BSO dagdelen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Feye, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Onze zoon gaat sinds een paar maanden naar de BSO.
    Nu ga ik wisselen van dag en zal hij o.a. op de woensdag naar de BSO gaan. Nou krijg ik het aangepaste contract toegestuurd en zie ik dat ze de woensdag vanaf 11.45 uur rekenen, terwijl school tot 12.35 uur is. Is dit gebruikelijk?
    Op de andere dagen is de starttijd 14.15 uur en is de school 14.20 uur uit.
    Ga morgen sowieso even bellen, maar ben benieuwd of dit bij jullie ook gebeurt?
     
  2. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Erg vreemd. Vanuit de overheid mocht er vroeger een half uur extra berekend worden aan ouders worden voor overhaed zaken zoals eten, fruit, enz klaarzetten en een stukje overdracht van uit eventueel een tso.

    Maar dit is in 2012 afgeschaft door de overheid en mag niet meer.

    Drie kwartier is helemaal van de zotte en ik zou er zeker navraag over doen.
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Misschien is het een foutje? Er zijn bij ons een heleboel verschillende scholen die allemaal verschillende lestijden hebben en dat levert dus allemaal verschillende bso-contracten op bij 1 organisatie. Dat veroorzaakt weleens verwarring
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Nou het antwoord is heel bijzonder:
    De tijd gaat in op het moment dat het eerste kind wordt opgevangen op de BSO. Dus ergens in de buurt gaat er al een school om 11.45 uur uit en daar betalen wij dus ook voor.
    De vrouw van de klantenservice gaf zelf ook aan dat dit niet heel klantvriendelijk is en dat het mogelijk dit jaar gaat wijzigen.

    @Snoeki ik ga eens even wat meer informatie opzoeken over dat het niet meer mag.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Huh dat is wel heel vreemd... dus als er een school is die bv kleuters vrij geeft op vrijdag, betaal je een hele dag als jouw kleuter pas om 15u vrij is?
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Het klinkt idd wat vreemd en lang ook omdat het om een vrije middag gaat. Op lange schooldagen met een ouderwets rooster gaat de bso tijd volgens mij ook in wanneer de leidsters richting school vertrekken. Nu zijn er scholen om 15 uur uit en scholen om half 4. Er zijn busjes die binnen 10 minuten bij de bso zijn, maar er zijn er ook die meerdere scholen afrijden en pas 4 uur bij de bso aankomen. Toch betalen al die ouders doorgaans hetzelfde dagdeel. Dus vanuit die gedachte kan ik het mij voorstellen dat de bso 1 vaste tijd aanhoudt voor iedereen.
     
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Heel raar, bij ons werkt het echt niet zo. Inderdaad behoorlijk klantonvriendelijk!
     
  8. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dit klopt volgens mij inderdaad wel wat ze zeggen.
    Bij ons komen alle bso kinderen van dezelfde school dus is dat niet aan de orde dat er meer gefactureerd mag worden.

    Klantvriendelijk is het in elk geval niet en hier zou dat gelukkig nooit voorkomen dat mijn baas dat zo berekend aan ouders
     
  9. Anoukskie

    Anoukskie Fanatiek lid

    18 okt 2016
    2.402
    844
    113
    Dat is bij de bso waar ik werk ook absoluut niet aan de orde.
    Heb hier zelf ook nog nooit van gehoord haha.
    Bij ons wordt er gewoon betaald vanaf de tijd dat de school uit is.
    Dus dat zou in dit geval vanaf 1235 zijn.

    De medewerkers beginnen bij ons ook niet allemaal op dezelfde tijd.
    Dat ligt ook aan de school waarvan zij de kids ophalen.
    Bijvoorbeeld 8 kinderen van de ene school om 11.45 dan begint 1 medewerker om 11.15.
    16 kinderen van de andere school die uit is om 12.30 dan beginnen de andere 2 medewerkers om 12.00.
     
  10. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Op de bso waar mijn kinderen kwamen nam je dagdelen af.
    Dus bijvoorbeeld van 14u tot 18.30u.
    Ook al kwam je kind om 15u uit school en was je altijd om 17u er om op te halen.
    Erg klant on vriendelijk...maar het is de beste bso uit de omgeving en zat desondanks toch ook vol.
     
    dds vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina