Buikgriep; hoe hou ik de borstvoeding op peil?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mirri, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Heb sinds dinsdag heftig last van m'n maag buikgriep of bacterie.
    Ik krijg niets binnen behalve kruidenthee en net m'n 2e biscuitje (hoop dat ik m binnenhoud :p)
    Heb nauwelijks energie en m'n borsten worden slap.
    Ze drinkt nog wel bij me en komt vaker ik vind de melk er waterig uitzien.

    Iemand ervaring/ tips hoe de borstvoeding weer goed te krijgen ?
     
  2. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Heb haar vandaag fruit en groente gegeven zodat ze wat binnen krijgt.
    18.30 laatste x gedronken, 21. Alweer wakker voor n slok. Gaat n lange nacht worden zo
    Heb vanavond eindelijk wat kunnen eten en voel me ook wat opknappen
    Hoop dat de borstvoeding met veel aanleggen weer op gang komt
     
  3. afrola

    afrola Fanatiek lid

    7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Irritant he, dat ziek zijn zoveel invloed heeft op de borstvoeding. Hier vorige week buikgriep en nu weer een verkoudheidsvirus. Rust en blijven drinken is belangrijk voor de borstvoeding maar dat is niet altijd makkelijk ;)
    Beterschap en hopelijk gaat je productie weer snel omhoog als je weer beter bent.
     
  4. HannekeG

    HannekeG Fanatiek lid

    20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb vandaag met migraine op bed gelegen en overgegeven. Heb dus ook niet gegeten en bijna niet gedronken. Omdat ik me zo beroerd voelde heb ik vandaag gekozen voor het geven van een fles en regelmatig kolven.
    Maar er komt nu met kolven echt heel weinig uit. Ik hoop dat het snel weer op gang komt, heb niet zo veel voorraad meer.
    Morgen ga ik hem gewoon weer aanleggen, maar met deze productie heeft hij daar nooit genoeg aan ben ik bang
     
  5. Mopje

    Mopje Fanatiek lid

    18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Geen echte tip, behalve rust houden en vaak aanleggen. Ik had het ook rond de 6 maanden en gelukkig kwam de productie toen ik beter was weer goed op gang!

    Beterschap;)
     
  6. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hey Marijk,

    Idd vaak aanleggen. Toen ik van de week bg had, heeft mijn moeder hem 1 flesje afgekolfd aangeboden, maar op de een of andere manier was mijn borstvoeding wel ok. Mss lijkt het dat je minder hebt, omdat je sowieso minder vocht binnenkrijgt?

    Met slapen kan ik het hier helaas niet vergelijken omdat dat al een drama is de laatste weken. Overigens leg ik hem hier voor de rust gewoon bij mij in bed op zijn voedingskussen met zijn eigen dekentjes. Zo hoef ik mijn bed niet uit en kan ik goed rusten. Hij slaapt dan ook beter en is overdag weer beter te pruimen.

    Hopelijk zet het door dat je je beter voelt! Hier nu de "echte" griep ook in aantocht, ben ik bang. Overal spierpijn en hoesten. Hugo ook weer verkouden.

    Beterschap!
     
  7. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Thnx Kelly, heb haar vandaag ook vaker aangelegd, maar ze wil soms niet meer, dan ben ik bang dat ze te kort krijgt maar had vanavond pap voor haar gemaakt maar dat wilde ze niet dus neem aan dat ze voldoende krijgt.
    Vanavond weer begonnen met kolven en voelde rechts zelfs een harde plek dus melk genoeg denk ik toch.
    Productie gaat voor blijkbaar ;)
    Ben gelukkig weer behoorlijk opgeknapt, misschien toch de homeopatische korrels geholpen, voelde me vanochtend nog beroerd maar heb vanmiddag n rondje gelopen en vanavond gekookt/gegeten en de keuken lekker opgefrist.
    Nu lui op de bank :)

    Afrola, jij had t dubbelop te pakken. wel knap dat je ook nog dubbelop voed ;D hmm verkoudheid heeft mn meisje al en ik begin ook te snotteren, hopelijk blijft het daarbij. en bij jou ook Kelly

    Hanneke; veel rust en blijven aanleggen hoor, kon pas met n half jaar zeggen dat de productie goed op gang was en nu alweer n dipje...maar eigelijk heeft ze genoeg drinken gehad, ik maakte me druk maar Eva dronk op haar eigen tempo
     
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Ik zou juist niet extra kolven. Je bent al gesloopt.
    Ze mag al wat eten, maar ook dat zou ik niet teveel uitbreiden.
    In mijn ervaring loopt het wel los. Doe gewoon rustig en geef jezelf de tijd om te voeden. Een buikgriep duurt geen weken, dus ze gaat niet zomaar veel tekort komen. Als ze honger heeft zou ik haar eerst bij jou aanleggen, ze kan desnoods als je het gevoel hebt dat ze weinig binnenkrijgt, dat papje krijgen.
    Zodra jij je weer wat beter voelt, goed veel aanleggen, dan trek je het weer het snelste vlot.
     

Deel Deze Pagina