Bruinverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wens09, 30 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Hoi!
    Ik ben 31 jr en bijna 2 jaar geleden na een ongecompliceerde zwangerschap bevallen van een zoon. Mijn cyclus kwam na 7 maanden weer op gang maar was zeer onregelmatig. Ik had toen bijna constant bruinverlies, soms meer soms minder soms echt een menstruatie. Op aanraden van de huisarts ben ik toen aan de pil gegaan maar dat hielp niet dus toen in september weer gestopt, waarna m'n cyclus stabiliseerde. Mijn cyclus is vanaf oktober: 29-31-24-29-29-29-28-28-28-27-26. Sinds Maart jl ongeveer gaan we voor een tweede.

    Nou heb ik sinds februari (daarvoor ook niet echt opgelet) last van bruinverlies, meestal zo'n 4-6 dagen voor m'n nod. Begint geel en wordt dan steeds donkerder en gaat over in menstruatie. Ik maak me hier zorgen om! Van m'n zoon was ik vlug zwanger en herken ik het bruinverlies niet.

    Is dit een teken van een disbalans in m'n hormonen? Te weinig progesteron? Hoe komt dit? En wat kan ik er aan doen om dit tegen te gaan? Heb t gevoel dat de innesteling nooit goed kan gaan als t al zo snel begint los te laten. Hoe krijg ik m'n hormonen weer in balans?

    Ik heb twee maanden ook zeer heftige buikpijn gehad, een dag voor m'n. Menstruatie. Echt pijn te vergelijken met een wee (zou ik niet zomaar zeggen). Kan dat ook nog n rol spelen? Dat de pijn en t bruinverlies komen door n cyste ofzo? Is t nodig om naar de huisarts te gaan voor onderzoek?

    Sorry heel lang verhaal!! Alvast veel dank voor jullie antwoord!
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Wens09,

    er zijn best veel vrouwen die een rommelige aanloop hebben naar de menstruatie. Dat hoeft niet per se niet goed te zijn. Ook met bruinverlies een paar dagen tevoren kun je nog gewoon zwanger zijn. De buikkrampen die je afgelopen maanden hebt ervaren zouden wellicht kunnen duiden op een hele vroege miskraam?
    Het si op zich niet gek hoor dat je nog niet zwanger bent. Het staat alleen in contrast met je eerdere ervaring. Ik snap je ongerustheid wel hoor, maar ik denk op basis van wat je schrijft dat je je zeker nog geen zorgen hoeft te maken over dat er iets mankeert. Wanneer je na een jaar zwangerschapswens nog niet zwanger bent, zou je eens met een gyn kunnen kijken of hij in je verhaal iets vindt dat hij extra wil onderzoeken.
    Houdt er wel rekening mee dat je wellicht een kortere of langere luteale fase hebt, dus de duur van je eisprong tot je menstruatie. Zorg ervoor dat je een ruime tijd inplant wat betreft gemeenschap. Hoeft niet elke dag, maar wellicht wel over een ruimere periode.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina