Buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Miskraam? Of hoort dit bij de zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ebast, 1 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben nu 4+3 weken zwanger. Ik weet het pas kort en heb nog geen verloskundepraktijk gebeld. Afgelopen dagen last van ochtendmisselijkheid en afentoe pijnlijke borsten. Ook soms bij het afvegen op het wcpapiertje heel licht bruine afscheiding.
    Nu had ik gistermiddag en avond wat zeurende steekjes bij m’n schaamstreek en onderbuik. Vanochtend voelde ik me goed, borsten stuk minder gevoelig en niet misselijk. Vond dat wel erg vreemd. Op de wc ook ineens wat meer bruinverlies dan de afgelopen dagen. Denk nu meteen aan een miskraam of misschien zelfs wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Herkennen jullie deze klachten en wat betekende dit voor jullie? Wil nu ook even tot vrijdag wachten met een verloskundepraktijk bellen, want misschien is het dus wel niet nodig. Of moet je na een miskraam altijd op controle bij de verloskundige? Help :(
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Sowieso komen en gaan de kwaaltjes van een zwangerschap, zeker in de 1e periode. Wat bruine afscheiding is meestal niets ernstigs. Bruin is oud. Het kan ook goed van een innesteling zijn. Waarom ben je bang voor een bbz? De klachten hiervoor zijn heel anders dan wat jij beschrijft, zou me daar echt geen zorgen over maken. Of het een miskraam is zal ook niemand je kunnen vertellen. Veel vrouwen hebben wat bruine afscheiding of licht bloedverlies wat niets is. Sterker nog, bij mijn beste vriendin liep het bloed langs haar benen naar beneden. Dit heeft aangehouden tot 20 weken zwangerschap, maar de kleine zit nog steeds veilig bij haar en ze is bijna 30 weken zwanger. Dus ook al heb je wat bloedverlies, dit betekend echt niet altijd foute boel.
     
  3. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Bij 4+3 kan het nog innestelingsbloed zijn, zeker omdat het bruin is. Ook heb je bij die termijn nog weinig kwaaltjes. Bij de meeste vrouwen begint het rond week 6 of 7 pas echt.
    Steekjes, trekjes, zelfs stevige buikpijn, kan allemaal komen doordat je baarmoeder en de banden eromheen meteen beginnen met rekken enzo.

    Ik weet niet hoe het bij een vroege miskraam gaat, maar ik zou dan wel de verloskundige bellen en misschien vragen om een echo of alles schoon is? Hoe dan ook kun je je best melden bij een verloskundige, kun je meteen je vraag voorleggen, daar zijn ze voor :)
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.331
    113
    Vrouw
    Verloskundige kan bij een miskraam ook een steun zijn.
    Maar voor nu klinkt het allemaal normaal en goed! gefeliciteerd.
    Zal wel snel bellen voor afspraak vk hebben enorm druk momenteel
     
  5. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Dit kan perfect nog het nestelen van het vruchtje zijn. Ik heb dat tot een week of 7 gehad met rond 6.5 zelfs roze verlies 3 dagen :)
     
  6. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Bedankt voor jullie reacties! Helaas vanochtend wakker met menstruatiekrampen en vandaag rood bloedverlies met hoeveelheid gelijk aan menstruatie. Gebeld met verloskundige en die denkt ook dat het toch om een miskraam gaat. Volgende week nieuwe test en dan nogmaals bellen, maar ik voel me echt helemaal niet meer zwanger ook. Toch goed voorgevoel gehad dus :(
    Hopelijk is het ons een volgende keer wel gegund.
     

Deel Deze Pagina