Buikpijn bij miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vlinderkind, 17 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai Japke/Mirjam,

    Ik heb even een vraagje:

    Ik heb net een miskraam gehad (na 6 weken en 2 dagen). Op zich is het volgens mij allemaal 'volgens het boekje' verlopen. Ik heb echter sinds gisteren een constant aanhoudende buikpijn. Het voelt niet als kramp maar als ik een er een warme kruik op leg, verdwijnt het wel even. Ik heb er best veel last van, al zou ik het geen 'hevige pijn' willen noemen. Is dit een kwestie van 'gaat weer over' of zou ik er even mee naar de huisarts/verloskundige mee moeten?

    Alvast dank voor de aandacht.

    Groetjes,
    Anouk.
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Anouk,

    Buikpijn kan echt verschillende oorzaken hebben, als je er veel last van hebt en je wordt belemmerd in je dagelijkse doen zou ik voor de zekerheid je huisarts bellen.

    Het kan een kwestie zijn van overgaan maar dan moet het niet te lang duren, geen temperatuursverhoging hebben en je moet niet vergaan van de pijn. Kijk als je het kan vergelijken met menstruatiepijn of een buikgriepje zou je verwachten dat het binnen een halve dag al een stuk minder is, dan is het een kwestie van overgaan.
    Is de pijn nu nog dan kan je altijd bellen voor advies, zij stellen meer vragen en geven duidelijke instructies. Dat is denk ik wel prettig omdat we het weekend in gaan.

    Succes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina