Buikgroei eerste weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meisjeeigenwijsje, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Hallo,
    Ik ben momenteel 8 weken zwanger en ik heb het idee dat mijn buik nu al enorm begint te groeien. Op de foto mijn buik met 5 weken zwangerschap boven, en 8 weken zwangerschap onder. In gewicht ben ik 4 kilo afgevallen!!! maar op de foto lijk ik echt dikker geworden... En niet echt zwanger dikker zeg maar.. Had iemand dit ook al zo vroeg?? En dan ook echt dat "blubber" buikje? Voel me er nu niet echt mooier van worden haha! Dit is trouwens mijn 1e zwangerschap!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zijn de hormonen hoor. Had in het begin ook enorm opgezette darmen. Rond 11 wk verdween het en werd mijn buik weer plat om vervolgens al redelijk snel weer een beetje op te bollen wegens de groei baarmoeder!
     
    Meisjeeigenwijsje vindt dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hormonen en je darmen.
    Straks trekt dat weer weg en komt de echte zwangerschapsbuik tevoorschijn.
     
  4. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Yup, hormonen en darmen! Je baarmoeder is nu nog erg klein, die zit achter het schaambot. Over een aantal weken ga je het verschil zien! :D
     
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Darmen inderdaad, wat vocht, dat soort. Het eerste trimester is gewoon kut.. je voelt je crap en je ziet er dik uit ipv zwanger :p Over een maand gaat het beter worden :)
     
  6. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Hahahaha heel fijn te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem! En dat dit niet het "zwangerschapsbuikje" is want man man wat voel ik me ineens dik...
     
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Komt helemaal goed hoor! Rond ongeveer 14 a 15 weken zul je merken dat je buikje een zwangerschapsbuikje wordt. Met ongeveer 18 a 20 weken gaan anderen het ook opmerken en wordt het pas echt leuk , lekker pronken en zo :D

    (De precieze weken zijn natuurlijk verschillend per persoon, maar dit is het ongeveer)
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ik had wel zwanger buikje met 8 weken maar komt door een overenthousiaste baarmoedergroei. Helaas zwakte dat niet af en kreeg ik gister buuf al aan de deur om te vragen of de baby er al was. Kom in januari maar weer buuf! :p

    Was het eerst nog leuk om te pronken, nu vraag ik mij af hoe ik elke dag mijn sokken, schoenen en broek aan moet krijgen omdat baby zo hoog zit haha
     
  9. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Nou..hier precies zo! Vanaf 7 weken konden mijn broeken al niet meer dicht en had de laatste 2 weken positiebroeken aan. Tot 11 weken, en toen ineens waren de opgezette darmen weg en kon ik mijn eigen broeken weer aan. Best beetje gek dat je buikje dan weer minder wordt...

    Maar zo in het begin zijn het je darmen, over een paar weken zal je vast een mooie ronde buik krijgen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Bij mij ook vanaf 7 wk en werd niet minder haha, heb nu al n flinke buik met 21 wk
     

Deel Deze Pagina