Wat mag nu?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sprits, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hallo,

Donderdag 6 december heb ik behoorlijk bloedverlies gehad.
    Gelijk een echo en een mooi kloppend hartje. Dagen erna veel bruinverlies.
    Afgelopen donderdag weer een echo en kindje mooi op schema, kloppend hartje en bewoog zelfs al een beetje.
    Nu blijkt dat ik bloedstolsels in de baarmoeder heb zitten. (zichtbaar op echo)
    De kleine heeft hier (nog) geen last van want het bloed zit onderin richting uitgang en kindje verder naar boven. Heb nu nog steeds bruinverlies al 11 dagen en kan nog meer verwachten maar het kan ook opgenomen worden door mijn lichaam begreep ik.
    Door de opluchting ben ik vergeten een aantal dingen te vragen, vandaar dat ik ze maar even hier stel...
    -Mag ik ondanks het bruinverlies in bad?
    - hoelang kan dit bruinverlies nog aanhouden? Het is niet veel, in de ochtend en avond vaak.
    - hoe zit het met vrijen? mag dat gewoon (voorzichtig) of is het beter dat niet te doen totdat het bloedstolsel helemaal weg is en bruinverlies ook? Kan dat kwaad?

Liefs Sprits.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je mag in bad ja.
    Het bruinverlies kan nog weken aanhouden als ze echt stolsels hebben gezien.
    Ik zou voorzichtig zijn met vrijen, je kunt door vrijen op zich geen miskraam krijgen, maar als het aldoor bloedt dan zou ik de baarmoedermond liever even met rust laten.

Mirjam

Mirjam

Deel Deze Pagina