Buikslapen bij baby 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicole18, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.488
    1.087
    113
    Mijn zoontje van ruim 6 weken slaapt al vanaf dag 1 erg onrustig en slecht. De eerste weken alleen op in onze armen geslapen. Nu slaapt hij s nachts in zijn bedje op zijn rug maar word ieder ander half uur wel wakker, kan zijn rust niet vinden lijkt het. Hij ligt al in ingebakerd in de puckababy. ook al een week geprobeerd om in de wandelwagen bak te slapen maar dit geeft ook niet meer rust.
    Overdag leggen we hem op zijn buik in de box, zodat we er zicht op hebben mocht hij met zijn neus in het matras gaan liggen.
    Maar zouden jullie dit s nachts ook al aandurven? We leggen hem dan wel op onze kamer en op het aerosleep matrasje. Of zijn er nog meer opties die ik over het hoofd zie?
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou het gewoon eens proberen, maar dan mag je niet inbakeren volgens mij. Hier hadden we wiegje op onze kamer en ook Aerosleep (hoewel dat helemaal niet wetenschappelijk bewezen geloof ik) en ze sliep veeeeel beter op d'r buik.
     
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Indd niet inbakeren maar wij deden t ook. Ik rolde een hydrofiele doek op, 1 in z'n rug, 1 tegen z'n buikje waar hij dan tegen aanroldem hij lag niet helemaal plat op z'n buik dus, dat vond hij niet altijd fijn. En indd ook naast ons op Aerosleep. Voor ons allemaal rustiger! Jexkan t gewoon overdag eens proberen en op je bed even lekker lezen oid dan kan je m goed in de gaten houden! Ik vond t ook spannend hoor maar hij sliep zoveel beter!!
     
  4. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Hier sliepen de oudste twee vanaf zes à zeven weken ook op hun buik. Wij hebben geen aerosleepmatrasje.
    De oudste lag op haar eigen kamertje en de tweede in de wieg op onze kamer.

    Ik zou het gewoon proberen...
     
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier als snel overdag de slaapjes op de buik, vanaf een week of 4. Sinds dat hij 9 weken is ook in de nacht op de buik. Hij kan zelf zijn hoofdje draaien en goed omhoog houden. Hij ligt naast mij in de wieg. Ik heb geen aerosleep.
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.498
    113
    Onze zoon was wat ouder, maar onze dochter sliep vanaf een week of 3 's nachts op haar buik. 's Nachts lag ze in de wieg bij ons op de kamer en overdag meestal in de kinderwagen en soms ook boven in d'r wiegje maar dan ging ik elke 15-30 minuten kijken en had een babyfoon met camera bij haar staan.
     
  7. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.488
    1.087
    113
    Dankje voor de reacties!
    Vanacht heeft jij op zn buik geslapen. Uiteraard niet in de puckababy
    Hij heeft super goed geslapen en maar 1 keer wakker geweest voor een voeding.
    Wij zelf wat minder geslapen omdat we steeds luisterde naar zn ademhaling maar we mochten in ieder geval lekker in bed blijven en hadden geen huilende baby
     
    Liekje81 en Ukkie1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina