Buren en een trampoline....

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 21 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds een paar dagen de sleutel van onze nieuwe woning. Eindelijk een tuin waar de kinderen kunnen spelen.
    Ik had ze een trampoline belooft en wil deze volgende week gaan bestellen. Maar nu maak ik me toch een beetje zenuwachtig om de reactie van de buren...
    Lijkt me dat zo'n ding toch overlast gaat bezorgen. Het is er 1 met een net dus die zal een stuk boven de schutting uit gaan steken. Als ze erop springen dan zullen de buren dat waarschijnlijk zien doordat hun hoofden boven de schutting komt..
    Trampoline ingraven gaat hier waarschijnlijk niet lukken.
    iemand noemde me al een egoïst en dat ik dat niet kon maken tegenover m'n buren.
    Aan de ene kant denk ik: het is mijn tuin en zolang ik zorg dat ik regels heb om overlast zoveel mogelijk te beperken dan mag ik doen wat ik wil. Maar voel me toch een beetje bezwaard en wil ik geen overlast bezorgen. Het zijn oudere buren.

    Kan ik het maken om een trampoline in de tuin te zetten? En hoe kan ik evt overlast beperken?
     
  2. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Uh? Waarom zou dat egoïstisch zijn?? Je hebt die trampoline toch niet om de kinderen te laten gluren of dat je dat zelf doet?

    Je kunt ook uit het raam hangen boven en gaan gluren en kijken in hun tuin dus vind het een vreemde gedachte! Gewoon die trampoline kopen hoor! Leuk speelgoed.
     
    MaMa, all4love, Spiritus en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou als buur not amused zijn als ik in de tuin zit en er steeds kinderen over de schutting (kunnen) kijken. Ik zou me echt heel erg in mijn privacy aangetast voelen.

    Waarom zou het ingraven van de trampoline niet lukken?
    Is de voortuin eventueel een optie?
     
    Huismuisie en Lolalili vinden dit leuk.
  4. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat een trampoline egoïstisch zou zijn.. !
    Heerlijk toch dat je de ruimte ervoor hebt. Het is ook niet zo dat er 24 uur per dag iemand in de lucht hangt toch.
    Nee zou geen seconde in mij opkomen daar moeite mee te hebben. Maar goed, verbaas me wel vaak over problemen die mensen maken, dus wie ben ik
     
    MaMa, Snoepjes, all4love en 29 anderen vinden dit leuk.
  5. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.577
    4.623
    113
    Ik zou hier als buren ook niet blij van worden! Hier staat de buurt vol trampolines. Maar die komen echt niet boven de schutting. Hebben jullie een lage schutting dan? Of een enorm hoge trampoline?

    Ik heb trouwens een inground trampoline. Echt een geweldige aankoop! Waarom zou ingraven niet mogelijk zijn?? Er zijn dus speciale ingraaf trampolines. Met name een ronde valt heel erg mee. Onze buren hebben het door een tuinman laten doen (ivm drainage en wanden). Een langwerpige is iets meer werk. Niet voor de buren. Maar het staat zoveel beter in de tuin!! En geen lelijk net nodig.

    Verder koop een goed merk. Die goedkope rommel heeft krakende veren en dat is heel vervelend ook voor jullie. Goede merken hebben dat niet.
     
  6. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Dit bedoel ik! Zou daar dus nooit zo over nadenken. Ik zou het eerder gezellig vinden als de buurkinderen plezier op de achtergrond hebben.
     
    Tijgertje88 vindt dit leuk.
  7. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nou ik verbaas me heel erg! Toen wij hier kwamen wonen hebben wij 1 hogere heg en 2 lage. Dus wij kunnen zo in andere tuinen kijken en de buurman die wat ouder begint te worden en niet steeds wil snoeien in de hoogte heeft de heg een stuk korter gesnoeid. Ik vind het niet heel erg want ik heb niks te verbergen. En als andere mensen van boven uit hun raam kijken kunnen ze ook in onze tuin kijken.

    Ga dan op een hutje op de hei wonen als je privacy wil.
     
  8. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Dit dus. Hier ook gewoon een trampoline in de tuin. Jammer dan.
     
    Tijgertje88 en Butchke vinden dit leuk.
  9. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.304
    5.921
    113
    Vrouw
    Ja enerzijds kan ik me daar ook wel in vinden, anderzijds denk ik.. hoelang zijn ze werkelijk aan het springen? Geen uren achtereen denk ik. En wat valt er te zien die 1 sec steeds dat ze eroverheen kunnen kijken?
     
    Butchke en Chelsey88 vinden dit leuk.
  10. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Echt? Maar die kinderen die op de trampoline zitten gaan toch helemaal niet gluren? Zijn ze toch veel te druk voor?

    Wij hebben een trampoline, ik heb er serieus nog nooit bij stilgestaan dat de buren zich aangetast zouden kunnen voelen in hun privacy. Nu ik dit lees ga ik het wel even vragen straks! Zou dat heel vervelend vinden.
     
    MaMa en Bailey07 vinden dit leuk.
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik wil helemaal niemand voor het hoofd stoten, maar je hoeft ook niet overal rekening mee te houden. We zeuren tegenwoordig echt overal over.
    Wij schommelden vroeger zo hoog dat we over de heg konden kijken. Mag een schommel dan ook niet?
    Ik zat als kind overigens ook urenlang op mn slaapkamer naar de kippen van de buren te kijken. De buurman zwaaide dan en kwam me soms halen om eitjes te rapen. Blijkbaar vonden zij dat ook geen bezwaar.

    Als je je echt heel bezwaard voelt, kun je ook vooraf met je buren praten. Misschien zitten zij er helemaal niet over in? Als ze er wel problemen mee hebben, prima! Bespreek dan of er een middenweg is? Springen mag maar niet op bepaalde momenten? Ze mogen het aangeven als t even niet fijn is? Wie weet is er gewoon iets dat voor hun werkt!
    (Maar ikzelf zou dit dus niet eens hebben gedaan. :rolleyes: Dikke pech)
     
    Elisje, dreumesje, Spiritus en 23 anderen vinden dit leuk.
  12. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Natuurlijk is dat niet egoïstisch. Jeetje, hebben mensen daar al last van tegenwoordig?:rolleyes:Het is toch wat:roflmao:.
     
    MaMa, Waxinelichtjes, fruitcoctail en 20 anderen vinden dit leuk.
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dit eigenlijk wel.. en het getteter en geschreeuw wat daar vaak bij komt kijken zou ik lok niet waarderen..

    Maar jeetje. Wel lastig want je gunt t je kinderen. Evt vragen aan de buren?
     
  14. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Meen je dit serieus?:eek:
    Goh....
     
    MaMa, Typicalme, Zusterke en 19 anderen vinden dit leuk.
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.329
    113
    Allemachtig, je moet tegenwoordig al overal over nadenken en rekening mee houden.
    Wij hebben een trampoline (niet ingegraven en met net). Super lelijk, maar super leuk voor de kinderen. Hoe lang denk je dat die kinderen in de lucht zweven en bij de buren in de tuin gaan gluren? Ze zijn nog geen seconde hoog genoeg en de meeste kinderen zijn aan het springen (en dus spelen) en niet bezig met de buren. Echt zo overdreven als daar door mensen nu ook al een punt van gemaakt wordt.

    Verder hebben onze buren ook een trampoline. Dat wordt zo leuk door de kinderen gebruikt om al trampoline springend een bal over de heg te gooien. Van trampoline naar trampoline. Ik geloof dan ook niet dat onze buren last hebben van onze trampoline ;)

    Ik vind trouwens echt dat in het kader van ‘rekening houden met’ flink wordt doorgeschoten tegenwoordig. Als ik het hier soms zo lees is het meer ‘aanpassen aan’ dan ‘rekening houden met’.
     
  16. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Getetter en geschreeuw vind ik persoonlijk geen argument. Dat van boven de schutting uitsteken of piepende veren misschien wel.
    Kinderen tetteren en schreeuwen ook als ze voetballen, waterballonnen, of whatever in de achtertuin. Een stukje opvoeding wat mij betreft om ongeacht de activiteit ze te leren dat binnen de perken te houden (maar een beetje moet kunnen, daar zijn t kids voor).
     
    2littlemonkeys, Butchke en SAARC vinden dit leuk.
  17. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    958
    113
    Vrouw
    Ook als mijn kinderen niet op de trampoline spelen maken ze lawaai :)
    Net als alle andere kinderen in de buurt.

    In ons vorige huis was t wel irritant, dat buurmeisje sprong laaang achter elkaar en elke keer moest ze dan wat vertellen. Hoi hoi hoi ging t dan de hele tijd.

    Ingegraven trampolines spelen voor mijn kinderen wel leuker, even op de schommel, even op de trampol8ne etc, is wel makkelijker als je niet elke keer hoeft te klimmen en het net opzij te doen etc.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Wij kopen er deze week eentje. Nu komt ie bij ons achterin de tuin en de buren hebben daar alleen hun wasrek staan, dus valt niets te zien, maar anders zou ik het nog doen. Ze zweven hoogstens 1 seconde in de lucht.
    En dat ik hier dan lees dat mensen dat vervelend vinden of het geluid wat erbij komt? Echt? Ga dan op een boerderij wonen met de buren op minimaal 1 km afstand.
     
    Spiritus, miloena, Paardenbloem en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gewoon doen!

    Je kan hem altijd nog weghalen toch?

    Ik heb toevallig gisteren bij mijn eigen buren op de trampoline gestaan, en kon hierdoor over de schutting heenkijken, best grappig, maar om het nou bespieden te noemen.... Uit het raam hangen is makkelijker.

    Ik zou er geen probleem van maken. Toen ik hier kwam wonen heb ik heel erg moeten wennen aan het feit gillende buurtkinderen maar inmiddels heb ik zelf 2 terroristen :)

    Gewoon doen. Ingraven kan maar is geen must.
     
    Kanarie en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Nooit bij nagedacht, ik wil er voor mijn kinderen ook een. Zo’n klimrek komt vaak ook boven de schutting uit.

    En getetter? Kinderen spelen nou eenmaal vaak met geluid, heb me daar werkelijk nog nooit aan gestoord. Tenzij het om 07.00 uur al is misschien...
     
    Paardenbloem en Schuurpapier vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina