Buik constant hard, is dat erg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vica86, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Is het erg als je buik contant hard is?
    Hij is alleen iets zachter als ik gedurende een lange tijd (zeker een uur) lig en mij dan niet draai of beweeg. Bij elke beweging spant hij dan ook gewoon aan en dan blijft dat weer zo.
    Verder echt de hele dag en nacht.
    Al een paar dagen dat het mij opvalt.

    Is dat erg?

    Ik ben wel heel erg gevoelig voor harde buiken enzo en heb al 10 weken voorweeen. Mijn baarmoeder reageert echt heel snel.
    Maar dat hij constant hard is heb ik nog niet echt meegemaakt.
     
  2. Liz

    Liz Fanatiek lid

    9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik zou morgen even je vk bellen met deze vraag..zover ik weet mag je wel een paar harde buiken op een dag hebben dat moet geen kwaad kunnen..maar de hele dag door en als ze pijnlijk zijn moet je toch even informeren bij je vk! wat zei je vk erover dat je al 10 weken voorweeen hebt?
     
  3. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    De harde buik is zeker niet pijnlijk. Wel heb ik ook gewoon de voorweeen tussendoor gehad.

    Wat de vk zegt over de voorweeen? Nou dat mijn baarmoeder gewoon erg gevoelig is en dat ze toch niks zullen doen (de voorweeen) ben dus ook nog niet 1 keer getoucheerd in die 10 weken tijd ofzo.
    Weet helemaal niet wat er gaande is daaronder zeg maar.
     
  4. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik zou toch even vragen of ze anders je bmm meten, ik had ook telkens harde buiken, en voorweeen en toen ineens was mn bmm verkort en kreeg ik weeen met 24 weken en toen was mn bmm 1.7 cm en met 28 weken was mn bmm 1 cm, had ik 1 cm ontsluiting en weer weeen.(Ze vinden het tot nu toe een wonder dat de babys nog in mijn buik zitten) Ik zou als ik jou was toch even een echotje vanwege je bmm vragen.. gewoon zekerheid voor alles toch!

    Overigens hoeft het geen kwaad te kunnen he, heel veel hebben hier last van en bevallen uiteindelijk pas met een week of 40!
     
  5. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Ja bij mijn dochter had ik ook veel voorweeen. Na 10 weken was mijn baarmoederhals verstreken en begon de ontsluiting. Voorweeen begonnen met 28 weken en ben bevallen met 40+2.

    Maar nu begonnen de voorweeen al met 17 weken. Met 19 weken was mijn baarmoederhals 4cm. Goed dus..

    Ga zowiezo donderdag bij de controle maar eens vragen of ze willen toucheren.
    De kleine is ook al ingedaald. En om dat te controleren (hoofdje voelen duwen van binnen) raakte ik per ongeluk de baarmoedermond. Na beter voelen was deze compleet zacht en open.

    Dus ze moeten mij echt gaan toucheren donderdag :(
     
  6. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik had met 22 weken harde buiken. Ik moest wel iets rustiger aan doen, maar volgens de vk was het normaal. Met 26 weken in het ziekenhuis omdat ik weeën had. De bmh was toen nog 1.9 (dus al wel verkort) Met weeënremmers kregen we het gelukkig onder controle, maar ik mocht werkelijk niks meer! Iedere week werd mijn bmh gemeten en we merkten dat de harde buiken invloed hadden op mijn bmh. Iedere week werd deze korter en ik kreeg ook ontsluiting. Gelukkig nog weten te rekken tot precies 37 weken. Toen is onze zoon in 2 uur geboren (het voorwerk was tenslotte al gebeurd)

    Ik zou zeker vragen of ze je bmh op willen meten!
     
  7. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn buik voelt ook regelmatig hard maar is dan ook vaak koud.
    Als ik dan een dekentje over mijn buik doe dan wordt hij na een tijdje weer wat zachter.
    Moet ook lang liggen voordat het wat zachter wordt.
    Heb verder geen last van de andere dingen die jij noemt.
    En echte harde buiken heb ik nu denk 3 keer gehad nadat ik veel te veel gedaan had maar niet meer kon stoppen.
    Zou wel even aan je vk vragen of ze je verder wil onderzoeken.
     
  8. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Bij deze en de vorige zwangerschap ook veel en vroeg harde buiken. Al met een week of 15.
    Nu met twee in mijn buik wel wat vaker. Ook voornamelijk door de kindsbewegingen.
    Waarschijnlijk toch erg gevoelig voor prikkels. Als iemand onverwacht mijn buik aanraakt dan krijg ik het ook.
    Omdat ik het van mijn eerste zwschap herken en bevallen ben met 40+4, maak ik me nu geen zorgen. Ze zijn ook niet pijnlijk. Maar haal het volgende week toch even aan bij de gyn.

    Bmmond op 32 weken was 3,2 cm. Prima voor een tweeling en het is nog potdicht gelukkig! Hopelijk maak ik de 38 weken vol.
     
  9. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Het gekke is dat hij dus ook hard is als de beeb stil ligt en ik heb eigenlijk nooit een koude buik.
    Naast de voorweeen die ik al 10 weken heb (moet ze soms echt wegpuffen) ben ik er toch niet helemaal gerust op.
    Ik moet donderdag naar de vk, maar misschien dat ik maar even bel of het eerder kan.
     

Deel Deze Pagina