Bruinverlies na strippen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mommyofthree, 27 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommyofthree

    12 feb 2019
    65
    24
    8
    Vrouw
    Omdat ik al weken last heb van wat voorweeën en de baby al ingedaald is wilde de verloskundige vandaag alvast een kijkje nemen. Ik heb nog geen ontsluiting, wel een licht verweekte baarmoedermond. Ze heeft me wel gestript, voor zover dat kon. Nu heb ik sinds een uurtje flinke buikpijn, wat harde buiken, maar vooral bruinverlies. Kan dit bruinverlies de slijmprop zijn? Of is dit standaard na strippen? Iemand ervaring met strippen zonder ontsluiting, maar dat het wel voor het begin van de bevalling heeft gezorgd? I can’t wait :rolleyes:
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Bruinverlies komt hoogstwaarschijnlijk van het strippen. Door het aanraken van de baarmoedermond kan er makkelijk een klein bloedvaatje springen en als dat er iets later uit komt zie je dat als oud/bruin bloed.

    Met je baarmoedermond nog zo gesloten is de kans klein dat je er vanavond/vannacht door gaat bevallen, sorry!! Het kan natuurlijk wel maar ik kom het niet vaak tegen (ben zelf vk). Wel heb je kans dat het gewroet de harde buiken veroorzaakt en met een beetje mazzel gaat het hierdoor wel genoeg open zodat je over een paar dagen echt gestript kan worden.

    Hoop voor jou dat je de uitzondering op de regel bent die toch vannacht bevalt hoor ;) Maar ik zou er niet teveel op rekenen.
     
    kly073 vindt dit leuk.
  3. Mommyofthree

    12 feb 2019
    65
    24
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik had al zoiets verwacht.. en weet ook dat ik er niet veel van moet verwachten en probeer er niet teveel aan te denken, maar dat kost heeeel veel moeite :roflmao: Iedereen zegt als het ECHT zover is dan voel je het gelijk, dus daar ga ik maar vanuit :rolleyes:
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  4. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik had bij mijn zwangerschap van M. Op vrijdag mijn laatste controle, daar keek de VK of ik al. Ontsluiting had (dat was 1 of 2 cm). Ik ben toen niet gestript, maar ze heeft wel met haar vingers daarbinnen gezeten en de student daarna ook.
    Vervolgens verloor ik inderdaad wat bruin en had ik voorween/harde buiken.
    Op zondag verloor ik uiteindelijk mijn slijmprop (had niet verwacht due te herkennen maar was super duidelijk) en maandag op dinsdag nacht ben ik bevallen.
     
  5. Mommyofthree

    12 feb 2019
    65
    24
    8
    Vrouw
    Ja waarschijnlijk heeft ze me ook niet echt gestript aangezien ik nog geen ontsluiting heb, was ook meer voelen.
    Hebben de harde buiken/voorweeën de hele tijd aangehouden tot de bevalling of kwamen en gingen deze? En welk termijn ben je uiteindelijk bevallen?
     
  6. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    De voorweeën hielden wel aan, maar niet continue. Dus ze zijn gebleven tot mijn bevalling, maar waren af en toe ook een paar uurtjes weg.

    Ik ben uiteindelijk bevallen op 41+2. Maar ik denk wel dat de VK iets in werking heeft gezet.
     
    Pipo30 vindt dit leuk.
  7. Mommyofthree

    12 feb 2019
    65
    24
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik ga “geduldig” afwachten ;)
     
  8. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik had bruinverlies na een onderzoek, succes met 'geduldig' afwachten :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina