Buik na bevalling? Eerlijke ervaringen gevraagd

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Shari90, 11 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Lieve dames, ik hoop dat jullie mij misschien wat kunnen steunen, maar vooral ook eerlijk willen reageren..
    Ik ben zwanger van mijn eerste kindje momenteel en hoe ijdel en erg het ook klinkt ( ik schaam me wel ), ik maak me echt zorgen over mijn buik/lichaam na de bevalling. Vooral in het begin. :( ik heb een verleden met een eetstoornis en ben volledig hersteld. Bmi 21,5 en al 3 jaar symptoomvrij.

    Maar ik ben erg bang voor hoe alles eruit gaat zien. Veel mensen zeggen " ach dat heb je zelf in de hand " maar ik geloof dat niet. Ik denk dat het gewoon kwestie van aanleg enzo is, en dat er de eerste weken/maanden sowieso gewoon niets aan te doen is..

    Ik zie echt scenarios van hangende losse stukken huid en blubber overal. Terwijl mijn omgeving het allemaal lijkt weg te wuiven.:confused:

    Zie ik het echt te negatief? Of ben ik gewoon realistisch ingesteld.
    Ik besef uiteraard dat het bij iedereen anders is..

    Ik hoop dat jullie mij eerlijke ervaringen willen vertellen :rolleyes:

    Thx!
     
  2. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Ik snap je zorgen helemaal! Na de bevalling was ik vreselijk teleurgesteld en toen 3 weken later iemand aan mij vroeg wanneer ik uitgerekend was, kon ik wel janken.
    Maarrrr het is ook zo dat het razendsnel weer beter wordt. Ik denk idd ook dat het met aanleg en levenstijl te maken heeft (en leeftijd denk).
    Maar een groot deel heb je idd zelf in de hand, als je weer een beetje jezelf bent lekker bewegen en gezond eten. Dan valt het reuze mee!
    Laat je de eerste week niet gek maken, door alle hormonen en alles ben je toch al een beetje gek.. het wordt beter en het is het meer dan waard :)
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  3. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ja het verschilt per persoon, en per zwangerschap. Bij de eerste was ik vrij snel weer in shape (hoewel nooit meer hetzelfde gewicht) bij de tweede is het niet echt meer goed gekomen (hoewel het nog best meeviel) en nu na de derde, die inmiddels bijna 9 maanden is ben ik nu pas bij de laatste 2kg aanbeland die ik erbij kreeg bij de zwangerschap. Mijn buik zal nooit meer worden wat ie was, maar ja ik vind dat ook niet zo erg. Heb er een hele hoop moois voor teruggekregen!
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  4. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Ik volg even. Veel herkenning helaas. Ben heel blij dat we een kindje mogen krijgen maar lichamelijk ziet het er momenteel dramatisch uit... Laat staan als de kleine er uit is :rolleyes:.
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  5. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Thx dames,
    Ja, begrijp me niet verkeerd ik heb het er allemaal voor over hoor. En kijk zoooo uit naar ons zoontje. Momenteel veranderd mijn lichaam zo snel (20 weken vandaag) en ik kan er kalm onder blijven :) ...

    Goh ja het is vooral lastig als ik mensen hoor zeggen: ooohh maar alles is terug zoals voorheen voor je het beseft.. het lijkt dan alsof ik dingen zeg die echt onbegrijpelijk zijn en dat vindt ik nu niet... :rolleyes:
     
  6. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Hier verschilde het per zwangerschap. Ik ben heel sportief en sport dus veel. Dit ben ik ook tijdens mijn zwangerschappen blijven doen (tot het niet meer goed voelde). De ene keer was ik heel snel weer in shape en de andere keer duurde het een paar maanden.
    Mijn buik is niet super strak meer nu, maar ik heb ook geen loshangend vel of opgehoopt vet ofzo.

    Ik ben vrijwel direct na de bevalling heel veel gaan wandelen (met baby), zo kwam ik snel weer in vorm :)
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  7. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Niet ijdel hoor, een eetstoornis blijft altijd in je zitten, spreek helaas uit ervaring. Heel normaal dat je je hier zorgen over maakt. Ik vind het echt top dat je geen symptomen meer hebt!!!
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  8. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Begin december bevallen. Wat mij opviel is dat ik gelijk mijn taille weer terug had. Dat had ik totaal niet verwacht. Ik had een beetje vel idd. Maar ik was erg gelukkig dat ik geen striae had. Nu, 2 maanden later, is mijn huid veel steviger geworden. Geen los vel meer. Mijn schoonmoeder gaf me vandaag nog een compliment over mijn buik, maar ik vind m nog lang niet zoals ik mijn vraag hebben wil. Ik durf nog niet echt te sporten, ben lichamelijk sneller overbelast dan ik zou willen. Ik draag nog Zwangerschapsbroeken of broeken die voor mijn zwangerschap wijd zaten. De rest pas ik niet. Toch ben ik tevreden over mijn uiterlijk. Ik heb ook t vertrouwen dat ik straks weer een dunnere buik ga krijgen. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat hij zo plat gaat worden als voor de bevalling. Maar dat hoeft ook niet van mij. Heb nu BMI van 22.1. Voor de zwangerschap 21.5.
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  9. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Echt net net na de bevalling, durfde ik me buik niet eens aan te kijken haha. Ik ben altijd van me eigen erg mager geweest en had aan het einde van de zwangerschap wel een grote buik. Na de bevalling leek me buik verrimpeld. Was echt geen zicht maar dit trekt natuurlijk daarna weg. Ik denk dat als je na de bevalling wanneer je weer beter voelt gaat sporten, je zeker weer een strakke huid kan krijgen!
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik herken het. Maar uit ervaring weet ik dat het mee valt! De oudste was ik vrij snel weer op gewicht en m’n buik strak kon je echt niet zien dat ik een kind had gehad.

    Nu blijven de laatste paar kilo wat lastig en m’n buik mag wel wat strakker maar daar wordt aan gewerkt. Ben ook wat ouder geworden en het is pas een half jaar geleden. Maar maat 36/38 past gewoon weer. BMI is 21. (Was 19 voor tweede zwangerschap maar toen kreeg ik steeds de vraag of ik een eetstoornis had dus dit is ook beter) Geen striae. En beide keren toch 13 kilo erbij. Wel altijd normaal gegeten en gesport tijdens zwangerschap en daarna gelijk veel gewandeld.

    Ik moet wel zeggen dat ook met mijn slechte verhouding met eten en mijn lichaam het me inderdaad dus minder kan schelen nu ik kinderen heb dan daarvoor. Ik kan het wat beter relativeren allemaal.
     
    nizzie86, Eppo82 en Shari90 vinden dit leuk.
  11. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Na de eerste was mijn buik na een paar maanden weer aardig plat.
    Na de 2e heb ik een buik gehouden. Ik heb enorm veel striae en heb vel over.
    Nu heb ik ook nog een buik alsof ik 4 maanden zwanger ben :rolleyes: Maar.ik hoop dat ik het door sporten een beetje fatsoenlijk kan krijgen.
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  12. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    In de kraamweek vond ik mijn buik echt vreselijk. Uitgelubberde puddingpens vond ik het. Ondanks dat ik na de bevalling nooit meer terug ben gekomen op mijn pre-zwangerschapsgewicht, kwam het met die buik gewoon weer goed. Duurde een tijdje, maar hee, hij heeft ook 9 maanden de tijd gehad om zo op te rekken. Uiteindelijk is ie gewoon weer terug in model gegaan. :D
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  13. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    bij de eerste was ik vrij snel weer als voorheen.. de tweede duurde wat langer en de derde zorgde voor een buikje..
    maar met buikspiertrainen, hardlopen enz. kreeg ik hem wel weer strakker..
    nu zwanger van nr. 4. Maar wil wel 6 weken na de bevalling weer rustig beginnen met oefeningen (ideaal als je bepaalde fitnessonderdelen thuis hebt).

    Strak zal die nooit meer worden, mede omdat ik ook ouder word, maar dat vind ik niet erg.
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  14. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Voor de zwangerschap was ik al best een stevige meid en had nooit striae gekregen dus ging er van uit dat het met de zwangerschap ook wel mee zou vallen. Helaas dus niet, mijn buik is echt afschuwelijk lelijk zoveel striae en ook echt hangend vel.. dus nee ik vond het niet meevallen haha. Maar ik heb ook echt wel heel veel gesnoept hoor misschien dat het met gezond eten wel anders was geweest.
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  15. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik ben altijd vrij mager en plat geweest. Na mijn 1e wel snel bijna terug op gewicht maar de vorm van mijn lichaam wel veranderd, meer heup ofzo.
    Ik heb me er nooit druk om gemaakt. Na de 2e en 3e ben ik nooit meer op gewicht terug gekomen, ook geen moeite voor gedaan. Mijn buik bleef slapper en meer aanwezig.
    Nu 6 weken na de geboorte van mijn 4e is mijn buik wel weer als voorheen, maar moet ik wel opletten hoe ik zit/sta anders lijk ik nog wel zwanger. Mijn buik is slap en een beetje uitgezakt. Ik had ook wel een hele grote buik, was snel zichtbaar zwanger en mijn buik groeide als een malle. Heb nu dus ook een paar flinke strepen striae.
    Qua gewicht nog geen idee, ik heb nog niet op de weegschaal gestaan. Ik vind het ook niet zo belangrijk.
     
  16. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Net weer een van mijn strakkere broeken van voor de zwangerschap geprobeerd. Hij past! 1 maand na bevalling paste hij niet. Nu maand 2 na bevalling wel. Yes!! Heb er nog niets eens voor gesport en ook gewoon alles gegeten wat ik wilde. Maar ik heb wel een snelle stofwisseling.
     
  17. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Thx allemaal dames.
    Stelt me toch wat gerust dat ik niet helemaal gek wordt :rolleyes: en dat het idd veel verschilt...
    Ik ben nu 20 weken en er is 4 kg bij. Maar ik ben ook gestopt met roken dus ik denk dat ik tot nu toe nog niet te klagen heb.. :$
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Precies dit.

    De 3e heeft me echt de das om gedaan :rolleyes:
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  19. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Bij de eerste had ik echt een klein buikje. Dus in de kraamweek kon ik mijn spijkerbroek weer aan. Nu na de tweede kwam mijn broek eerst tot mijn heup :cool:.. en nu tot over mijn heup. Hij kan nog niet dicht maar er zit verandering in. Mijn buik is nu ook nog wel wat slapper maar ik heb er vertrouwen in dat het weer goed komt. Wel goede genen trouwends en ik geloof dat borstvoeding een positieve bijdrage levert. Niet voor mijn borsten denk ik... maar wel voor mijn buik.
     
  20. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wat jammer dat je je hier zorgen over maakt.
    Maar het is volgens mij echt zo persoonlijk.

    Bij alle drie was ik binnen een paar dagen weer plat maar ik heb sterke buikspieren, kleine buik en ik kom amper aan tijdens de zwangerschap.
     

Deel Deze Pagina