bruiloft met Coronamaatregels

Discussie in 'Corona forum' gestart door Emma1995, 14 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hi,

    ik vroeg me af of er meerdere zijn die dit jaar hadden gepland om te trouwen en het gewoon door laten gaan, India’s de Corona. Ik ben benieuwd hoe jullie dit precies gaan doen.

    zelf had ik in principe mijn bruiloft gepland In mei 2021, maar door COVID-19 moet het toch even anders. Ik zat eraan te denken om het wel door te laten gaan, maar dan zonder feest, aangezien je niet mag dansen( wel in buitenlucht maar met 1,5 meter afstand). Ik wilde gewoon na de ceremonie uiteten gaan en daarna dineren en na het diner een live zanger. Zodat we zittend alsnog kunnen genieten van muziek. Ik vroeg me af of er meerdere zijn die het zo gedaan hebben of het zo gaan doen.

    ook twijfel ik om nog te trouwen voor het einde van het jaar. We zitten namelijk midden in vruchtbaarheidsbehandelingen en over een paar weken ga ik ook nog een starten met een nieuwe opleiding en wil ik echt niet teveel bezig zijn met het plannen van een bruiloft. ( ik had gelukkig me jurk al besteld dus dat scheelt een hoop
    )
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Een goede vriendin van mij zou juni 2020 trouwen. Groots, met een hoofdletter G. Overdag 60 gasten met diner daarna op dezelfde locatie het feest met + 200 gasten en diverse artiesten. Er was zoveel geregeld, nanny's en entertainment voor de kinderen de hele dag en avond. Een hotel wat met een bootje te bereiken was van de feestlocoatie voor alle daggasten de nacht voor en na het huwelijk. En nog veel meer wat ik niet eens allemaal zelf had kunnen bedenken. Qua omvang kon het al niet door gaan dan had ze moeten schrappen in haar gastenlijst. Daarnaast ziet de bruid dit als de dag van haar leven en wil ze deze niet vieren op aangepaste en ingekrompen manier. Ze is bang daar spijt van te krijgen en daar vond ze alles ook veels te duur. Ze zijn uiteindelijk met alleen hun ouders en broers en zussen die dag getrouwd op het gemeentehuis en hebben daarna met die eigen gezinnen thuis een klein bruidstaartje gegeten en een fles champagne open getrokken maar het hele feest en trouwen voor de gasten doen ze volgend jaar juni alsnog op de manier zoals ze voor 2020 had gepland (als het dan wel mogelijk is ivm corona).
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  3. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Jeetje dat is inderdaad wel heel groots. Ik zelf zou dat nooit zo groot willen maar snap dat zij dat wel zo wilt. Soms weet ik zelf niet eens meer wat ik wil haahh
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Volgens mij begon de gastenlijst ook veel kleiner maar werd deze groter omdat het bruidspaar het gevoel had dat als ze koppel a uit zouden nodigen ze het niet konden maken koppen b niet uit te nodigen. Zelf ben ik daar een stuk makkelijker in en voel ik me in zulke situaties niet zo snel schuldig naar mensen toe.
     
  5. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Kennissen van ons houden een drive in receptie. Ik weet niet goed wat ik me er bij moet voorstellen, maar ik verwacht met de auto langs te rijden, feliciteren en dan een drankje pakken voor in de auto ofzo? We gaan er wel even naartoe, want tis in ieder geval corona proof!
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  6. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik ben twee weken geleden op een vrij grootse bruiloft geweest. Ieder gezin zat aan een eigen tafel en overal stond aangegeven dat er 1,5 meter afstand moest worden gehouden. Het personeel droeg mondkapjes en handschoenen... Toen de muziek startte ging iedereen de dansvloer op en was het een bruiloft alsof er geen corona bestaat...:eek:.
    De locatie is nu gesloten (de Koning Amsterdam) vanwege meerdere clusters van corona-besmettingen van eerdere bruiloften...
     
    WinterBird en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Wij hebben geen bruiloft gehad of gepland. Maar ik zou het of heel klein doen, of goed kijken naar de locatie of je de afstand kunt waarborgen. Een zanger en muziek en zitten blijven na een paar drankjes kan ook lastig zijn voor een groot gezelschap.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Mei 2021... ik mag toch hopen dat we dan wel weer een feestje kunnen organiseren :confused:
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  9. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Zoals jij nu beschrijft vind ik wel slim. Denk wel ook aan een plan voor als het weer tegen zit.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch heel erg hoop dat er deze winter een vaccin komt of hele goede medicijnen, waardoor we hopelijk komend voorjaar weer normaal kunnen doen.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Bizar! :eek:
    Echt niet te snappen, in eerste instantie dus braaf maatregelen treffen om t vervolgens op de dansvloer maar helemaal te vergeten en opzij te zetten en elkaar te kunnen besmetten. Want met hele grote groepen is de kans gewoon aanwezig dat iemand het virus bij zich draagt en dat overal aan t rondstrooien is. Niet te geloven gewoon, dan neem je de maatregelen gewoon echt niet serieus. Ja dan snap ik dat een zaak dicht moet. En ik snap dat het de gasten zelf zijn die het doen, maar als je als zaak daar niet garant voor kan staan houdt het toch ook wel op natuurlijk.
     
    Sammetje83 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.931
    1.660
    113
    Vrouw

    Ja jr krikgt een stukje taart aangereikt in de auto
    Drankje mss rn rijdt langs het bruidspaAr en weg weer
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het idee grappig. Maar zo zou ik echt niet willen trouwen. Misschien leuk voor een 40e verjaardag ofzo. Diplomafeestje desnoods. Maar als trouwfeest? Nee, zou het voor mij niet zijn.

    @TS: ik hoop dat er mei 2021 toch echt al meer mogelijk is. Maar het plannen start natuurlijk al eerder en je weet nu nog niet hoe het dan is.
    Zelf vond ik het regelen van ons huwelijk niet zo heel veel tijd kosten. Geen ervaring met vruchtbaarheidsbehandelingen. Wel met een studie. Ik zou dat niet te veel vinden icm een huwelijk plannen. Dus ik zou het om die reden niet naar voren halen. Zeker nu met corona niet. Ergens is het zonde als je het bijvoorbeeld in oktober zou doen met strengere regels (en neer kans op slecht weer!) En dat er dan een paar maanden later juist meer zou mogen.

    Ik zou dus denk ik de maand laten staan. Wel eventueel nu wat werk doen, zodat je daar niet meermee bezig hoeft te zijn:
    ‐ locatie(s) vastleggen, meteen menu kiezen en welk arrangement voor de avond.
    - trouwkaarten (laten) ontwerpen
    - muziek vastleggen

    En verder zou ik het denk ik zo proberen te regelen dat je tegen die tijd kunt kijken wat op dat moment de regels zijn. Afstand tussen tafels en gasten regelt het restaurant t.z.t. wel.
    Muziek zo kiezen dat je zowel kunt dansen als gewoon luisteren. (En vergeet niet dat veel mensen ook gewoon willen staan of zitten luisteren).
     
    Emma1995 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Wat ik me nog bedenk, bij een bruiloft zien mensen elkaar ook weer eens die elkaar normaal niet vaak zien of spreken. Bij harde muziek, ga je sneller dicht bij elkaar staan om elkaar toch nog te kunnen verstaan. Wat in deze tijd misschien niet zo handig is.

    misschien is een silent disco ook nog wel leuk, als je de ruimte hebt om een flinke dansvloer te hebben, en een groep mensen die dan nog kan zitten.
     
  14. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik ben benieuwd. We wonen in dezelfde straat, dus wel een raar idee om de auto te pakken haha.
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ga over 5 weken trouwen :)

    Wij houden het sowieso klein dus met het aantal gasten is er geen probleem.
    Dansen mag natuurlijk niet maar wij zijn meer het type kroeg mensen ;) lekkere muziek en daarbij kletsen.

    verder word er door de locatie rekening gehouden met het eten, buffet dus iedereen schept met eigen opschep bestek op.
    Er is genoeg desinfectie aanwezig en meer dan genoeg ruimte om je handen te wassen.

    wij hebben voor de getuigen allemaal een eigen pen (dat moet), deze hebben wij bedrukt met de datum en mogen ze daarna houden.
     
  16. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    maar houden jullie dan bij alle gasten 1,5 meter afstand bij t kletsen?
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    nee maar al onze gasten zien wij nu ook zonder de 1,5 meter maatregel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    En de gasten elkaar ook nu zeg maar?
     
  19. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Dus je gasten zijn allemaal huisgenoten van je?
     
  20. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Hoeveel gasten zijn het?
     

Deel Deze Pagina