Buggy voor buikslaper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kgulik, 20 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Hoi hoi
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een buggy die ook een ligstand heeft. Momenteel hebben wij een buggy met ligstand maar die stand is dan nog niet helemaal plat. Onze kleine is een buikslaper en gaat echt niet slapen in een wandelwagen of buggy. Als hij straks 6 maanden is zou het fijn zijn een buggy te hebben die dus helemaal plat kan zodat hij er op zijn buik in kan liggen als hij moe begint te worden en een slaapje wil doen. Zodat we ook eens wat langer wegkunnen met hem..
    Weet iemand welke buggy's dit hebben?
     
  2. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wij hebben ook een buikslaper, maar slaapt als hij echt moe is op zijn rug in de buggy. Wel met een doekje er voor.

    Wij hebben de nuna pepp, die kan helemaal plat. Maar dan ook écht plat. Koelstra Simba kan redelijk plat, maar als je je kleine ook in de buggy op zijn buik wilt laten slapen is dat niet echt handig. Wel fijne buggy trouwens
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb destijds onze eigen kinderwagen een beetje aangepast zodat het helemaal recht en ongeveer plat was, zodat onze jongste er op haar buik in kon liggen. Uiteindelijk heeft ze dat maar heel kort gedaan, als ze moe was viel ze wel in slaap op haar rug.
     
  4. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik heb toen ook zitten kijken, maar alle wagens die ik tegenkwam hebben toch een lichte knik in de platte stand.
    Ik zou hem zo lang mogelijk in de kinderwagenbak houden, met opgetrokken beentjes paste het best nog wel een tijdje bij ons. En nu als het moet slaapt hij 10 minuten op zijn rug, maar slapen buiten zijn bed is sowieso een uitdaging;)
     
  5. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik vind de mutsy evo mooi plat liggen maar dat is gewoon een kinderwagen natuurlijk ;)
     
  6. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Mutsy nexo

    Als ik opnieuw mocht kiezen had ik voor deze gekozen.
    Heb nu een chicco lightway. Die kan ook goed plat
     
    kgulik vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Alleen sliepen ze hier op de buik niet met opgetrokken beentjes ;). Dat gaat op de rug prima maar op de buik wat lastiger.
     
  8. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Thx voor de tip! Kunnen alle buggy's van nuna pepp helemaal plat? Want ik zie dat je verschillende soorten hebt en het is niet altijd duidelijk vermeld welke helemaal plat kunnen.
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    De nexo kan ook niet helemaal plat hoor, blijft altijd een hoek in zitten
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik weet trouwens niet hoe je de buggy wil gaan gebruiken?
    Maar zou het voor een 6 maanden kindje niet aanraden als vervanging voor de gewone kinderwagen...
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Onze zoon was ook een buikslaper, maar als het echt moest sliep hij wel in de wandelwagen en later de buggy. Ik heb hem wel eens op z'n buik in de buggy gelegd, maar dat was voor nood, we hadden een trouwerij en hij werd ziek.
    Nu voor ons dochtertje gebruik ik ook vaak de draagzak. Is dat geen optie? Lijkt mij makkelijker en veiliger wellicht dan op z'n buik in een buggy. Hoe wil je hem bijv. vast gaan leggen?
    Dochtertje nu is ook weer een buikslaper, maar die past voorlopig nog wel in de kinderwagenbak gelukkig.
     
  12. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Toen het wat krapper ging worden ging hij hier vanzelf zo liggen, met dat kontje de lucht in ;)

    Zowel de mutsy evo als de chiggo liteway heb ik en die kunnen beide niet plat genoeg voor een buikslaper hoor.
     
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoezo? Allebei mijn kinderen sliepen van bij het begin op hun buik met hun billen in de lucht en opgetrokken beentjes.
     
  14. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Oh dat wist ik niet..

    Mij gaat het daar niet om, mijn zoon is wen buikslaper maar slaapt in de kinderwagen op zijn rug.
    Maar ik Vind em er veel steviger uit zien.. en mooier.. :p
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh hier niet, benen gestrekt ;). En bij op de rug slapen kunnen de benen een beetje opgetrokken opzij vallen maar met gestrekte beentjes bij het slapen niet.
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    jep hij is idd heel mooi en rijd heerlijk!! :D:D
    Zoontje zakte er alleen in onderuit.. dus na 2 weken weer weggedaan... en een chicco gekocht... je raad het al.. ook daar zakt hij in onderuit.. dus soms als ik er een zie heb ik wel spijt haha

    Dan troost ik me maar met gedachten dat ik de chicco kan wassen en zonnebrand vlekken me dan minder uitmaken... bij een buggy van 300 euro die ik niet kan wassen wil ik absoluut geen zonnebrand vlekken :p
     
  17. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Je kan em niet wassen :eek: wat is dat voor een (dure) grap?!
    Maar kan me voorstellen dat je spijt heb als je er 1 ziet. Veel mooier dan de chicco :p

    Ikzelf gebruik nooit de buggy, maar de oppas gebruikte em destijds altijd.
    Mijn dochter zat overigens wel goed in de chicco.
     
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    ja er staat in de beschrijving niet bij dat je m kan wassen en voor zover ik gezien heb destijds kan de bekleding er ook niet af...

    Dus ja ik vond dat idd niet zo handig.. niet dat ik m buggy perse wil wassen, maar wil wel graag de mogelijkheid hebben als hij echt vies is van t een of ander.
    En niet als er een of ander overheen gaat ik m bij wijze van in de prullenbak kan gooien
     
  19. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Hij slaapt helaas echt alleen op zijn buik. Niet in buggy of draagzak. Het gaat er vooral over op vakanties en we uit eten gaan. Hij word vaak na uur al mopperig en slaperig. Buggy die helemaal plat kan is dan ideaal. Je zit er dan langs dus kan weinig gebeuren ;)
     
  20. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Hij slaapt helaas echt alleen op zijn buik. Niet in buggy of draagzak. Het gaat er vooral over op vakanties en we uit eten gaan. Hij word vaak na uur al mopperig en slaperig. Buggy die helemaal plat kan is dan ideaal. Je zit er dan langs dus kan weinig gebeuren ;)
    Buggy's zijn vanaf 6 maanden en hij is erg groot voor zijn leeftijd. Wil het dan gebruiken als hij mee uit eten moet bijvoorbeeld
     

Deel Deze Pagina