Hoi! ongeveer een week geleden merkte ik al dat ik hees werd, ben gewoon gaan werken (werk op een middelbare school) en dacht dat het vanzelf wel over zou gaan. Zaterdagnacht kreeg ik opeens verhoging en viel mijn stem weg, de volgende dag waren mijn ogen rood, had ik knallende hoofdpijn en begon de oorpijn, heb nog tot gisteren gewerkt, maar heb me toen huilend ziekgemeld. Mijn oren knappen continu en heb beide neusgaten volledig dichtzitten, nu al 3 dagen en ik wordt er zo moe van.. Ik wil me helemaal niet ziekmelden omdat ik daar al gezeur over heb gehad, maar ik ben geboren met een vernauwing tussen mijn neus en mijn holtes en dat gaat bij mij regelmatig vastzitten.. ik gebruik dan meteen neusspray (speciale ook tegen neuspoliepen) en slijmverdunners en dan gaat het redelijk snel weg, maar.. dat kan dus nu allemaal niet.. De lichte normale neusspray werkt bij mij niet en slijmverdunners mogen niet.. stomen gaat niet, want daar krijg ik astma aanvallen van.. Maar ondertussen werk ik wel op een school vol met kindertjes die regelmatig ziek zijn en ik heb het gevoel dat ik me nu daar totaal niet tegen kan wapenen. mijn vragen zijn: - is hoesten slecht voor mijn meisje? Ik hoest soms echt slijm vanuit mijn longen op en dan hoop ik maar dat ze niet door elkaar wordt geschut. - als ik nies voel ik mijn banden erg trekken, kan dat kwaad en hoe kan ik dat opvangen. - kan ik mijn verkoudheid aan de baby doorgeven? Is dat schadelijk voor haar? - kan ik er nog iets aan doen dat ik zo snel aangestoken wordt? vitamine c neem ik dagelijks.. - heb jij nog andere tips tegen verkoudheid? duik nu maar weer mijn bed in. Groetjes en alvast bedankt!
HOihoi, Wat vervelend zeg! Allereerst het is NIET schadelijk voor je kindje, die merkt er niets van als alleen wat extra geschommel. Dat is misschien al een opluchting voor je! Je kan de verkoudheid ook niet door geven aan je kindje! Dat je je banden voelt is alleen maar een teken dat ze goed aan het werk zijn maar je kan de pijn verminderen door je buik vast te houden tijdens het hoesten en niezen. Balen dat je niet kan stomen want dat zou goed zijn! Echinaforce van dr VOgel helpt goed met het opbouwen van een weerstand en de verkoudheid tegen te gaan. Neem wel die van Dr Vogel want het huismerk vna de etos mag niet in de zwangerschap. Beterschap! Imke Ps"ziek is ziek hoor soms heb je even een paar dagen uitzieken nodig!