Aan de titel kun je zien wat ik bedoel. Sinds begin maart zijn we bezig voor een kindje, heb cyclussen van 18 t/m 22 dagen, zelfs 1x van 30 en 34 dagen. Maar weer terug gevallen naar 16 en 18 dagen. Zijn er meer vrouwen die dit hebben, want ik lees van alles over lange cyclussen maar nergens over zulke korte! Helpt teunisbloemolie ook voor zulke korte cyclussen? Iemand zwanger geworden met deze cyclussen? Zou hier wel over willen kletsen met anderen!
Beste peugeot84; ik heb wel ergens wat gelezen over korte cyclussen. De kans is groot als je een hele korte cyclus hebt, dat je geen eisprong hebt Als ze echt kort zijn, dan zou ik toch maar even een afspraak maken bij de HA, voor de zekerheid.... liefs mink
Ik heb het even opgezocht voor je.. dit gelen op www.kindje op komst.nl Als je cyclus korter is dan 21 dagen, dan is de kans groot dat je geen eisprong hebt omdat een eitje minimaal 8 dagen nodig heeft om te rijpen in de eierstok. Heb je dus een heel korte cyclus en lukt het niet om zwanger te worden dan is het raadzaam om contact op te nemen met je huisarts. Ik hoop dat je hier iets mee kan... Ik hoor ook nog goede verhalen over teunisbloemolie om regelmaat te krijgen..
Ik zou ook zo snel mogelijk een verwijzing voor de gynaecoloog vragen.. Of je hebt helemaal geen eisprong, of je hebt er wel een maar je lutheale fase (tijd tussen ei en ongi) is te kort.. Als het dat laatste is kan je ei wel bevrucht worden maar heeft het geen tijd om in te nestelen en wordt je dus ook niet zwanger.. Bij de gynaecoloog kunnen ze met vaginale echo's een cyclus checken of je wel of geen ei hebt.. Succes!
Bedankt voor de reactie! Ben al bij de huisarts geweest, maar die wil dat we tot maart wachten omdat we dan 1 jaar bezig zijn. Kan me er zo kwaad om maken! Hij heeft het lijstje gezien van wanneer ik elke keer ongesteld ben en weet dat het zo kort is! Maar toch maar weer wachten... Bedankt voor de link naar de site, ga ik even kijken of daar nog wat info op staat. één keer cyclus gehad van 30 dagen en één keer van 34 dagen. één van de twee was behoorlijk heftig, veel last gehad van krampen. Zou dat misschien dan toch iets geweest zijn?