Buitenbaarmoederlijke zwangerschap deel 3

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door butterfly0511, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly0511

    butterfly0511 Fanatiek lid

    7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hey ladies,

    Bij deze open ik nu deel 3.
    Hopelijk komt Roos terug om haar verhaal te doen( had gisteravond een bericht geplaatst)

    Hier gaat het rustig aan beter. HCG daalt goed. Ze denken dat het binnen 1 a 2 weken op 0 staat.
    Over 2 weken gesprek bij arts.
    Volgende week weer rustig aan het werk gaan, zie er wel echt tegenop.
     
  2. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    LIeve Wendy ,

    Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet....het is ook niet niks meid !!!!!


    Ik heb het bericht van Roos ook gezien , maar het was laat en ik was op mijn nintendo aan het internetten en als ik dan een heel verhaal wil typen schiet dat niet op ..

    ben benieuwd hoe het straks bij jullie verder gaat ......
     
  3. s1980

    s1980 Fanatiek lid

    24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    he meiden heb denk ik iets gemist en kan het niet meer teruglezen ...

    Wennes denk iedere dag even aan je! Hoop dat je weer de kracht gaat vinden om het leven weer op te pakken (en dat is echt niet makkelijk) hele hele dikke knuff

    marjon hoe gaat het bij jullie zo met zijn vijfjes

    De reden waarom ik er nog maar weinig ben is dat het op het werk echt is geexplodeerd en nu langzaam begint alles weer goed te komen mar kost veel energie. Ferenc is een echte handenbindertje kruipt en loop al om alles heen. Mares is zindelijk aan het worden dus verveel me geen moment op een dag. op de momenten dat ik ff tijd heb probeer ik nog wat huishoudelijk taken te doen. Schoonmoeder komt zo gaan ff naar de julianatoren handig zo jaarkaart :)

    Dikke knuffel voor iederen
     
  4. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Gaat hier goed met zijn 5jes !!

    Alleen Marit heeft het vezonnen sinds een week of 3 dat het s nachts erg leuk is om wakker te worden en een feestjuh te bouwen , vind ik iets minder..Ze ligt te kraaien en te gillen van plezier , dus ik maarer uit om een tutje terug te stoppen , dan gaat ze wel weerslapen , maar vannacht was het 6x raak ....

    Ferenc al een bezig mannetje dus !!! Marit is een luie donder ....Heeft nog niet eens zin om te gaan draaien . ligt liever met haar mobiel te spelen(Gisteren heeft ze hem zelfs afgebroken , zo hard was ze aan de beestjes aan het trekken) ........Af en toe leg ik haar op haar zij en moet ze van mij zo spelen , dat doet ze dan wel maarzodra ik de kamer uitloop , hoor ik haaralweer op haar rug rollen .....
     
  5. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Wat is er allemaal gebeurd op je werk dan ? Ik weet dat het niet zo lekker liep ...
     
  6. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    weer een nieuwe?Lijkt of ik het steeds meer hoor!

    Bedankt wennes voor je berichtje op hyves,ik hoop dat je je snel wat beter voeld.
    Hier is het vanaf woemsdag aan het rommelen,woensdag was me baarmoedermond verweekt en gister 1 cm ontsluiting maar dat egt helaas niks.
    Ik hoop zo dat het doorzet me buik doet zeer en heel vaak harde buiken.
     
  7. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

    spannnend !!!
     
  8. s1980

    s1980 Fanatiek lid

    24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    spannend misschien binnenkort wel babynieuws

    bericht op hyves ontvangen alles nog gelukt vandaag
     
  9. Scorpion

    Scorpion Fanatiek lid

    7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    deel 3 alweer!

    ja ik zag wat voorbij komen van roos, maar had het nog niet gelezen :(

    en wendy, dan daalt het wel heel langzaam toch? en over aan het werk gaan, als je er nog niet klaar voor bent dan ben je er nog niet klaar voor hoor!
    ik heb 9 maanden in de zw gezeten.
    En nu loop ik weer bij psycholoog omdat ik alles toch niet helemaal goed heb verwerkt.
    neem dus je tijd!

    @sabine, makkelijk zo een jaarkaart, en ook als je er in de buurt woont.

    @ marjon, hier ook zo een luilak, maar wel een lieve luilak! rollen...waarom?? jij kan me toch ook omdraaien denkt hij denkt ik ;)
    Nachten vallen echt 100% mee. om 23.00 uur fles en dan om 05.00 uur speen erin stoppen, om 05.15 weer speen erin en dan om 08.00 pas de fles.
    julian is een echt bolletje...hij draagt al maat 68/74 en is 7,6 kilo :O

    volgende week weer verdere onderzoeken in het ziekenhuis. maar poepen is nu dagelijks....en hoe....STINKEN!!!

    @rijswijkse, jij gaat op 10-10-10 om 10.10 uur bevallen!
     
  10. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    wat heerlijk moet dat zijn die poepluiers bij jullie , joyce !!!!

    Marit past nog de rompertjes van de hema maate 50-56 !!
    en de rest maatje 62 ,maarheb nu al wel veel 68 , slaan we wel een keertje om ....denk dat ze zo'n 6,5 kg zal wegen
     
  11. Huis van Puck

    Huis van Puck Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.414
    52
    48
    Hoi dames!
    Doet me goed om hier en daar mijn naam in jullie berichtjes te lezen.
    Ik ben vorige week met spoed geopereerd aan een bbz. Mijn re-eileider is hierbij helaas verwijderd. Wat een film!
    Ik wist al bij 6 wkn dat het mis was. Heb afschuwelijke pijn gehad rechts onder in mijn buik,klam , zweten en braken maar dit zakte af. Op de echo al was niets meer te zien, baarmoeder mooi schoon. Ware het niet dat mijn hcg veel te langzaam zakte en ik ook bleef vloeien. 3 weken later kreeg ik enorme schouderpijn die werd veroorzaakt door vrij bloed in de buik wat het buikvlies prikkelt, en zo de zenuw prikkelt die naar de schouder loopt. Zeer verraderlijk allemaal!
    Maar goed, inmiddels weer een week verder en was benieuwd of ik mijn aanstaande eisprong mag benutten?
    De dag van de operatie mocht ik zien als dag 1 van mijn cyclus, klopte dit bij jullie ook? Ik zou dan nu op dag 9 zitten. Mijn zwangerschapstest was na de operatie meteen negetief, hcg was dus al lager dan 25.
    Ik blijf met veel vragen zitten..maar de grootste Zorg is toch wel: raak ik weer opnieuw zwanger? Ik ben 34 en dit was mijn 1e zwangerschap.
    Wat was ik er gelukkig mee..heel eventjes maar:(.

    X
     
  12. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Roos , allereerst welkom hier !!!
    Ik ben met 7 weken geopereerd aan bbz en ze hebben mijn eileider kunnen sparen ..Ik mocht toen gelijk weer zwanger worden als ik wilde ...Ik werd na 38 dagen weer ongesteld ....Vaak raden ze aan om een cyclus af te wachten , zodat je ong weet wanneer je vruchtbare periode zal zijn ..Als je andere eileider gezond is , heb je met 1 eileider na een bepaalde tijd 80% kans op een zwangerschap ( als alles voorheen goed was en je 100% kans op zwangerschap zou hebben) , de gezonde eileider neemt het grootste deel van de andere eileider over ...Mijn advies aan je is om al je vragen op papier te zetten , en ik neem aan dat je nog een controle hebt in het ziekenhuis en die dan te stellen en anders een afspraak maken ..Mijn ervaring was toen ook met bbz ,eerst alles helemaal in rep en roer en alles moet met spoed en daarna laten ze je een beetje in je sop gaar koken terwijl je het an pas echt nodig hebt , omdat het je overkomt en je dan pas beseft wat er allemaal is gebeurd ..

    dikke kknuufffffffffffffffffffffff
     
  13. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    helaas welkom en sterkte!
    ik moest een maand wachten en direct weer zwanger geworden dus nu bijna 10 maanden geleden alweer.
    Maar bij mij is me eileider niet verwijderd,dus is het misschien anders.
     
  14. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    jij gaat op 10-10-10 om 10.10 uur bevallen

    pffff hoop het zo en zeker die datum en tijd ;),maar kan ook nog 41 weken duren:$ ze strippen pas met 41 weken.
     
  15. daan23

    daan23 Bekend lid

    23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    lieve roos..hellaas welkom hier..
    neem maar goed de tijd alles te verwerken
    maar vooral jou gevoel volgen!!!

    was je al lang bezig met zwanger worden?

    iniedergeval enorm veel sterkte gewenst
     
  16. Huis van Puck

    Huis van Puck Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.414
    52
    48
    Inderdaad Marjon, alles in rep en roer vóór de operatie en de volgende ochtend zonder ontslaggesprek, hcg controle, rhesuscontrole of enige leefregels naar huis. Ik werk zelf op de operatiekamers dus zit dicht bij de bron voor eventuele onduidelijkheden, maar nu zit ik dus thuis.
    Na hoeveel weken zijn jullie weer gaan werken?

    Wij waren net begonnen, ronde 2 dus fijn dat het zo snel raak was.
    We hebben veel tegenslag gehad en waren zó enorm toe aan iets positiefs. Helaas mocht het nog even niet zo zijn. Wie weet binnenkort.
    Bij bijna iedereen is het goedgekomen toch?

    Rijswijkse: meteen zwanger,wat fijn!
    Daan: jullie hebben een pauze ingelast, wat goed om zo de rust te bewaren en met volle teugen te genieten van al jullie voorbereidingen.
    Wennes, bij jou is het misgelopen na je bbz? Ik kan de oudere berichtjes niet vinden. Wat verdrietig.heel veel sterkte!
     
  17. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

    Ik heb geen rhesus controle gehad en heb nu irregulaire antistoffen in mijn bloed ........Heb na mijn bbz ook een ma en een mk gehad volgens de vk hier kon dat ook een van de redene zijn voor mijn mk en ma ......Nu ik zwanger was van Marit werd dat bijna mijn probleem , mijn placenta kwamniet zelf waardoor ik teveel bloed verloor en er vanwege mijn antistoffen niet direct bloed voor mij was en dus met spoed op de ok beland ben ...Ik ben daar achter gekomen dat ik die rhesus had moeten hebben toen ik een curretage kreeg en toen wel anti-d kreeg met een bijsluiter waarin stond dat je die bij een bbz ook moest hebben ...ik ben zelf na 2 weken werer gaan werken ,maar dan wel als extra ingezet , meer ook om eruit te zijn en mijn gedachte te verzettebn ..Maar meid pas op , het isniet niks wat je hebt meegemaakt , als je iets later was geweest , had je er niet meer kunnen zijn en je bent je kindje kwijt ........En als je te snel doordendert kom je dat mannetje met de hamer tegen en dat moet je zien te voorkomen , even voor jezelf kiezen , werken kun je altijd nog !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  18. s1980

    s1980 Fanatiek lid

    24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    Roos helaas welkom hier. Ben met acht weken geholpen aan een bbz hebben me 2 weken laten rondlopen met veel klachten (stelde me aan volgens gyn en wou het te graag) zelfs een gyn in opl. werd de mond gesnoeid toen ze zei dat ze aan een bbz dacht. Uiteindelijk heeft een gyn aan de bel getrokken en lag ik met spoed op de OK.

    Negen maanden later weer zwanger!

    Voor nu heel veel sterkte met het verwerken en het herstel.

    Oja was na een week alweer aan het werk(echt te snel). Neem de tijd om het een plek te geven. Wat Marjon al heeft gezegd zet vragen op papier.

    En bijna iedereen die zich hier heeft gemeld is weer zwanger op Daan en Wennes na( die bij mij momenteel iedere dag wel even in mijn gedachte is)

    Dikke knuff
     
  19. Scorpion

    Scorpion Fanatiek lid

    7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @rijswijkse,

    hoe was het vanmorgen om 10.10 uur??
     
  20. Scorpion

    Scorpion Fanatiek lid

    7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @roos,

    heel bekend verhaal.
    Ik ben op 23 februari geopereerd. Begin januari wist ik zeker dat ik zwanger was maar alle testen bleven negatief. toen werd ik ongesteld (dacht ik) 4 weken erna zelfde pijnen als wat jij had en toen lag ik dus op de ok.
    mijn eileiders heb ik nog.

    na mijn bbz heb ik nog een mk gehad. maar daarna ben ik toch zwanger geworden.
    1 oktober datzelfde jaar had ik weer een positieve test en dat was julian.

    de artsen hebben tegen mij gezegd dat we er meteen weer voor mochten gaan. Als je lichaam er nog niet klaar voor is dan raak je gewoon niet zwanger. Logisch natuurlijk.
    maar je bent wel heel erg snel weer op de been hoor!
    ik heb 1 week in het zh gelegen en daarna echt 6 weken nog op bed.
    Ik heb 9 maanden in de zw gezeten.
     

Deel Deze Pagina