Buiten de deur voeden en verschonen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poohbear82, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

    Poohbear82 Fanatiek lid

    12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Van de week ben ik voor het eerst metonze kleine man de stad in geweest. Dit lukte me precies tussen twee voedingen in, maar eigenlijk was ik nog niet klaar en had ik langer willen blijven. Maar dat durf ik niet goed aan ivm voeden en verschonen.
    Voeden zie ik op zich wel zitten: ik geef een combi. Van borst- en kunstvoeding, dus zou wat water op kunnen laten warmen bij het restaurant van de hema of in een restaurantje in de stad.
    Maar verschonen is een ander verhaal.
    De enige openbare toiletten waar je kunt verschonen die ik weet te vinden in de stad zijn bij de hema. Maar... Op de bovenverdieping, zonder lift (naar mijn weten)of roltrap. Dan zou ik de kinderwagen dus onbeheerd beneden moeten katen staan en met meneer en verschoningstas in m'n armen de trap op en zo'n betaalpoortje door (en dus een hand vrij maken om te betalen?!). Zelf ook meteen naar de wc gaan is dan ook geen optie, want ik heb m'n handen dan vol, maar dat is bijzaak.

    Dus hoe doen jullie dat?
    Ik zat te denken aan verschonen op een tafeltje in een hoekje van het restaurant, maar vond dat niet erg fris.
    Of niet verschonen maar wachten tot thuis, ook niet echt fijn.
    Hebben jullie nog andere ideeen?
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Er zijn vaak meer verschonlingsplekken dan je denkt.de v&d heeft vaak een plek en veel restaurants ook of een plek waar je ff een verschoningsmatje kunt neerleggen.en voor het voedden kun je idd vaak om warm water voor het flesje vragen of gewoon op een discrete manier de borst geven.
     
  3. Username

    Username Niet meer actief

    Ik verschoonde dochter ook wel eens in de kinderwagen of liggend op een matje op de grond in een eettentje. Mijn jas er onder en ze lag prima. Wel uitkijken, want in geval van ongelukje loop je met een natte jas ;)
     
  4. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier ook vaak bij v en d en ook wel eens gewoon in de kinderwagenbak. Kan prima. Anders even van te voren informeren bij een restaurantje.
     
  5. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Hier moet je even een handigheid in krijgen. Binnenkort weet je alle plekjes :D

    Hier idd ook v&d. Hebben een verschoningstafel in de invaliden wc
    Beijenkorf hetzelfde
    C&a heeft bij ons een lift helemaal achterin en is een soort loods ruimte. Daar valer ff verschoond in de bak
    Hema heeft volgens mij altijd een lift hoor voor invaliden. Zou ik ff vragen als ik jou was
    Verder in ieder restaurant mag je een fles opwarmen en als je niet pontificaal met je borst op tafel gaat ;) mag je ook overal voeden. Vond ik sneller en prettiger dan een fles opwarmen. (Had altijd een sjaal om trouwens zodat ze beetje beschut lag)

    Ook had ik altijd een verschoning doek mee. Zal ff foto uploaden, is warm voor op de grond en neemt weinig plaats in beslag.
    Als ik zelf moet plassen ga ik met haar in invalide wc. Of anders met iemand anders de staf in gaan zodat je om de beurt kan.

    Succes!! Je word er echt snel handig in.
     
  6. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Is van snoozebaby. Super handig!!!
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn ervaring is dat er zat plekken zijn waar je je kind kunt verschonen. Ik deed het ook vaak op een bank, tafel, stoel of op de grond. En bij veel eetgelegenheden heb je op de wc een verschoonplank.
    Als je een combi van bv en kv geeft heb je het inderdaad makkelijk, je hoeft je dan geen zorgen te maken over water warm maken, want je hebt alles wat je nodig hebt aan je lijf hangen!
     
  8. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ik geef fv en qua voeden zorg ik altijd dat ik een klein thermoskannetje bij me heb met gekookt water en een fles bronwater, deze mixen totdat ie op de goede temperatuur is, poeder erbij en klaar.

    Verschonen doe ik in de kinderwagenbak of in de auto als het echt nodig is. Vandeweek naar het winkelcentrum geweest en we zouden vlak na de lunch en het flesje voor mijn dochter naar huis gaan. Ik ga dan niet lopen hanessen met een schone luier, dan wacht ik gewoon totdat we weer thuis zijn en krijgt ze een schone luier. Tenzij ze gepoept heeft, dan wordt ze altijd zo snel mogelijk verschoond.
     
  9. Poohbear82

    Poohbear82 Fanatiek lid

    12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens goed op zoek gaan naar plekken met een verschoningstafel, maar in de kinderwagen is ook een goede en anders toch gewoon op een bakje of tefeltje. V&d en bijenkorf ed hebben we hier niet helaas.


    Ik had er mbt voeden misschien even bij moeten zeggen dat ik alle voedingen kolf omdat meneer niet aan de borst wil drinken ( al deed ie het afgelopen zondag wel even :D). Moedermelk opwarmen duurt langer als water opwarmen, dus kv is daarom wel handig.
    Alsik hem weer aan de borst krijg wordt het uiteraard gewoon discreet aan de borst voeden. Hoop dat dat snel gaat lukken.
    Eennklein thermoskannetje moet ik nog naar op zoek, eigenlijk geen idee waar ik die kan halen.
     
  10. lindsay83

    lindsay83 Niet meer actief

    Ik heb toen een klein thermoskannetje bij de xenos gekocht, 9 maanden terug. Kannetje is een halve liter. En je hoeft niet ergens te vragen of ze warm water voor je hebben of water willen opwarmen in een (vieze) magnetron :).
     
  11. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik leg er een hydrofiel onder en verschoon in de kinderwagen :)
     
  12. cooksie

    cooksie Bekend lid

    24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Verschonen doe ik echt overal. Laatst in de dierentuin stond er een rij van wel 10 mama's met baby's om te verschonen. Toen gewoon opschoot verschoont. Je wordt er vanzelf handig in. De eerste paar keren dat ik naar de stad ging lag ik er een nacht wakker van... Haha hoe moet dat met voeden ed. Bij mij was het lekker weer. Gewoon op terras met een hydrofiel erover gevoed. Succes!
     
  13. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Als ik op stap ben, en de kleine heeft niet gepoept, dan verschoon ik niet. Ik denk dan altijd op dat moment maar even, snachts ligt ie ook 12 uur met dezelfde luier, deze extra uurtje(s) passen er ook nog wel in. En als ie gepoept heeft dan in de kofferbak van auto, achterbank, enz...

    Als jij hem verschoont vlak voor je weggaat, dan hoef je hem ondertussen toch niet te verschonen? (tenzij gepoept). Of je moet heeeel lang gaan winkelen.. ;)
     
  14. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker rustig cafe ofzo zoeken, daar wat drinken, voeden en verschonen. En verder heeft bv het gemeentehuis vaak ook invalidetoiletten met verschoonplekken, of een groot hotel, bieb...
     
  15. Shendari

    Shendari Fanatiek lid

    28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Idem!
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit dus. Ze overleven het wel zonder schone luier.

    En anders gewoon vragen in een winkel of restaurant of ze ergens een plekje hebben. Meestal lukt dat wel.
     
  17. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste tien weken kolfde ik ook voor mijn dochter. Opwarmen ging onderweg eigenlijk vrij gemakkelijk: ik zette de fles in een mok heet water.
     
  18. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik verschoonde haar dan ook gewoon in de kinderwagenbak bij La place (v&d).
     
  19. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    NULL
    NULL
    thermosflesje bij de action kopen
     
  20. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    NULL
    NULL
    zo heb ik het idd ook vaak opgewarmt,flesje met moedermelk in koeltasje meegenomen
     

Deel Deze Pagina