Bruinverlies vanaf ver voor menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hoop4, 18 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop4

    Hoop4 Nieuw lid

    22 nov 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal

    Ik las al een tijdje mee op het forum, maar omdat ik zoveel tegenstrijdige verhalen lees, post ik nu toch even zelf een berichtje.

    Wij proberen al een vrije lange tijd om zwanger te worden. Eerst vrij ongedwongen, maar de laatste maanden echt wel heel actief (letten op vruchtbare dagen etc.). Ik had al een bloedonderzoek en echo en ook bij mijn man is alles gecontroleerd. Alles in orde tot hiertoe.

    waar ik me zorgen over maak is dat ik enkele dagen na eisprong bruin bloed verlies. Soms is het slechts enkele dagen voor nod, soms ook meer dan een hele week. De gynaecoloog leek zich geen zorgen te maken hierover, maar telkens als het bruinverlies begint, zakt me de moed weer in de schoenen…

    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of iemand die wel gewoon zwanger werd en toen ook dat bruinverlies had? Bedankt alvast! X
     
  2. Chocoladekoekjes

    Chocoladekoekjes Actief lid

    11 jan 2022
    485
    585
    93
    Vrouw
    Jouw post klinkt bekend. Ook hier elke cyclus bruinverlies, soms al 5 dagen na de eisprong, soms iets later. Maar gemiddeld een week voor de menstruatie. Ook ik maakte me erge zorgen en elke keer zakte de moed mij ook in de schoenen. Maar inmiddels ben ik zwanger! Bruinverlies hoeft een zwangerschap dus niet in de weg te staan. Geef de moed niet op! Ik duim voor je!!
     
  3. xReGgyy

    xReGgyy Actief lid

    8 apr 2022
    312
    212
    43
    Vrouw
    Hoe oud ben je, als ik vragen mag ? Heb je al eens een uitstrijkje laten doen ? Ik wil je niet bang maken hoor, er zijn meerdere redenen waarom bruinverlies kan optreden maar ik vroeg het me even af. ☺️
     
  4. Hummie91

    Hummie91 Lid

    21 jul 2022
    6
    4
    3
    Heb je je progesteron al eens laten testen? Een lage progesteron kan zorgen voor spotting. Progesterontabletjes zouden dan kunnen helpen.

    Soms heb je spotting zonder dat je progesteronwaarden laag zijn. Je kunt dan nog steeds de symptomen hebben van een laag progesteron. In dat geval kan het zijn dat je ontstekingswaarden hoog zijn, bijvoorbeeld door chronische stress, een infectie of endometriose. Hier kunnen antioxidanten (tot op zekere hoogte) bij helpen, net als een gezond dieet en het verminderen van stress.

    Helaas zijn er ook nog tig andere oorzaken voor spotting. Het is dus soms lastig te ontdekken waar het aan ligt. Bij mij was het patroon steeds hetzelfde: continue spotting na x dagen na de eisprong die aanhield tot de menstruatie. Daardoor dacht ik al gauw aan een progesteron tekort, wat ik inderdaad blijk te hebben na onderzoek.

    Het is een vervelend probleem. Succes hoor.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  5. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Misschien is macapoeder ook iets voor jou!
    Zelf heb ik de laatste 2 cyclussen spotting gehad in de weken voor mn eisprong. Ben gestart met macapoeder aan de start van deze cyclus en direct nergens meer last van:)
     

Deel Deze Pagina