Buikbalsem

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nina Sanders, 15 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    YES IK MAG WEER POSTEN. Dat doe ik dan ook lekker!
    Ik ben op zoek naar weer een fijne buikbalsem. Daar wil ik het liefst nu al mee beginnen. Bij mijn zoontje ook gesmeerd en ik zat bij hem onder de striae :rolleyes: helaas. Ik ben zeer tenger en had heel veel vruchtwater. 1 + 1 = 2. Maargoed, ik heb snel een droge huid dus vond het wel lekker om 1 à 2 keer per dag te smeren. Heb wel het idee dat de striae door het smeren wel sneller lichter wordt. Tips zijn welkom maar ik heb 1 hele strenge eis (anders ga ik toch niet smeren): het product moet zeer snel en volledig intrekken ivm aankleden ‘s ochtends. Ik wil geen vette plakboel.
    Dat gaat later in de zwangerschap broeien en dat vind ik echt niets. Qua prijs maakt het niet zo gek veel uit, maar omdat een pot of tube waarschijnlijk zo op is en het toch geen wonderen verricht, liever niet té prijzig. :thumup:
     
  2. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik gebruik de buikbalsem van palmers. Kan altijd gelijk mn kleding aan. En werkt supergoed tegen de jeuk van t uitrekken vd huid.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Jeuk kreeg ik pas rond de 20 weken en daar vond ik de Etos buikbalsem erg fijn voor. Die werkt lekker verkoelend. Zie nu dat ik die nog in de kast heb staan maar die zal ik maar weggooien na 1,5 jaar :roflmao:
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Die trekt dus flink goed in?
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  5. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ja tis alleen ff wennen. Je hebt er namelijk maar weinig van nodig en doet al snel teveel en dat trekt t natuurlijk niet snel in. Maar vanwege de prijs (8euro geloof ik) is t juist wel fijn dat je er weinig van nodig hebt natuurlijk. Dus je doet er lang mee. En t zit in een handige pompfles .
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Doltishlobster

    17 dec 2018
    37
    24
    8
    Vrouw
    Ik vind die van de Etos juist heel fijn.
    Heb ook van Rituals (gekregen tijdens mijn vorige zwangerschap maar was nog niet op en ben heel snel weer zwanger geworden) maar dat duurt zolang voordat het droog was. Vind de geur van de mamalijn van Rituals ook niet heel lekker.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Er is geen balsem/creme/olie of whatever dat striae tegengaat. Striae is namelijk het scheuren van de onderste huidlaag en crèmes komen niet zo diep. Ook je lichaamsbouw heeft niets te maken met wel/niet striae. Het enige wat ermee te maken heeft is de elasticiteit van de huid en dit is vooral genetisch bepaald. Je kan het een beetje beïnvloeden door veel te drinken, maar het is vooral genetisch en geluk of pech.

    Maar een product voor de opperhuid is wel altijd fijn, ja :) Ik gebruik gewoon de bodylotion van Nivea. Trekt snel in en verhelpt het trekkende/jeukende gevoel snel.
     
    Ila, jolien 1986, Bootcamp babe en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.317
    227
    63
    Vrouw
  9. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Bepanthen gebruikte ik altijd.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat je zegt over de bouw ben ik het niet helemaal mee eens. Hele tengere, jongere vrouwen hebben meer kans op striae dan bijv een ‘relatief’ oudere vrouw die makkelijk wat kilo’s kan missen (want: de huid is in verhouding wat minder strak en dat is in dit geval een voordeel!). Die hoeft naar rato minder mee te rekken. Het is geen garantie maar speelt wel mee. Ik kom toch wel weer onder de (nieuwe) striae te zitten, weet ik nu al.
    Maargoed. Ik geef ook aan dat je met smeren niks kunt voorkomen, maar het kan ook zeker geen kwaad. Op het einde was mijn buik zo dik dat het enorm begon te jeuken en ik die in mijn slaap ook kapot krabde. Dat ging vervolgens ook weer jeuken en oh jeetje op een gegeven moment liep ik de hele dag met een deodorant bus (die zijn altijd koud?) tegen mijn blote buik :roflmao:
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Edit: dat moest er wel heel oncharmant hebben uit gezien Hahahahahaha!
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Dan weer niet met jou eens hier ook een tengerpoppetje en echt geen striae gekregen, toevallig Mn moeder die ook heel tenger is en Mn zusje beide ook niet. Het is wel zo dat men idd zegt dat als je onder de 25 bent dat je eerder er kans op hebt dan boven.
     
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Ik betwijfel of dik/dun er echt mee te maken heeft. Leeftijd kan ik mij iets bij voorstellen alhoewel jongere vrouwen een snellere celdeling hebben en juist meer huidelasticiteit hebben dan oudere vrouwen. Maar goed, ik heb er geen wetenschappelijke artikelen over gelezen of zo, dus het zal wel haha :p
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Ja het is ook vooral genetisch bepaald. Ik ben ook tenger, tijdens de zwangerschap mega aangekomen en een mega buik maar geen strepen. Mijn moeder ook niet (ook niet na 6 kinderen).
    Als je wil weten wat je kansen zijn op zwangerschapsstrepen: kijk naar je moeder :p
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn moeder heeft geen een streep.... en 5 zwangerschappen!

    Maargoed.. ik wil met dit topic geen discussie aanwakkeren over de kans op striae en of crèmes wel of niet helpen. Ik wil gewoon een fijn product ;)
     
  17. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Ik heb de vorige keer met die van de Hema gesmeerd en die trok snel en en geen geplak. Ik deed dat omdat ik teveel littekens heb dus die moest ik soepel houden met uitrekken.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    In elk geval bedankt voor de tips so far. Ik denk dat ik het dit weekend maar even houd bij mijn normale bodylotion want als ik naar buiten kijk dan denk ik niet ‘goh laat ik eens lekker de stad in gaan’ :roflmao: Eerder: wat zal ik nu op Netflix kijken?
     
  19. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik gebruik de olie van Weleda... wel een klein beetje gebruiken, dan merk je er niks van :) hier tot dusver nog geen strepen ondanks mijn grote buik door zwangerschapsdiabetes maar bij mijn zoontje had ik ook niks, gelukkig :p
     
    USAbaby en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik gebruik bio oil, tenminste die gebruikte ik vorige keer ná de zwangerschap en die zorgde ervoor dat de striae heeeeeel snel heel licht werd :)
    Maaaaaar die trekt niet snel in....

    Tijdens de zwangerschap heb ik toen zwitsal buikbalsem gesmeerd geloof ik....

    Nu gebruik ik af en toe bio oil ook, maar alleen na t douchen (doe ik ‘s avonds).
    Ik heb tot nu toe nog geen nieuwe striae, en ben ook benieuwd of dat uberhaupt gaat komen...
    Bij dochter ben ik bevallen met 38.4 en bij deze word ik ingeleid sowieso bij uiterlijk 38 weken ivm zwangerschapssuiker en insuline gebruik...
    Dus ik betwijfel of mn buik dikker zal worden ;)
    In t begin ging mn buik harder, maar dat is gestabiliseerd ergens met de weken. En nu is ie aardig vergelijkbaar als bij dochter :)

    Anyway, wat goed is om de strepen licht te houden/te maken is vitamine E.
    Als je zorgt dat dat in de creme/lotion/olie zit die je gebruikt dan zit t dus sowieso goed ;) in elk geval na de bevalling
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina