koorts, maar MOET boodschappen doen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hai dames..

Lenn is sinds zaterdagavond ziek.. Verkouden, hoesten en koorts.. schommelt een beetje tussen 38.5 en 38.9..
    Maar nu MOET ik echt boodschappen doen, heb niks meer in huis.. En hij zal toch moeten eten vandaag:D

Ik heb niemand die vandaag even kan oppassen of wat boodschappen kan halen.. Iedereen is aan het werk vandaag..

Is het echt heel erg als ik naar de supermarkt loop? Het is maar 3 minuutjes lopen.. Met de auto is de moeite niet, ben ik langer onderweg en kan daar nooit de auto kwijt..
    Ik ben binnen een half uur zeker weer terug.. Als ik hem goed inpak kan dat dan gewoon?

alvast bedankt..

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik ging met Owen ook gewoon naar buiten toe als ie koorts had/heeft. Maar alleen als ie zich niet vreselijk ziek voelt.

Goed aankleden maar niet TE warm ( hij moet wel zijn warmte kwijt kunnen )

En misschien de kap over de kinderwagen doen zodat de wind niet bij hem kan komen.

En als je in de winkel bent de kap eraf. Want daar is het toch stukkie warmer dan buiten

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Slaapt hij nog wel ondanks dat hij koortsig en verkouden is? Dan zou je kunnen overwegen om heel snel alleen naar de supermarkt te gaan.

4. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Gaan! Als je naar de huisarts zou gaan omdat hij ziek is moet je toch ook naar buiten? Ik heb geen auto dus moest ook gewoon met kleine meid door de kou naar buiten toen ze ziek was...
    Als je geen keus hebt is het dus even zo...

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja wel gaan.ik moest vaker met 40grden koorts naar huisarts en/of apotheek!goed aan kleden maar ook niet teveel...

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoontje heeft ook koorts, maar wij moeten er straks ook gewoon even uit, hoor. Combi HA en een boodschap.
    Tja, het moet maar even. Zoals gezegd: goed (maar niet TE) inpakken en zorgen dat je zsm weer terug bent, dan is er niks aan de hand. Komt goed!

Kind thuislaten zou ik zelf dan weer nooit doen en al helemaal niet als hij ziek is, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Als de winkel letterlijk op de hoek van je straat zit kan ik me misschien nog wel voorstellen dat je 't wel zou doen....?

7. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik zou ook gewoon boodschappen doen. Die van mij zijn ook ziek sinds afgelopen vrijdag en zijn zondag ook buiten geweest.

Ik heb een keer ha gebeld ivm ook een zieke en moest naar trouwerij van mijn broer, ha zei dat het geen kwaad kon om naar buiten te gaan met koorts. Het is natuurlijk anders als je kindje helemaal voor apegapen ligt.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja hij slaapt wel gewoon.. normaal 2 slaapjes, nu zijn het er 4 op een dag :D hij is net wakker dus gaan zo even boodschappen doen.. alleen thuis laten is geen optie.. supermarkt is hier 3 minuten lopen dus heel dichtbij.. maarja, er zal maar wel wat gebeuren en hij zit alleen thuis.

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik zou ook gewoon gaan. Een beetje een frisse neus doet zo'n kleintje vaak juist goed

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind het enger om een ziek kindje thuis te laten dan om hem mee te nemen. Bij koorts mag hij gerust naar buiten, dat is helemaal niet erg, misschien ook wel lekker zelfs even een frisse neus halen.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ooh maar thuis laten is geen optie hier hoor.. ziek of niet ziek, hij gaat gewoon mee..
    boodschappen zijn binnen, zit nu lekker te spelen:) hoef op zijn vroegst donderdag pas weer naar de winkel dus dat zit wel goed..
    hij mag gesloten worden..

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kinderen hebben al gauw koorts als ze verkouden zijn ofzo.
    Zij hebben daar dan vaak minder last van dan volwassenen.
    Zolang je kindje zich niet hoeft in te spannen -en dat hoeft niet als hij lekker warm in de wagen ligt-, dan kan je best even naar buiten, frisse neus halen kan geen kwaad.
    Koort is een afweerreactie, het ruimt de ziektekiemen op, eigenlijk heel goed dus!
    Niet te koud kleden, want als je koorts hebt, heb je het nl. koud. Lekker warm inpakken dus, zeker met dit weer.

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina