Buikspieren na zwangerschap ontzien

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door RobinBird, 4 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi!

    Hoe ontzien jullie je buikspieren na de bevalling zo veel mogelijk? Van verloskundige en kraamhulp meermaals gehoord dat ik m'n buikspieren niet mag gebruiken, omdat 't risico bestaat dat deze dan niet goed terug naar elkaar groeien.
    Ik vind dit nog best lastig. Zeker met een baby. Soms heb ik ze gewoon even nodig of gebruik ik ze per ongeluk.
    In hoeverre 'mag' je ze niet gebruiken? Of is 't alleen dat je ze niet mag trainen?

    Groetjes van RobinBird.
     
  2. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    300
    41
    28
    Volgens mij is het vooral dat je ze nog niet direct mag trainen,dus aan de hand van buikspier oefeningen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Dat denk ik ook. Vlak na de bevalling bleef ik ook nog even ‘als zwangere’ uit bed komen (dus door eerst opzij te rollen en dan pas recht te komen). De post-natale kinesiste gaf ook als tip om uit te blazen wanneer ik iets zwaar moest tillen, bv. boodschappen (al denk ik dat dit eerder te maken had met de bekkenbodemspieren dan met de buikspieren).
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Je mag geen rechte buikspieroefeningen doen, volgens mij mogen schuine zelfs wel. Maar geloof dat ze echt bedoelen niet trainen, en niet, niet gebruiken..dat zou ook heel lastig worden, want je gebruikt ze altijd eigenlijk wel (heb ik gemerkt na de ks).
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Niet trainen of zwaar tillen zoals wasmand vol of boodschappen. Wel rustig en bewust bewegen. Na 6 weken zou alles weer op zn plek moeten zitten. Als het goed is controleert de Verlk dat op je nagesprek
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Heb je een ks gehad? Tja, het blijft lastig hoor, maar het beste is niet te zwaar tillen, nog niet sporten (geloof ik, behalve dan met je man ;)) en rollend je bed uitkomen ipv hoe je dat normaal doet. Met autorijden gebruik je ook best veel buikspieren. Ik wist dat niet, totdat iemand me erop wees en ik er op ben gaan letten. :D
     
    RobinBird en RachelleNM vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina