Buitenbaarmoederlijke zwangerschap en mtx ervaring?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roosje67, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje67

    Roosje67 Actief lid

    13 nov 2021
    479
    277
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Helaas is donderdag vastgesteld dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb. Ik heb meerder echos gehad en bloedafnames. Mijn hcg waarde ging als volgt: donderdag 1750, zaterdag 1950, zondag 1550 en dinsdag 2250.

    Ik had gehoopt dat mijn lichaam het zelf op zou lossen maar dit is helaas niet het geval. Zaterdag avond ben ik opgenomen in het ziekenhuis met erge buikpijn en bloedverlies. Het was 1 nachtje erg heftig. Maar sinds zondagochtend heb ik geen buikpijn meer. Nog wel wat licht bloedverlies.

    Nu heb ik gisteren een gesprek gehad en hebben we besloten om vandaag een mtx (methotrexaat) te nemen. Ik ben nu 7 weken.

    Mijn vraag is: hebben jullie ervaring met die mtx injectie? Zo ja hoe heb je het ervaren? Ik ben best zenuwachtig namelijk voor vanmiddag.
     
  2. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Ik ben te laat met mijn berichtje, maar wilde toch reageren. Ontzettend naar deze situatie. Toen ik het onderwerp van het topic zag kreeg ik meteen flashbacks. Ik weet helaas hoe je je voelt.

    Inmiddels heb je de injectie gekregen. Hoe voel je je?

    Ik had anderhalf jaar geleden iets lagere hcgwaardes, maar ze daalden ook niet. 1 mtx injectie gehad. Verder geen bijwerkingen van de injectie gehad. Het naarste vond ik misschien dat ik naar de oncologie afdeling moest daarvoor.
    Ik hoop dat het HCG bij jou ook snel daalt. Ik wens je heel veel sterkte!❤
     
    Roosje67 vindt dit leuk.
  3. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met de mtx injecties of een bbz. Maar wil je heel veel sterkte wensen!
    De teleurstelling dat de zwangerschap niet goed is en dan ook nog deze nasleep, dat niet ontzettend zwaar zijn.
    Hopelijk heb jij ook geen last van bijwerkingen
     
    Roosje67 vindt dit leuk.
  4. Roosje67

    Roosje67 Actief lid

    13 nov 2021
    479
    277
    63
    Vrouw
    Het is inderdaad heel heftig allemaal. En er komt van alles op je af. Gaat zo snel ofzo alles.

    Gisteren de injectie gehad. Gelukkig gewoon op de gynaecologie afdeling. Dat vond ik wel prettig. De spuit zelf vond ik wel even naar. Hij werd in mijn bovenbeen spier gezet.

    Nu een dag later heb ik gelukkig (nog) geen bijwerkingen. Alleen wat meer moe misschien. Ik hoop dat dit zo blijft en dat mijn waardes nu gaan zakken. Hoop dat alles snel achter de rug is..

    Ook heftig van jou @Nien92! Duurde het bij jou lang voordat het hcg uit je lichaam was en je weer ongesteld werd? Ben heel benieuwd hoe lang dit alles gaat duren..
     
  5. Roosje67

    Roosje67 Actief lid

    13 nov 2021
    479
    277
    63
    Vrouw
    En misschien nog een rare vraag. Maar krijg je ook een soort miskraam? Met buikrampen en bloedverlies? Ik vraag me af hoe het vruchtje nu je lichaam verlaat. Ziekenhuis zei mij dat ze dat eigenlijk niet echt wisten.. wat ik een beetje vreemd vond.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Weten ze niet, ze weten niet waar de zwangerschap zit immers. Er kan ook geen vruchtje zijn natuurlijk en alleen chorion weefsel (placentavlokken als t ware). Kans is groot dat het lichaam het oplost en gewoon baarmoederslijmvlies afstoot. Bij elke menstruatie loopt er ook wat bloed via de eileider in de buikholte en wordt gewoon afgebroken.

    Hoe voel je je? Heb je alweer geprikt op hcg?
     
  7. Roosje67

    Roosje67 Actief lid

    13 nov 2021
    479
    277
    63
    Vrouw
    Gisteren naar het ziekenhuis omdat ik extreme buikpijn had en bloedverlies. Vooral pijn aan de linkerkant. Echo gehad en bloed geprikt. Woensdag injectie gehad en was mijn hcg 2250 en gisteren (maandag) was het 700. Het was dus goed gezakt! Ze hebben ook een echo gemaakt en zagen wat bloed / vocht in mijn buikholte. Ik moest toen blijven vannacht voor observatie en of ik eventueel een kijk operatie zou moeten ondergaan. De pijn is nu wat minder dan gisteren maar nog steeds aanwezig. Het bloedverlies gelukkig ook minder geworden. Het bloed / vocht wat in mijn buikholte te zien was aan de linker kant was ook niet erger geworden. Ik mag gelukkig zo naar huis. Morgen moet ik wel weer terug komen voor controle. Bloedprikken en echo. Ik hoop dat de pijn snel helemaal weg gaat.. pff wat een gedoe zeg.
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Goed dat je hcg is gedaald! Maar jeetje wat naar zeg :( is het toch in de buikholte gekomen deels. Hopelijk blijft het nu stabiel! Wat een nasleep zo :(
     

Deel Deze Pagina