Buitenbaarmoederlijke zwangerschap...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eliesja, 10 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Toch nog even een nieuw onderwerp...
    Ik heb zaterdag en vandaag een test gedaan en ik ben dus zwanger, het is een lichte stip, maar tis er 1...YESSS

    maar toch nog even het volgende, begin nu toch ook wel een beetje bangig te worden.
    Ik heb namelijk in het verleden een soa gehad, namelijk chlamydia en nu las ik het volgende:
    Als de moeder ooit last heeft gehad van de SOA Chlamydia, is er een sterk verhoogde kans op onvruchtbaarheid en/of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Chlamydia kan een ontsteking van de vrouwelijke geslachtsorganen (waaronder de eileiders) veroorzaken, die weer een verstopping of verklevingen tot gevolg kan hebben, waar de eicel in kan blijven 'hangen'.
    nou onvruchtbaar ben ik niet, want de test wijzen anders, maar er staat ook dat als je een aantal symptomen niet hebt je ook kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Ik heb bv geen pijnlijke borsten, alleen misselijk, weinig trek in eten en kramp in mijn buik en moe!

    Heeft iemand hier ervaring mee of weet er meer van????
     
  2. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    heb toch maar ff de dokter gebelt en er wordt overlegd of ik een onderzoek nodig heb, mag tussen 12 en 1 terug bellen...
    Zij dacht dus dat als je het nu zou hebben de kans bestaat op en buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar toch ff checken...
    ff afwachten dan maar....
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik hoop voor je dat je even naar de gyn mag voor een echo.
    Dat is denk ik toch het enige wat jou op dit moment gerust kan stellen.

    Ik ben benieuwd wat de dokter je zo verteld!
    Breng je ons op de hoogte?

    En mocht je een echo mogen maken en het is allemaal in orde....geniet van dat eerste moment dat je je kleine al mag zien( ookal is hij nog zo klein!!)

    groetjes
     
  4. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    oke heb gebelt, zal het ff brieven....
    Alleen als je een langdurige chlamydia hebt gehad is de kans groot en het feit dat ik al zwanger ben is een teken dat mijn eileider goed is!! Dus de kans is klein volgens mijn huisarts...gelukkig maar...
    toch wel een geruststelling, alleen als ik acuute pijn krijg moet ik contact opnemen... en ik moest er van gaan genieten..hihi

    Ga ik nu ook lekker doen..

    groetjes eliesja
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hihi goed nieuws!!
    Geniet er maar lekker van dan!!!

    groetjes
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat is goed nieuws. Geniet ervan.
     
  7. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Heej Eliesja,

    Ik had in het forum eerder ook een post gedaan met hetzelfde onderwerp; zit met hetzelfde als jij. Inmiddels begint de angst af te nemen. Heb mijn arts niet geraadpleegd, maar ervoor gekozen om het rustig af te wachten. En ook ik denk: de schade zal wel meevallen; de bevruchting is immers ook gelukt!
    Sterkte in ieder geval!

    Liefs,

    Satyra
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Goed nieuws!!
     
  9. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Heb er ook wel inmiddels een goed gevoel over en ga er nu ook van genieten...

    groetjes
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    gefeliciteerd en idd geniet er maar lekker van
     
  11. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Geniet ervan meid en natuurlijk van harte met dit kleine wondertje in je buik :D
     

Deel Deze Pagina