Buikpijn bij 16 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KleineLai, 16 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Dag mede zwangeren,

    Ik ben (morgen) 16 weken zwanger en voel me in principe zooooooveel beter dan in het 1e trimester. Qua energie ben ik nog wel moe maar niet meer zo uitgeput. Ook nog wel misselijk maar niet meer zo beroerd. Jullie kennen het wel :)

    Waar ik alleen wel al een paar dagen last van heb is buikpijn. Ik gok banden en groei van de baarmoeder. Wat natuurlijk enigzins normaal is maar ik vraag me af of de hoeveelheid normaal is.
    Ik lig niet dubbel van de pijn, maar ik word er snachts wel wakker van bij het omdraaien bijvoorbeeld. Ook zorgt simpele zorg voor mijn zoontje (zoals bukken/hurken, naar de keuken lopen voor wat drinken) er ook voor dat het zeer doet. Na iets intensiever spelen of huishouden krijg ik ook krampen. Soms zijn deze best pijnlijk, zoals nu.
    Eigenlijk is dit constant aan de hand. Ik kan weinig rusten want peuter en verplichtingen. En zelfs tijdens de rustmomentjes heb ik soms pijn.

    Ik heb geen pijn aan rug, heupen of bekken, het is echt alleen mijn buik.

    Wie herkent dit en is dit normaal?

    Ik herken het niet van mijn eerste zwangerschap vandaar mijn berichtje :)
     
  2. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik herken het. Mijn verloskundige zei dat dit bij de termijn hoort en komt door de groeiende baarmoeder. Echt pijn mag het trouwens niet doen. Meer een vervelend gevoel. Als het bij jou echt meer pijn doet zou ik het volgende keer bespreken met je verloskundige.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  3. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Bandenpijn denk ik
     
  4. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    KleineLai vindt dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    mamamilou vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Bij een tweede kindje heb je er ook veel sneller last van helaas. Warm bad doet hier wonderen :)
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  7. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik gok ook op bandenpijn. Is bij mij (ook 2e zwangerschap) ook wat heftiger dan in de eerste zw. Je kunt het natuurlijk altijd even bespreken met je vk!
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Ik ga het inderdaad voorleggen bij de vk volgende week
     
  9. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Dit had ik ook en was best bang dat het mis zou gaan soms.. Het hoort er bij denk ik, de pijn zakte daarna weer af. Heb nu heel af en toe eventjes een menstruatieachtig gevoel.
     

Deel Deze Pagina