Buikslaper

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door MamaH, 17 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaH

    MamaH Nieuw lid

    17 apr 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi!
    Nieuwe mama hier. Ik heb een vraagje.. mijn zoontje van nu ongeveer 7 maanden oud wilt plots alleen nog op de buik slapen. Hij duwt alleen na +- een halfuur zijn neus in het matras, handjes ernaast en kont omhoog… leg hem geregeld terug met zijn hoofdje opzij maar hij duwt telkens opnieuw zijn neus in het matras. Het is wel een aerosleep maar vanwege dat ‘rebreathing’? Iemand tips…?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Met G waren we wel wat gewend, maar R deed exact t zelfde als jouw kleine. Neus in t matras. Ben er maar een nachtje naast gaan "slapen" om te zien wat hij deed.

    Vervolgens draaide hij zn hoofd alsnog opzij, dus vanaf dat moment maar laten gaan. Wij hebben geen aerosleep overigens, maar wel een speen (schijnt minder risico wiegendood te geven, nouja face flat ligt t vast ook niet lekker :thumup:)

    Ik kan niet heel de nacht naast m gaan zitten en hem voorblijven wordt t net zo min. Bij flinke beroerdheid slaap ik wel naast m, maar dat heb ik met G ook gedaan.

    Daarom staat bij R in de kamer ook gewoon al een 1 persoonsbed tegen de andere wand. Nu slaap ik er als er wat is, straks is t zijn bed.

    (Bij G had ik een zelfopblaasbaar matrasje naast dr ledikant. Totdat ze 1x dr aventfles vol met water naar beneden liet kletteren bovenop mn wenkbrauw. Sindsdien ben ik maar een stukkie opgeschoven)
     
    MamaH vindt dit leuk.
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Hij is 7 maanden… ik neem aan dat hij gewoon z’n hoofd kan optillen en draaien…

    en die neus in het matras zal wel meevallen? Vaak lijkt het zo, maar als je goed kijkt zie je dat er nog ruimte is

    ik zou het dus lekker laten gaan :)
     
  4. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.687
    4.686
    113
    Vrouw
    Kan hij al goed beide kanten oprollen? Dan is buikslapen geen probleem.
     
  5. MamaH

    MamaH Nieuw lid

    17 apr 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Amsterdam
    dankjewel voor je reactie! Hij rolt wel naar buik maar wat moeilijker terug naar zijn rug, kan z’n hoofdje wel goed omhoog houden… hij deed dit in de draagzak ook wel eens, zich echt begraven…
     
  6. MamaH

    MamaH Nieuw lid

    17 apr 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Amsterdam
    Dankje wel voor je reactie en geruststelling. Hij kan inderdaad zijn hoofdje wel optillen en opzij draaien. Het ziet er voor mij misschien spannender uit dan het werkelijk is. Als hij bij mij op z’n buik ligt, legt hij wel altijd zijn hoofdje opzij, in het matras lijkt hij zich alleen te willen begraven met z’n gezichtje.
     
  7. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    934
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Zodra mijn kindjes konden rollen lagen ze op de buik. Bij mijn jongste zoon van was det met 4 maanden. Zo lang ze hun hoofd kunnen en op de zij kunnen liggen is dat veilig. Snap wel dat het het spannend vindt. Had ik zelf ook.
     
    MamaH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina