BSO vraagje..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Blondje89, 16 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje89

    Blondje89 Actief lid

    14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi allemaal

    Mijn kinderen gaan al een tijd 4 dagen per week naar de bso.
    Nu is er een hoop onenigheid geweest met een nieuwe bso juf, die uiteindelijk weg is nu.
    Nu willen ze van de directie ipv 5 dagen bso aanbieden maar 2!! Gaan aanbieden.
    Dit omdat er geen personeel is.
    Ik snap dat het overal vervelend is, bij ons is ook geen personeel dus ik moet ook 4 dagen werken.
    Ik ben overigens een alleenstaande moeder dus ik kan ook niet anders.
    Ik zit echt met mijn handen in het haar, dit mag toch niet zomaar?
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.048
    3.512
    113
    Vrouw
    Onwijs klote, maar als er geen personeel is houdt het op lijkt mij. Je kunt nog vragen of ze (tijdelijk) kunnen samenvoegen met een andere locatie?
     
  3. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Vrees dat het momenteel wél mag, er lopen al rechtszaken over, want ongelofelijk balen is het wel.
    Oplossingen: andere bso? Hebben die nog plek? Gastouder? Oppasmeisje/oma? Met een andere ouder oplossen: jij op jouw vrije dag die van haar en andersom, is alleen lastig met jouw 4 dagen denk ik.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Out of the box, indien t bij meer collega's speelt: Centraal oppas regelen op bedrijfslocatie? (Als t een bedrijfsissue wordt)
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Of dit zomaar mag? Geen idee, maar wat je niet hebt kun je ook niet aanbieden, zo simpel is het ook toch?
    In dat geval zul je op zoek moeten naar een andere (vorm van) opvang.
    Ik zou er ook heel boos, verdrietig en ongerust van worden. Maar je kan er geen personeel mee toveren.
    Wat vervelend zeg :(.
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Helaas denk ik van wel.
    Zo hadden wij 1,5 dag opvang toen dochter baby was, waaronder de woensdagochtend.
    Maar het was niet rendabel omdat mijn dochter uiteindelijk de enige was op woensdag. Dus werd die dag geschrapt.
    Maar zeker als er geen personeel is, dan kunnen ze denk ik niet anders. Wel ontzettend vervelend zeg
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Helaas is dit nu de waarheid. Ik heb zelfs laatst een fantastische huurwoning moeten afwijzen ivm geen bso voor dochter aldaar. :( En al helemaal geen vso te vinden.

    Kan je niet onderling met een andere moeder regelen?
    Of een oppas oma/meisje oid? Zijn genoeg studenten die ook wat bij willen verdienen. Misschien alleen wel zwart.
     
  8. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Een vriendinnetje van mijn dochter zit op een andere bso in dezelfde wijk en die heeft onlangs te horen gekregen dat ze gaan stoppen met het aanbieden van de bso (dus alleen nog maar kinderopvang). Ze hoorde dat ongeveer een maand van te voren. Ook zij is alleenstaande moeder. Gelukkig kan ze nu wel in de buurt bij een andere bso terecht. Ze hoefde ook maar 2 dagen opvang te hebben. Overigens wel de woensdag en vrijdag als enige optie.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Maar wat stel je zelf voor dat ze doen als er geen personeel is?
    Hoe moeten ze dat oplossen volgens jou?
     
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Jawel, dit mag, zolang ze de opzegtermijn maar respecteren.

    Ik heb het al verschillende keren meegemaakt, dat de BSO ermee stopt. En dan moet je inderdaad op zoek naar iets anders.
     
  11. Novi

    Novi Niet meer actief

    Als ze geen personeel hebben houdt het helaas op toch? Hoe vervelend dat ook is. Ze kunnen je kind moeilijk ergens opsluiten tot jij klaar bent met werken.

    Ik snap alleen niet dat ze de regels niet aanpassen qua groepsgrootte, zou al best wat kunnen schelen lijkt me. Nu is het 10 kinderen tussen 4-7 jaar per beroepskracht las ik. Terwijl in een klas makkelijk 25 kinderen zitten met 1 leraar. Waarom mag dat op de bso niet dan?
     
  12. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Omdat de kinderen op de bso niet in een klaslokaal zitten... wij zijn een tweede thuis, geen strak gestructureerde schooldag :)
     
    LoveXx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina