
  9. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    en in het begin het brood niet zo in de mond doen maar aan de zijkant in de mond stoppen
     
  10. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Misha had hetzelfde als jou kindje en ik ben er toen mee gestopt. Nu krijgt ze sinds 2 dagen weer brood en het gaat supergoed. Ze verslikt zich niet eens meer..Ze was er ruim een maand geleden gewoon nog niet aan toe. Zodra ze dat wel zijn, gaat het gewoon vanzelf..

    Over het schema..Gewoon je eigen, goed lopende, schema aanhouden hoor..Ook ik moest met 6 maanden terug naar 4 flessen en moest brood gaan geven..dat heb ik dus 2 dagen geprobeerd en heb daarna alle adviezen weer overboord gegooid. Gewoon 3 flessen en zodra je kindje goed brood gaat eten, de hoeveelheid af gaan bouwen, want je flessen zijn wel flink en met een maand of 8 moet je wel de zuivel wat gaan minderen en het vaste voedsel wat ophogen..Je kan misschien nu al overwegen om 's morgens tarwe pap te gaan geven en je fles te veranderen naar 210+7 (+die pap dan)
     
  11. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik laat Erik nu aan brood wennen door kleine stukjes zelf voor te kauwen en dat aan hem te geven. Dan eet ie het wel. Zo zelf eet ie het niet.

    Af en toe sabbelt ie wel op een korstje brood maar de stukjes eet ie dan niet op.
    Als ik het voorkauw dan eet ie het wel op
     
  12. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik heb er bij daan eerst wat fles voeding over gedaan en steeds wat minder melk zodat hij er langzaam aan kon wennen. Nu eet hij gewoon stukjes.
     
  13. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haha dat is n hele normale reactie tot n maand of 8. Dan verslikken kleintjes zich nog erg vaak nl. En vooral in t begin! Justin kokhalste ook constant hoor. Maar ik probeerde t elke dag weer.. met als resultaat dat hij na 2 weken goed kon slikken. succes!
     
  14. sim

    sim Niet meer actief

    ja inderdaad dat deed ik ook in het begin, en af en toe even met je pink over het gehemelte, controleren of er niet nog brood zit, soms wil het nog wel eens klef worden en daar blijven zitten..
     

Deel Deze Pagina