Buiten camera ivm buurvrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Oranjerood, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oranjerood

    Oranjerood Actief lid

    12 feb 2014
    128
    59
    28
    We hebben nogal wat gedoe sinds we een nieuwe buurvrouw hebben wonen. Ze lijkt echt uit te zijn op ruzie en confrontaties en doet steeds dingen als wij er niet zijn, of wanneer ik alleen thuis ben met de kids. Ze heeft laatst letterlijk gezegd dat ze iets tegen mij heeft. Heel erg vervelend. Maar nu ze mij afgelopen week fysiek heeft aangevallen, voel ik me niet meer veilig als ik alleen ben. Ook heeft ze meerdere keren dingen van ons vernield of in de tuin gegooid, in de tuin geweest, wat niet op beeld staat. Hierdoor is het ons woord tegen het hare. We willen graag bij de voor en achtertuin een camera plaatsen. Iemand hier ervaring mee?

    Wat voor soort camera is goed en heeft goede kwaliteit beeld? Ook in het donker. En op welk systeem.kan je 2 camera's aansluiten? Hij hoeft niet constant op te nemen, maar alleen bij beweging in de tuin.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.102
    7.682
    113
    Gelderland
    Jeetje wat heftig hè.

    ik denk meteen aan een nest camera. Nog geen eigen ervaring mee maar wij zijn al een poosje aan het oriënteren en deze kwam er voor ons als beste uit.
    Het voordeel lijkt me dat er een handige app bij zit die bij bewegingen een push melding geeft (bij de binnencamera en weet niet of deze ook bij outdoor is) dan kun je snel handelen naar de wijkagent/politie.
     
  3. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.878
    7.587
    113
    Didi1980, Lamode, citroenrasp en 11 anderen vinden dit leuk.
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.594
    32.859
    113
    Goeie dat laatste. Dat wilde ik ook zeggen.
    OT: TS, wij hebben er ook eentje. Heel helder. Ik zal mijn man vragen welke het is. Kom erop terug.
    Succes; het klinkt heel akelig. Zeker als ze je aangevallen heeft. Moet je daar niet iets mee? Ik wil je niet nog verder het wak in lullen hoor maar dit kan toch niet!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wat een raar mens joh! Ik zou als je het nog niet gedaan hebt, dit ook in ieder geval even melden bij de wijkagent of aangifte doen.
     
    Syane, citroenrasp, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Frank Visser inschakelen :p

    Nee serieus wat bizar.... Zou sowieso de wijkagent al op de hoogte stellen van het voorval en van je plannen.

    Misschien heel dramatisch maar is verhuizen een optie?
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat heftig!
    Zou dit inderdaad alvast melden bij de wijkagent ivm evt. Dossieropbouw
     
  8. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Hier kan je volgens mij omheen wanneer je de camera aanmeld bij de politie. Camera in beeld heet het volgens mij.
     
  9. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    701
    475
    63
    Ik zou niet alleen (binnen de wettelijke regelgeving) camera's ophangen, maar ook felle lampen ophangen die aangaan bij beweging. Zichtbaarheid schrikt af.

    Wijkagent/dossieropbouw is ook een goede, let daarbij wel op dat je zoveel mogelijk kan aantonen dat de buurvrouw het ook daadwerkelijk is geweest. Anders bouw je nl geen dossier, maar reputatie als zeur op. Je moet overlast wettelijk kunnen aantonen voordat er ingegrepen kan worden.

    De tip van @Eabeltsje lijkt me de moeite om na te gaan. Sterkte.
     
  10. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.711
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Inderdaad verlichting met een bewegingssensor ,goede camera eventueel direct naar de politie gelinkt ,dagboek bijhouden met incidenten ,wijkagent inschakelen maar deze zal eerst buurtbemiddeling adviseren denk ik.Kan je gesprekken opnemen met je telefoon oid?Foto's maken van de vernielingen ,voor en na foto's maken van je tuin.Is het een koop of huurhuis?Bij een huurhuis kan je de woningbouw ook op de hoogte brengen ,met een koopwoning is het al lastiger.
    Een camera mag je ophangen zolang deze gericht is op je eigen erf en niet op de openbare weg .Succes,met zulke buren heb je geen vijanden meer nodig....(helaas ervaring mee)
     
  11. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.162
    1.728
    113
    dit maar je moet als het goed is nog steeds wel kenbaar maken dat je er eentje hebt hangen dmv bordje of sticker voor bijv postbode etc ;) ik zou het via de wijkagent doen, kenbaar maken dat je er eentje wilt plaatsen en dit zo correct mogelijk wilt doen en dat je daar hulp bij wilt.
     
    Paardenbloem, Zonnestralen en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Sowieso melden. Wellicht heeft de vrouw op haar vorige woonplek ook problemen veroorzaakt, en is ze daarom verhuisd. Is het sociale huur? Dan is de kans aanwezig dat er al een dossier over haar beschikbaar is daar. Dan zou ik dus de woningcorporatie ook contacten, of de gemeente (die zullen dan denk ik ook een dossier over haar hebben). En inderdaad de wijkagent, die als het goed is ook schakelt met de gemeente en eventuele woningcorporatie als dit een patroon is.

    Ik heb een overlastveroorzakende overbuurman. Nu klagen meer buren over hem, dat scheelt. Maar toen ik eens de politie belde, werd me op het hart gedrukt om altijd te bellen, zodat ze een dossier kunnen opbouwen. Daar kunnen ze uiteindelijk meer mee. Ik heb toen ook de gemeente gebeld, en die gaven al aan dat hij bekend is bij ze.

    Geen tips over camera's. Sterkte!
     
  13. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Buren bij ons hebben een camera geplaatst in overleg met de politie.

    En altijd de politie bellen voor het dossier.
     
  14. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.678
    3.464
    113
    Wij hebben een nest, hangt bij ons in de gang op de voordeur gericht. Prima beeld en op afstand te bekijken of aan/uit te zetten. Als je zelf niet thuis bent krijg je meldingen als er een persoon gezien is.
     
  15. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.937
    1.302
    113
    Moet je voor zo een nest een abonnement afsluiten? Zo ja hoeveel kost dat?
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.538
    3.443
    113
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Klopt.
    Mijn buurman heeft een camera hangen nadat constant de auto van zijn dochter bekrast werd.
    Zijn camera filmt ook een stukje van onze voortuin en dit kwam die netjes melden.
    Wij hebben er geen problemen mee, zeker niet omdat mijn vriend zijn motor precies op de camera te zien is.
    Aangezien het een motor is die op nmr 1 staat van gestolen motors vinden wij dit alleen maar fijn :)

    Maar let daar dus wel op en maak ook duidelijk dat je filmt.
    En schakel de wijkagent in.
     
  18. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.481
    1.088
    113
    Wij hebben een plaatselijk bedrijf laten komen. De app die eraan hangt heet IDMSS plus en werkt erg fijn ook in het donker haarscherp beeld. Het werkt samen met het alarmsysteem en de deurbel. Wij hebben de camera’s gemeld bij de buren en de politie en alleen de overburen hebben verzocht hun huis te blokken. Dat hebben we dan ook gedaan. Wij filmen ook de openbare weg en dit mag gewoon. Wel mag de politie dus ten alle tijde beelden komen halen als er wat gebeurd in de wijk.
    we hebben inderdaad ook zn schriklamp die de hele tuin in het zonnetje zet :)
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.819
    7.577
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier een ring. Ook de cameras binnenkort. Ideaal, overal neer te zetten, (dus ook tussen de plantjes bij wijze van) alles in 1 app en 10 euro per maand onbeperkt aantal cameras.
     
    marais vindt dit leuk.
  20. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.711
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ring zijn toch veel problemen mee, ook omdat de beelden in de cloud opgeslagen worden.Ring is ook op afstand te bedienen door anderen, er zit een bedrijf achter die het niet zo nauw neemt met de privacy van de gebruiker.Google er maar eens op.
     

Deel Deze Pagina