Buik ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door River87, 27 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Hallootjes, ik heb vandaag maar eens gegoogeld.. ik ben namelijk 13.5 week zwanger van de eerste maar mn buik wow..
    lees overal dat je buik vaak sneller groeit bij 2de of 3de zwangerschap maar dit is mn eerste.. sommige kunnen hun eigen kleding makkelijk tot 16wkn aan.. ik draag al positiekleding vandaag deed ik een zw legging aan die 2 weken terug toch echt te ruim zat maar nu wel aan kan.. strech jurkje geen positie erop aan want die zit lekker kijk in de spiegel.. uhh ok buik! En geloof me ik ben trots en blij maar kreeg vd week ook van iemand hoe ver ben je? Nou 13 weken.. ow pas 3 maanden maar je ziet t al zo goed.. en daarna een verhaal hoe mensen bij haar dachten dat ze bijna moest bevallen en pas 6mnd was.
    Maar dat was denk om het een beetje recht te breien

    Maar heb t idee als ik nu mezelf zie en mensen niet weten denken dat ik misschien al 4/5mnd ben ofzo..
    Zijn er hier ook meiden die dit hadden bij hun eerste zwangerschap.
    Wil gewoon weten of t wel "normaal" is. En misschien maak ik me wel een klein beetje te druk wat andere er van vinden..
     
  2. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Niks is normaal ;)
    Iedereen groeit op eigen manier.
    De een zal sneller een buik hebben dan de ander.

    Je zit op de termijn dat je baarmoeder boven je schaambot uit gaat komen dus je darmen en alles gaan verplaatsen.
    Dat icm hormonen kunnen je darmen ook opgezet zijn en voor een buik zorgen.
     
  3. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.206
    1.051
    113
    Oh, niet gaan twijfelen hoor! Het is voor iedereen anders en je doet er gewoon helemaal niks aan. Het is zoals het is. Zolang het goed gaat met de baby is dat het belangrijkste en verder gewoon trots zijn op dat je er tenminste zwanger uit ziet!
     
  4. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb dat de hele zwangerschap gehouden. De verloskundige zei halverwege tegen mij dat mijn buik de groei volgt van een tweede kindje (ik heb wel een zwangerschap moeten afbreken maar toen was ik nog niet heel ver, technisch gezien is het dus wel de tweede). Ik ben nu 40 weken en de baby is nog niet ingedaald, ook dat komt veel voor bij tweede kindjes maar veel minder bij de eerste... Ach als de kleine uiteindelijk maar veilig en gezond ter wereld komt. Daar gaat het om, toch?
     
  5. Moess

    Moess Niet meer actief

    Alle buiken zijn verschillend.

    Ik ben nu wel benieuwd naar je buikje
     
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Ik had ook bij m'n eerste,snel een buik en ook flinke buik gehad. nu kreeg k ook al de vraag of k bijna ging bevallen..uhh..hoop t niet!! Achja, kleine heeft lekker de ruimte!
     
  7. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Had ik ook bij de eerste zwangerschap hoor. Is niets geks aan. En inderdaad ook al rond de 6 maanden de vraag of al zou gaan bevallen. Nu met de tweede had ik met 9 a 10 weken al een buik en denkt iedereen al heeel lang dat al zou moeten bevallen :p,
     
  8. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Fijn om te lezen :)
    Idd het belangrijkste is de baby dat zoieso!
    Maar fijn dat ik niet de enige ben..
     

Deel Deze Pagina