Hoeveel weken na de bevalling is het normaal om nog bloedverlies te hebben? Bij mij was het na 5 weken over (dacht ik) en toen heb ik weer sex gehad. Vervolgens begon het weer na een paar dagen en blijf ik bloedverlies houden. Kan dit ook weer een menstruatie zijn? Mijn bevalling is bijna 7 weken geleden nu. Het is niet extreem qua hoeveelheid, ik kan gewoon normaal maandverband gebruiken. Mogen tampons ook al of liever even niet?
Hoi Nispie, het klinkt er meer naar dat je inderdaad weer ongesteld bent geworden. Zeker als je flesvoeding geeft, komt de menstruatie meestal weer bij 6 weken na de bevalling op gang. Tampons mogen al wel weer, maar het kan zijn dat ze de eerste keren niet zo goed blijven zitten en ververs ze met grotere regelmaat de eerste keer. Groeten Brigitte
Hoi Brigitte, bedankt voor je reactie. Hoelang kan dit aanhouden? Want ook nu word het nog steeds niet minder qua hoeveelheid en het blijft helderrood bloed wat ik verlies. Ik wordt er een beetje moedeloos van want er lijkt geen eind aan te komen... Wanneer is het verstandig om contact op te nemen met de huisarts of kunnen die doorgaans ook weinig doen? Alvast bedankt!