Budget recepten gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door Emm27, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Helaas zijn wij genoodzaakt flink te gaan besparen op onze boodschappen. Normaal geef ik On 150 per week uit, nu bij voorkeur 100. We hebben 3 kids en een kat.

    Nu zoek ik budgetrecepten, wat we meestal al doen is 1 dag soep met broodjes oid, 1 dag AVG en altijd wel een x Pasta.

    Mijn kids willen overigens alles altijd graag los, dus geen 'prutjes'.
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Arroz a la cubana is een zeer goedkoop gerecht. Wij maken het in de instant pot, maar je kan het ook in een normale pan maken.
    Mijn dochter eet ook alles los, dus eet het ei apart.
     
  3. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Een tijd geleden was hier een heel topic over. Daar stonden echt super veel tips en recepten in.
     
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kijk in je plaatselijke supermarkt hoe laat ze de producten op datum afprijzen. Bespaart je al gauw een paar euro op een maaltijd.

    Doe ik regelmatig omdat ik gewoon van koopjes heel blij wordt en dit nou net de koopjes zijn waar ik wel wat aan heb (en geen ruimte innemen in een al te volle kast).
     
  5. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Van een beetje gehakt, een pakje passata, tomatenblokjes, knoflook, kruiden en een zakje groentenmix (kan ook soepgroenten zijn) en macaroni maak ik een grote pan voor 2 dagen.

    Zo ook met nasi. Gewon iets meer rijst toevoegen dan nodig.

    Onze kids eten dan vaak macaroni, wat losse gehakt en ketchup. Of rijst met kip en sojasaus. Vaak iets van komkommer ernaast.

    Zak aardappels van 2,5 kilo. Ene avond simpel agv, andere avond gebakken aardappels.

    Ook lekker: Aardappels koken, diepvries spinazie laten ontdooien en gehakt rullen (met zout, peper, knoflook) Aardappels en spinazie door elkaar als stamppot.
    In een ovenschaal de gehakt, spinazie stamppot en geraspte kaas. 20 min in de oven.

    Zo zijn er heel veel simpele recepten maar ik ben er wel achter dat hoe meer kruiden je in huis hebt, hoe lekkerder je kunt eten van heel weinig ingredienten.
    Dus veel kruiden in huis halen. (Id aanbieding)

    En ken je to good to go?
    Zo niet, zou ik even googlen. Hele fijne tip die ik ooit gekregen heb
     
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.699
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier kun je idd heel veel goede ideeën vinden. Ik moet er wel bij zeggen dat de boodschappen veel duurder geworden zijn. Zo staat er van mij een tip in voor gekleurde wortels bij Lidl. Deze waren tot vorig jaar altijd 99 cent. Deze zijn nu al 1.49. Maar je zult een heel eind komen met die topics.
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als je ongeveer 100 euro pw uit wil geven aan boodschappen kan je best veel doen.

    Je kan ook eens naar de verspakketten kijken die de AH heeft. Vooral de soepen zijn erg lekker. Die zijn vaak voor 3/4 personen. Dan zou je aan avondeten ongeveer 8-10 euro per avond kwijt zijn.
    paar kilo aardappels wat wortels of boerenkool en je hebt een lekkere stamp/hutspot.
    Daarnaast nog brood, fruit sla. En dan red je die dingen gemakkelijk onder de 90/100 euro per week.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  9. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag!
    En de oude topics ga ik doorspitten.
     
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Aanmelden bij de app too good to go!

    Hier staan in jouw omgeving paketten op voor brood, groente/fruit of supermarkt etc. Voor een paar euro.
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Ik heb me dus aangemeld en kijk regelmatig maar er staat altijd uitverkocht. Op welk tijdstip moet ik kijken om een Lidl box te kunnen bemachtigen? Of een bakker box want die lijkt me ook fijn voor het weekend!
     
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Je moet goed kijken naar de tijdstippen wanneer het is uitverkocht. Veel winkels plaatsen op een vast tijdstip.

    Hier gaan de Lidl boxen altijd vanaf 19.00 uur. Dan moet je vanaf die tijd het goed in de gaten houden.
     
    Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina