Buikpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fientje2007, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fientje2007

    Fientje2007 Actief lid

    18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hallo,
    Ik ben 5 weken zwanger, en heb ontzettende last van buikpijn. Bij de dokter geweest en heb inwendige echo gehad en alles zag er goed uit. Nog geen kloppend hartje, maar daar is 't ook nog te vroeg voor.
    Ik moet rust houden, maar de buikpijn blijft. Met vlagen (+/-10x per dag) lig ik dan dubbel van de pijn en kan niets meer behalve een goede lighouding zoeken... Niet echt fijn dus.
    Ik heb een afspraak gemaakt met de VK voor week8 zodat ik dan week 9/10 een echo krijg... Maar je begrijpt natuurlijk wel dat ik met zo'n buikpijn mezelf afvraag of dat niet eerder kan.
    Ik wil de VK niet lastig vallen met gezeur om de echo te vervroegen, maar ik word zo onzeker van die buikpijn.
    Is dit nu die bandenpijn waar wel eens over gesproken wordt? Het lijken wel weeen!
    Komt dit vaker voor? En vind jij dat ik "recht" heb op een vervroegde echo? Hoe kijkt een Vk hier tegen aan?
    En is er nog iets wat ik er tegen kan doen?

    Groetjes Fientje
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi fientje,

    een echo vroeger dan 8-10 weken heeft heel weinig zin, je ziet dan nog zo weinig. En het neemt de buikpijn niet weg. Het belangrijkste is is dat de huisarts heeft gezien dat de zwangerschap in de baarmoeder zit en zolang je geen bloedverlies hebt is er niets aan de hand. De pijn kan inderdaad komen van je banden, dit heeft te maken met het groeien van je baarmoeder. Laat wel even je urine nakijken bij de huisarts misschien zit een blaasontsteking je in de weg.

    Gefeliciteerd emt je zwangerschap, imke
     
  3. Fientje2007

    Fientje2007 Actief lid

    18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

    Je hebt me ontzettend gerustgesteld toen je jouw reactie schreef.

    Ik heb me inmiddels ook opgegeven voor Moeders voor Moeders. En nu ik in dat kannetje plas, zie ik dat er af en toe bloed-sliertjes bij zitten. Ik dacht het vorige week ookal gezien te hebben.. Het is niet veel, en niet elke keer. maar ik ben er wel van geschrokken. Het is een beetje bruinig van kleur.
    Kan dit kwaad?

    Mijn buikpijn is wel minder geworden gelukkig.

    Fientje
     

Deel Deze Pagina