Hoi, Heb al wel eerder last gehad van wat krampen, en dit bleek het rekken van mijn baarmoeder te zijn. Nu heb ik sinds gistermiddag om de haverklap (zeker 1 á 2 in het uur) last van krampen, ik dacht hierbij eerst aan 'harde buiken' en dus oefenweeen, maar volgens mijn zwangerschapsboeken zouden deze niet echt pijnlijk moeten zijn. Het gevoel is als volgt de omschrijven: Alsof er een hele strakke band om je buik word aangetrokken, waarbij de banden rondom je navel en onderbuik vrij intens worden aangespannen. Inmiddels voelt het (vele krampen later) alsof ik een flink heftige spierpijn heb. En die veroorzaakt een pijnlijk en stekend gevoel. Mijn buik voelt tijdens de kramp ook hard aan, en laat zich nauwelijks/niet indrukken of vervormen. Daarna ontspant het zich weer. Zijn dit gewoon de bekende harde buiken? Of moet ik me zorgen gaan maken?
Maak je je druk om iets? Ik heb het namelijk ook heel erg als ik wat gestresst ben. Dan knijpt mijn baarmoeder zich direct samen. Misschien dat je daardoor er wat meer last van hebt.
Nee eigenlijk niet. Ik heb een vrij rustig weekend achter de rug, wel ben ik vrijdagavond weer een keertje uitgeweest en heb ik veel gewandeld. Kan mijn activiteit er invloed op hebben dan?
hoi ik heb ook veel last van harde buiken vooral door inspanning en ook doordat mijn kindje actief is met schoppen ik moest dan ook eerder met verlof omdat het werken niet meer ging nu heb ik ook af en toe last van indalingsweeen een soort oefenweeen die erg pijnlijk zijn bij mij duurde ze laatst de hele dag en het komt een beetje overeen met jou omschrijving maar iedereen ervaart het anders zou het er wel met verloskundige over hebben succes gr eefje
Dat zelfde strakke gevoel van een band heb ik afgelopen week ook gehad. En bij mij had het inderdaad te maken met te veel lichamelijke activiteit. Normaal werk ik 2 hele en 2 halve dagen woensdag als vrije dag. Nu met vakantie heb ik vier hele dagen gewerkt en weinig gehad aan mijn vrije dag (bruiloft). Dit had tot gevolg het gevoel dat jij omschrijft. Daarnaast voelde ik de kleine nauwelijks meer, terwijl hij.zij voor die tijd erg hard schopte. Voor de zekerheid even bij de VK geweest. Alles dik in orde, maar moet wel even een pas op de plaats doen... (na 3 dagen veel rust gaat alles weer helemaal normaal). Hoop dat dat voor jou ook werkt en dat je snel van je klachten af bent!