Bullet journal

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 6 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hoi!

    Wie werkt er met een bullet journal? Ik ben vorige week ermee begonnen maar hoor graag ervaringen van anderen.

    Ik ben nog al chaotisch en heb nog nooit een agenda of kalender vol kunnen houden. Maar ik heb hoop met een bullet journal:)

    Heeft iemand tips en tricks of do's en don'ts?
    Foto's zijn ook welkom :)
     
  2. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Ik ben er ooit aan begonnen, maar nooit wat mee gedaan eigenlijk :oops: wel alle spullen ervoor in huis :p
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  3. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.168
    4.233
    113
    Vrouw
    Begonnen en nooit afgemaakt :oops:
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  4. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Ik heb er eentje (2 jaar nu)!
    Ik heb mezelf voorgenomen om het vooral los te laten om het perfect te willen doen. Heb ik even 2 maanden geen tijd/zin? Prima, laat ik die 2 maanden er gewoon tussenuit en ga ik daarna weer lekker verder.
    Ik merk dat k hem meer ga gebruiken als ik meer stress heb (dus meer "controledwang")
    Ik heb onder andere mijn wekelijkse schoonmaaklijstje erin staan, wat ik nog aan films wil zien, grote klussen die moeten worden gedaan en voor nu handig: welke cadeautjes ik al heb voor in de zak/schoen en welke ik nog wil kopen.
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.489
    24.366
    113
    Ik heb al een paar jaar een bullet journal. Maar hij is in de loop van de tijd wel steeds minimalistischer geworden.
    Eerst ging er zo’n beetje alles in, ook veel trackers. Wel alleen met wat gekleurde fineliners. Het gedoe met washitape en tekeningen of andere versiersels is nooit wat voor mij geweest.

    Maar doordat ik veel in mijn iphone zet, heb ik mijn bullet journal ook minder nodig. In mijn iphone heb ik meerdere lijstjes in de herinneringen app, en dat vind ik uiteindelijk handiger om dat ik daar wekkers/alarmpjes op kan zetten.

    Wat nu nog in mijn BJ gaat:
    Weekmenu
    Vakantie en weekendjes weg
    Verjaardagen: to do’s, menu en planning
    Sint en kerst: to do’s, menu en planning
    Serie tracker (seizoen en afleveringen)
    Boeken
    Films
    Lange termijn to do’s
    En eventuele andere overzichtslijstjes

    En achterin een lange lijst van alle gerechten die hier op tafel komen, voor inspiratie en info over waar ik bepaalde recepten kan vinden (dus kookboek, blz nr, app, e.d.) En alles onderverdeeld in categorieën (vlees, vis, dessert, etc)
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.840
    113
    Gelderland
    Ik heb een duidelijke en overzichtelijke agenda gekocht (structuurjunkie)
    Omdat hij verder al ingevuld is hoef ik alleen nog alle taken erbij zetten. Ik vul elke week mijn maaltijden en de dagelijkse taken in. Dit is voor mij prima bij te houden en heel overzichtelijk. Voor de leuk heb ik wat stiften en stickers gekocht, tzt wil ik nog leuke stempels. In A4 formaat is er ook alle ruimte voor ;)
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    ik heb gewoon een leichtrum met puntjes (grid) en ben heeeeel minimalistisch met decoraties.

    Schrijf wel alle dagen van de maand voor in de weekoverzichten anders komt er geen bal van terecht meer en probeer mezelf elke dag er toe te zetten om iets te schrijven, geen hele apistels maar wat bijzonder was of wat lekker ging (of juist niet)

    Heb zat stempels voor maandkalenders enzo maar per saldo gebruik ik die meer niet dan wel. Pen en geodriehoek, meer dan dat en t wordt al "teveel" om consequent bij te houden terwijl ik t teruglezen wel heel leuk vind.

    Ik schrijf in de week spread ma tm vrijdag links en dan za zo boven in rechts en dan hou ik rechtsonder vrij voor dingen die ik moet regelen of een wat langer verhaaltje wat mn dochter weer gesjouwd heeft.

    Maand overzicht is gewoon de dagen onder elkaar geschreveb en een vrije pagina aan de rechterkant.

    Voor hele kunstwerken heb ik t geduld niet, vind t prachtig om te zien maar weet dat de discipline ontbreekt om bijv. vakjes te kleuren van een tracker. Foto's plak ik soms wel tussendoor er bij.

    Maandplanning eten staat op de losse maandkalender hier aan de wand. Vind ik weer overzichtelijker.
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    waarom ben je gestopt? Werkte het niet? Verloor je de interesse? Te veel werk? Onhandig? Wat werkt wel voor jou?
     
  9. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Het lijkt me juist zo on overzichtelijk,
    Als ik bijv. Op schrijft wat en wanneer ik moet doen dan moet je toch lang zoeken?
    In de agenda zet je er toch bij van 4 April maar de tandarts zeg maar.

    of is dit niet een agenda ?
     
  10. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Ja, al een jaar of 2-3. Maar net als @Petra82 laat ik hem gerust een tijdje achterwege als het voor mij weinig toevoegt. Zoals tijdens de lockdown of als we op vakantie zijn.

    Ik heb meerdere gehad, die van Mus vind ik het fijnste.
    Ik gebruik vooral de futurelog voor afspraken ver (meer dan 1maand) vooruit, een maandoverzicht met een blokje voor iedere dag en daarnaast ruimte voor maanddoelen en acties die niet bij een specifieke dag horen. En weekoverzichten met 7 brede vakken onder elkaar op 1 pagina. Ik schrijf dan links mijn to do’s voor die dag en rechts de afspraken met de tijd erbij. En onderaan dan nog net wat ruimte voor de gerechten van die week.
    En soms tussendoor een pagina met een lijstje, net wat dan speelt; voor vakantie, kinderfeestje en verjaardag, Sint etc.
    Ik gebruik hem puur functioneel, met enkel zwarte fineliners. Dus erg saai, haha.
    Maar het helpt mij om mijn hoofd leeg te maken en dingen gedaan te krijgen.

    Ook gebruik ik codes om taken af te strepen. Een leeg vierkantje is een ‘to do’. Als ik eraan begonnen ben zet ik er een diagonale streep door, ben ik halverwege, dan kleur ik rechts onder in. Is de taak volledig gedaan, dan kleur ik het hele vakje. Vervalt een taak, dan zet ik er een liggende streep doorheen en verschuift hij naar een latere dag/week/maand, dan wordt dit liggende streepje een pijltje naar rechts.

    Ik zal kijken of ik nog wat foto’s van lege maand of week overzichten heb.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Hier wat oude monthly’s. Ik heb meerdere trackers geprobeerd, maar hou het nooit een hele maand vol om in te vullen.
    Dus deze keer geprobeerd om concrete maanddoelen te stellen, bijv 30km hardlopen in totaal, dus 3 vierkantjes, waarbij ik 1 diagonaaltje inkleur voor iedere 5km. Of 2 modules van een cursus doen etc. Ik ga zien hou dat bevalt.
    49A32114-AE13-46B4-950F-247B1A7A4C37.jpeg 132BBCF0-8598-4FB1-A08D-555D76E71183.jpeg D5542EE6-1B5D-4B22-BBF5-CE3A665E8108.jpeg C6F93CB5-1CD0-493A-9F0C-E2B527DE29EA.jpeg
     
    Vero0504 en 1981Mama vinden dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ik ook,omdat het een paar jaar terug zo'n hype was. Hier ook op het forum.
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    En nu krijg ik weer zin om het op te starten, maar weet dat ik ook zo weer stop :p
     
  14. Koffiehert

    7 mrt 2020
    41
    38
    18
    Vrouw
    Ik heb ook een Bullet Journal. Gewoon de Action.
    Ik gebruik het niet als agenda, maar als herinneringen boek.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ooit aan begonnen maar niet afgemaakt. Ik was er teveel tijd aan kwijt om het te maken en ergerde me er dood aan dat hij er niet zo leuk/netjes uit zag dan wat ik overal voorbij zag komen:oops:
    Heb nu gewoon een structuurjunk agenda en app family nog wat op m'n telefoon voor allerlei lijstjes.
     
    1981Mama en Vero0504 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina