Buiten kruipen?? Wat om knieën te beschermen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

    Met dit heerlijke weer gaan wij veel naar buiten. Ons zoontje kan nu ongeveer 7 stapjes los en daarna gaat hij verder kruipen. Met zijn loopkar kan hij het wel langer volhouden. Maar buiten kruipen is niet zo fijn voor zijn knietjes. Hebben jullie hier tips voor ?

    gr vruchtje
     
  2. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Er zijn bij Babywalz wel een soort kniebeschermers te koop, heb ik wel eens gezien. Die kun je over de broek heen doen, geloof ik, maar ik heb er dus zelf geen ervaring mee. Misschien eens op hun website zoeken en kijken of dat een optie is.
     
  3. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Wij hebben het zelfde probleem, van de week al 1 spijkerbroekje "kapot" gekropen :(...
    Vandaag DE oplossing bedacht: ik heb een oud paar sokken gevonden en daar de tenen afgeknipt. Dit om zn beentjes gedaan ter hoogte van zn knietjes et voila.....gaan met die banaan!
     
  4. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Druif, de simpelste oplossingen zijn vaak de beste! Ik ga meteen een paar oude sokken verknippen!
     
  5. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Ik legde altijd een tweepersoonsdekbed op de grond zodat Demi daarop kon spelen en kruipen.
     
  6. Love47

    Love47 Actief lid

    24 sep 2009
    422
    0
    0
    Dat met die sokken is idd een handige tip! Maar dan zit je nog wel met die handjes! Vind het zo vies, dan met de handjes op de grond en dan weer in z'n mond.
     
  7. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Dochter had een paar oude deels gekregen broeken om mee te kruipen. Zelf had ze geen last van vieze knieën en ook niet van het kruipen. En anders gaan ze wel lopen. En ach de handjes in de mond, ach zo bouwen ze afweer op. Voor het eten handjes wassen en verder deed ik niet zo moeilijk, dochter heeft ook niets opgegeten want niet hoorde.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    dat hou je toch niet tegen ;) ook niet als ze wel lopen...
     
  9. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Juist kruipen buiten is een stimulans om te gaan lopen. Persoonlijk vind ik kniebeschermers e.d. helemaal niet nodig. Kindjes kunnen ongelofelijk veel hebben en het stimuleert ze om te gaan staan en lopen als ze er wel last van hebben.

    Weerstand bouwen kinderen op door buiten te zijn. Zolang ze geen dingen in hun mond stoppen die gevaarlijk zijn (besjes e.d.) is er echt niets aan de hand. Ze leren er van.

    Je kunt niet alles voor zijn; een kind heeft ruimte nodig om de wereld te ontdekken en dat doen ze vooral met hun handen en... hun mond!

    Laat het los... het hoort erbij !
     
  10. EmyD

    EmyD Niet meer actief

    Tjah, ik heb zoiets van 'moet ze maar lopen..'. Slecht moeder ben ik.. ;), maar onze meid kan al vrij goed lopen, alleen vertikt ze het soms gewoon, of ze is een beetje hendig uitgevallen. En dan gaat ze dus kruipen of op d'r knietjes lopen. Haar knietjes zijn inmiddels paars-rood, maar ik geloof niet dat ze er last van heeft.
    Oh, en ik vind het niet zo erg dat d'r handjes vies worden, als ze maar niks van de grond opraapt (en in d'r mondje stop..).
     
  11. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh goed idee... Ze kruipt sinds vanavond, maar nu kan ze dus ook op het balkon wegkruipen :$ Ehm, even wat bedenken ja! Dat van die sokjes is wel een idee!
     
  12. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    mijn moeder had vroeger voor ons van die grote foam puzzel dingen
    zowel voor buiten als binnen

    eerst vonden wij dat niets voor onze kleine :)
    nu rolt ze de woonkamer door en poging tot kruipen zal maar zeggen semi schoolslag op t drogen nu was ze al een paar keer aardig hard met dr hoofdje terecht gekomen.... ondanks boxkleed/dekens

    nadat t 2 keer achtereen gebeurde had ik mezelf al bijna aan willen geven bij de kinderbescherming... zijn heel hard naar de winkel geholt.... vooor... die foam puzzel matten:D ideaal

    goed schoon te houden toch goed grip om af te zetten en veert mee :p
     
  13. MissMom

    MissMom Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar gaan jullie heen dan dat je kindje op de grond kruipt?
    Is het achterthuis dan toch lekker een kleed op de grond en kruipt de kleine van het kleed af dan is dat maar zo, lijkt me dat het achter thuis wel schoon/opgeruimd gehouden word, ze vallen ook nog vaak zonder dat je dat altijd kunt voorkomen en schaafwondjes op de knieen zullen na anderhalf a 2 jaar super aan de orde zijn en met kruipen voelt zo'n kleintje echt wel wat pijnlijk is en niet.
    Met lopen zullen ze ongetwijfeld ook dingen van de grond afrapen (niet alle kindjes trouwens maar veel wel).
    Heb ook een balkon maar mijn dochtertje had ouwe broeken aan en hartje zomer blote bips en hoppa, zie het verschil niet tussen balkonvloer en laminaat.
    Bij mijn zus kroop ze de hele achtertuin rond, naja broek kapot is dan pech en vieze handjes worden wel weer gewassen ;)
     
  14. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik vind het nog niet zo'n fijn idee om hem buiten te laten kruipen, zal wel een kwestie van doen zijn maar is het niet te koud nog?
    We hebben stenen tegels en gras en aan de randen zand/aarde (we zijnnet verhuisd en hebben nog niks aan de tuin gedaan).
     
  15. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    sorry effe off topic

    @ missmom... moest zo lachen om jou onderschrift :p

    *on topic*

    vandaag hebben we ook met een groot kleed in t gras in t park gezeten heeft ze daarop liggen rollen

    maar denk met namen dat ts bedoelt op tegels en t schuren ervan, wij hebben ook balkon en daar gaat toch ook echt de faom puzzel op, maar denk dat t ook te maken heeft met leeftijd?
     
  16. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Kruipen buiten...tja dat gebeurt gewoon niet, vindt dat niet prettig.
    Gelukkig vind mijn meisje het ook niks, ze heeft het 1x geprobeerd maar ze vind het echt niks.
    Nu is ze gelukkig niet zo'n smeerpoest en vind ze veel dingen vies. Ze gaat bijvoorbeeld echt niet met haar handjes in de vla, dat vind ze bah.
    Buiten speelt ze met de babywalker en met de loopauto, en als het goed weer is kan ze lekker op ons gras spelen.
     
  17. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Missmomm: wij wonen in een vrij small auto vrije straat, dus als het een beetje mooi weer is en de zon schijnt ga ik even voorbuiten met hem. Aan het eind van de straat (50m verderop) zit een speelplaats dus lopen daar heen.

    Ik ga het van die sokken even proberen. Ik kan het kruipen haast niet voorkomen want op een gegeven moment is hij het zat het lopen achter zijn loopkar en ziet hij iets en gaat/wilt hij dan kruipend naar toe.
     
  18. InLove

    InLove Fanatiek lid

    11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow ik had wel zo'n smeerkees :D

    Achterom terras en gras en border. Groot kleed maar toen ze eenmaal door had dat de tuin groter was dan dat kleed was ze er vandoor. Eerst al rollend en dan voelen hoe t gras voelt, de tegels, de tuingrond, de blaadjes enz. Lekker laten ontdekken en opletten dat ze niks opat was niet kan.

    Eenmaal aan de kruip kon ik dat kleed net zo goed niet neer leggen want dat was nog geen 2 min.
    Ze had van die ouderwetse sokslofjes aan anders had ze dr teentjes geschaafd en bij de knietjes idd ook kapot geknipte sokken! Die waren of kapot of nat maar laat maar doen.

    Ze is nu ook echt een buitenkind. Deur open en ze is niet meer binnen te krijgen, heerlijk
     
  19. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tja zo zit het niet altijd
    en anders gaan ze wel lopen....
    die van mij heeft heupafwijking
    ik ben blij met de sokken tips
     
  20. basbousa

    basbousa Bekend lid

    6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of evt. knielappen op een (kapotte) broek zetten.
     

Deel Deze Pagina