Buitenbaarmoederlijke zwangerschap met bijzonder wonder (POSITIEF verhaal!)

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Kelly2691, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly2691

    Kelly2691 Nieuw lid

    19 mrt 2018
    2
    12
    3
    Vrouw
    Donderdag 12 april ben ik samen met mijn vriend geweest voor onze allereerste echo, tot ons allen de verbazing dat we niks zagen in de baarmoeder werd ineens de spanning hoger en werd er wel iets gezien buiten de baarmoeder. Vermoedend buitenbaarmoederlijke zwangerschap of cyste. Aangekomen in het ziekenhuis op de poli gynaecologie en ook hier werd d.m.v. een inwendige echo de buitenbaarmoederlijke zwangerschap bevestigd. Van vreugde spanning naar groot verdriet. Onze enige troost dat moment: het was niet ouder dan 5/6 weken.

    Donderdag op vrijdagnacht helaas hevige pijn waardoor we naar de spoedeisende hulp moesten en opnieuw de HCG geprikt werd. Zenuwslopend, is het juist goed of fout als die verhoogd? Je hebt geen idee het enige wat je wilt is dat ze verwijderen wat er niet hoort.

    Later die ochtend vrijdag 13 april opnieuw herhaald en weer was het hormoon gestegen opnieuw een inwendige echo gehad en idem. Niks te zien in de baarmoeder. Het verdriet werd steeds groter, het zou zo welkom zijn!

    En toen kwam de gynaecologe met een zeer bijzondere optie. "Het zou in zeer bijzondere gevallen kunnen gaan om een embryo/kindje dat nog later ontwikkeld is, maar hier kunnen we zeker niet vanuit gaan dat zou een echt cadeautje zijn". Onbewust geeft die ene zin je toch hoop, maar het zou te mooi zijn! Ik kreeg de keuze naar huis te gaan en maandag terug te komen voor opnieuw onderzoek en in de tussentijd af te wachten wat de pijn zou gaan doen zodra deze kwam zou ik direct weer alarm slaan hoe heftig dit ook klinkt, ik ben iemand die vrij relalitisch kan blijven en positief probeert te zijn : "dit examen is mislukt, de volgende slagen we gewoon voor!" We probeerde wat luchtiger met de situatie om te gaan om het draagbaar te maken : "De volgende krijgt gewoon een navigatie mee".

    En toen werd het zaterdag, en zondag volgde.. geen pijn, geen klachten.. ik voelde mij nog zo zwanger. Ik probeerde dat gevoel uit te schakelen om grotere teleurstelling te voorkomen. Toen werd het maandag, mijn vriend had besloten gewoon te gaan werken. Mijn moeder ging mee naar het ziekenhuis. Voordat we weggingen zei ik nog met een lach: "Ach mam, het is met een reden dat u meegaat vandaag, die kleine erwt laat zich nu wel zien". Soms zeg je dingen zonder er volledig bij stil te staan. Dit bleek ook wel vandaag.

    We werden gehaald door de gynaecologe en die had een glimlach op zijn gezicht, we gingen zitten in zijn kamer en hij zei: "Ik heb je bloeduitslag binnen, deze is fors gestegen van rond de 700 naar een volle 2500 HCG" ik was al bezig met mijn gedachte klaar te stomen voor de operatie en zei: Maar hoe kan het dan dat ik mij nog zo zwanger voel? Waarop de gynaecologe antwoord: Meisje, je bent ook hartstikke zwanger! We gaan opnieuw de echo bekijken en tot de grootste verbazing is daar ineens een kleine witte stip te zien in de baarmoeder net 1MM groot dus nog ontzettend pril maar wauw.. te bijzonder om dit mee te mogen maken.

    Over 2 weken moet ik terug voor opnieuw een echo om te kijken of alles gaat zoals het moet mét de groei. Extreem voorzichtig als dat we nu zijn, willen wij aan vele meegeven, zelf ben ik 26, mijn vriend 25. Volledig gezond verder. Het kan iedereen overkomen, maar weet als iemand ooit tegen je zegt : neem je kinderen, dat je je er altijd bewust van bent dat je kinderen krijgt. Het is een bijzonder wonder wat ons is overkomen en wij hopen heel veel aanstaande moeders en vaders! Want ook die hebben het zwaar genoeg in zo'n situatie van onzekerheid, er altijd een wonder kan ontstaan.

    Heel veel liefs, X
     
    Milou94, Roosje67, Fennec en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. isabelletje14

    isabelletje14 Actief lid

    27 jul 2014
    356
    372
    63
    Wauw! Met recht heel bijzonder verhaal !

    Hoe gaat het nu?
     
  3. Kelly2691

    Kelly2691 Nieuw lid

    19 mrt 2018
    2
    12
    3
    Vrouw
    Het gaat heel erg goed vandaag 2e echo gehad van ons wonder. 6 weken en 5 dagen ben ik nu. Het hartje flink zien kloppen, zo bijzonder!
     
    Vero0504, isabelletje14 en Fennec vinden dit leuk.
  4. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Heel fijn dat alles gelukkig toch goed bleek!Van harte gefeliciteerd.

    Ik begrijp alleen niet waarom je dit in het vlindergedeelte hebt geplaatst...
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik snap je verhaal niet helemaal geloof ik. Had je én een BBZ én een vruchtje in de baarmoeder? En hoe ben je dan van die BBZ “afgekomen”? Klinkt wat bot maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Heb zelf een BBZ gehad dus weet hoe heftig het is.

    Of dachten ze dat het een BBZ was en bleek het uiteindelijk toch gewoon een goede zwangerschap te zijn?

    Sowieso gefeliciteerd natuurlijk!
     
    Alanyali vindt dit leuk.
  6. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Precies dit vroeg ik me ook af..
    Dat is dan echt puur geluk hebben denk ik.
    Hier nu een week na de mtx spuit.
    Was zwanger van 2 1 in baarmoeder 1 langs eierstok.
    Helaas mocht het hier niet zo zijn..

    @ts van harte Gefeliciteerd met jullie prachtige wondertje.
    Idd kindjes krijg je.. Mooi gezegd
     
    Alanyali vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina