Buik baby groot p98

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hopeful89, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeful89

    Hopeful89 Actief lid

    22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Bij de 35 weken echo kwam eruit dat ik heel veel vruchtwater heb en ons mannetje op de p98 lijn zit van buik omvang. De rest allemaal netjes gemiddeld. Heb een ogtt test gehad afgelopen week en daar kwam geen zwangerschapsdiabetes uit.
    Vk maakt zich verder geen zorgen. Maar op een of andere manier maak ik me toch wel zorgen. Ik heb verder geen extra echo’s meer gehad en die ga ik ook niet krijgen. Zijn er meer bekend hier dat de buik een stuk groter werd geschat?
     
  2. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Hier ook een p99 kindje met 35 weken. Met 37 weken weer een groeiecho en toen gemiddeld p85. Ik zou mij er niet te druk om maken. Als t echt schadelijk was oid dan hadden ze dat wel gezegd.
    Zo was het hoofdje bij ons met 35 weken p50 en de echo met 37 weken p98. Het is toch een schatting... Ze kunnen er zo naast zitten en hoe groter ‘t kindje word hoe lastiger het meten is.
     
  3. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ja, zowel bij vorige als huidige zwangerschap. OGTT kwam vorige keer ook niks uit, volgende week mag ik weer.

    Niet teveel zorgen maken! Het is maar een indicatie en je valt nog binnen de normaal lijnen (0-100). En eigenlijk zover in de zwangerschap is het al slechter te meten en zitten ze er ook vaak naast.
     
  4. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik snap je bezorgdheid. Hier ook groter buikje en lange benen, verder normaal. Ze doen er niks mee.. Ik vertrouw erop dat het kindje gezond is, maar hoe moet zo’n grote baby er straks uit?
    Het komt ook regelmatig voor dat ze er enorm naast zitten, dus misschien valt het ook reuze mee. Ik denk dat het belangrijkste is dat je je bezorgdheid met de verloskundige bespreekt.
     
  5. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Een P waarde (percentiel) valt altijd binnen de 0-100. P98 wil zeggen dat van alle baby’s op dat termijn in de zwangerschap 98% kleiner is en 2% groter. P50 zou dus precies gemiddeld zijn.
     
  6. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hier ook een P96 kindje, 5 dagen voor de bevalling. Ze was "maar" 3830 gram terwijl ze ruim 4300 gram geschat werd.
     
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Enigste wat ik mee kan geven is laat in de gaten houden dat het vele vruchtwater niet nog meer word nu.
    Dat zou niet moeten. Verder hoe is was het kindje gemiddeld? Hier bijvoorbeeld een p97 hoofd en overall gemiddeld is p56.
    Mijn jongens hadden ook flinke bollen, kortere benen en smal buikje. Is gewoon de bouw.
     
  8. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier hetzelfde, ook een flink buikje, langere benen en gemiddeld hoofdje.

    Vruchtwater ook gemiddeld en inmiddels 2 keer de suikertest gehad, en die was goed.

    Mij is gezegd dat het geen kwaad kan dat het buikje zo flink is.
    Blijkbaar maak ik grotere kinderen
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Hier bij de laatste 2 ook grote kinderen. Mijn 3e was bij de geboorte 4666 gram.
    Nu wordt de groei goed in de gaten gehouden. Laatste keer waren hoofd en benen gemiddeld en buikje p97. Gewicht liep qua schatting 2 weken voor, dus ik verwacht wel weer een zwaar kindje. Volgende week woensdag heb ik nog 1 groei echo bij de vk en daarna alleen met 36 weken nog een liggingsecho.
     
  10. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Bij mijn eerste ben ik met 38 weken ingeleid. Zou een ruime 8ponder uit moeten komen, was een smal meisje van net aan 6 pond. Haar buikje werd ook aardig wat aan de grote kant geschat. Eerste groei echo’s gehad met 35 weken.

    Bij mijn zoontje de eerste groei echo’s Al met 30 weken. Tegen eind zeiden ze dat hij ‘gewoon’ groot zou zijn, niks geks. Is toch een flinke jongen van bijna 9 pond, en 55 cm geworden ! Ze zeiden ook dat hij een flinke bol had, en zn buik juist niet.

    Ik heb me bij beide een beetje zorgen gemaakt. Ik werd een beetje bang dat mijn kindjes enorm uit verhouding zouden zijn haha! Is bij beide gelukkig niet het geval ;)
     

Deel Deze Pagina