baby bjorn draagzak en maatje meer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Chilleke, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Iemand hier ervaring mee? wil deze graag kopen voor onze jongen, liefst via marktplaats maar vraag me af, of dit wel past?
    en iemand ervaring met welke ik dan het beste kan nemen?
    groetjes

2. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hoi,

Hier de babybjorn Active en die is echt behoorlijk groot te verstellen.
    Zelf zit ik juist met het omgekeerde probleem, hier zakt alles af en is alles te klein omdat ik veelste dun ben :D
    Maar mijn man kan m met gemak om en er blijft dan nog ruimte over, hij kan echt behoorlijk groot, dus ik denk dat je er met gerust hart eentje kunt kopen...
    De active vind ik zelf trouwens heerlijk, omdat ie een "draagvlak" op de rug heeft, waardoor je daar een hoop steun hebt en met rechte rug blijft lopen, hij hangt dus niet aan je schouders.

Groetjes Priscilla.

Edit: iets verkeerd gelezen

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Je kunt de babydragers meestal goed verstellen dus dat zou naar mijn idee geen probleem moeten zijn.

Ik wil je wel nog het advies geven om eens te kijken naar een ergonomische babydrager. Bij de baby bjorn draag je het gewicht aan je schouders en tevens hangt het kindje aan zijn kruis in de drager.
    Een ergonomnische drager verdeelt het gewicht beter en is beter voor je rug, nog veel belangrijker veel de baby is een ergonische drager ook veel beter. Met name voor het ruggetje en de heupjes. Er zijn verschillende te koop. Bondolino, papatum.
    Ik zal je een link plaatsen hieronder.

Mocht je toch een baby bjorn willen, ik heb er nmaan og een liggen die je tegen betaling van de verzendkosten mag hebben.
    Het is geen nieuwe meer, maar is nog in goede staat.
    Zelf heb ik inmiddels een beco butterfly gekocht en ik vindt hem super!

Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!

Succes en als je meer wil weten mag je me pb en!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb een babybjorn en hij zit mij prima, hij is heel erg verstelbaar dus lijkt me dat ie jou ook prima zou moeten passen, want je kan er alle kanten mee op.

@klarinet: het is niet waar dat een 'ergonomische drager' beter zou zijn dan de babybjorn voor je baby. Ik heb het in het ziekenhuis aan de fysio gevraagd en zij gaf aan dat het absoluut geen kwaad kan om de babybjorn te gebruiken, het geeft goede steun en is niet beter of slechter dan een draagzak waarin je kindje anders zit of een draagdoek. Het enige is, maar dat geldt voor ALLE draagzakken- en doeken dat je kindje er niet te lang in mag, vanwege het gebrek aan bewegingsvrijheid, dat is niet goed voor de ontwikkeling.

Zie ook de discussie hier:

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/219404-weet-niet-welke-draagzak-moet-nemen.html

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

En Chilleke, misschien kun je anders voor de zekerheid eerst in een babywinkel eens passen? Of er een op marktplaats bij je in de buurt zoeken en die bij het ophalen eerst passen

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    @eylem welke variant heb jij?

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Euh, volgens mij de standaard versie maar ik heb 'm ook tweedehands...momentje...ja ik heb de original

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    wij hebben de active, en bij mijn zoontje was ik echt niet de slankste, en hubbie oook niet, en toch paste die goed...

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Ik heb een blauwe active te koop (geloof dat die zo heet, met zo'n extra rugstuk). De doos zit er nog bij + zo'n extra kwijllapje wat je er omheen kunt doen. Gewassen en vlekvrij. Ik heb er veel plezier van gehad. Mijn man heeft hem ook regelmatig gebruikt en dat is ook best een grote, brede vent. Mocht je interesse hebben, PB me maar.

10. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    hebben er ook een, active variant geloof ik. Met mijn maatje 42/44 is het in ieder geval geen probleem! Probeer het anders is uit in de winkel?!
    Als de dragers je niet passen is een draagdoek anders misschien een optie? die kan je in verschillende lengte maten bestellen, moet altijd passen;)

11. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik ben overtuigd, en ik heb er 1 gekocht ;)

Bedankt voor het advies

Groetjes

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    wou alleen nog even zeggen. dat ik er nu 1 heb en hij past! :)
    bedankt nogmaals

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Super! En wat vindt Gijs ervan? Irem wil sinds vandaag alleen nog maar vooruit kijken in de babybjorn, als ze met haar gezicht tegen mij aanligt begint ze te krijsen, haha

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    @ eylem Ja Gijs vind het wel wat, zit echt om zich heen te kijken, erg leuk. Denk ook niet dat hij in slaap gaat vallen erin haha
    Vind het ook echt lekker dragen!
    dus ben erg blij met de aankoop :D

15. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Tja, tis jullie rug en jullie kindje. Ik heb zelf en een baby bjorn en een beco butterfly. Inmiddels is mij het verschil wel duidelijk.
    Maar ieder zijn eigen ding!

Deel Deze Pagina