Buren pesten ons weg

Discussie in 'De lounge' gestart door wenneke20, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Wij wonen hier nu 3jaar en hebben nu 2jaar buren.aan de ene kant hadden we eerst goed contact maar met de buren die er sinds twee jaar wonen alleen maar gezeik...

    Continu achter mijn auto parkeren dat me oprit niet af kan,buxus kapot rijden,allemaal van die dingen waardoor ergernis ontstaat ..continu gescheld en gevloek door haar vader wat dus niet voor kids is,ze kijken nergens naar rijden alles kapot deur tegen onze caravan waar deuk in zit..intussen betrekken ze hele buurt erbij en ook de buren waar we eerst goed contact mee hadden.
    Nu hebben wij zaterdag een hekje tussen onze oprit gemaakt met behoud van me auto.daar waren ze boos om.s avondspits hadden ze feest weer hun auto in me buxus netjes gevraagd of ie m er een meter vanaf wou zetten met als resultaat we werden bedreigd,ze zoudene huis fik in steken,ons wegpesten rest heb ik niet meer gehoord heb de politie gebeld en melding gemaakt,s avonds. hadden ze feest om twaalf uur hoor ik homo en van alles roepen en leek net of ze in onze tuin stonden dus ik kijk , stond er een over me schutting van 2meter hoog te plassen met ze edele delen erboven uit....dus politie gebeld die zijn geweests denk ik want erna werd rustig...


    Wij hebben onze schutting op onze erf staan dus niet op ergernis,nu beginnen die andere buren met boren in me houtwerk,planten er tegen aan laten groeien en zovoorts..wij aangegeven dat ze dat weg moeten halen zouden ze doen maar mooi iet dus...die stonden Overings ook bij die bedreigingen naar ons toe.


    Wat moet ik doen ,heb een chroniche whiplash en dit maakt de pijn alleen maar erger ...


    Wij weten het niet meer mensen op mans werk zeggen dat haar familie schijt aan iedereen heeft.....ik heb t gehad
     
  2. Miranti

    Miranti Fanatiek lid

    1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Jeetje zeg, wat ontzettend vervelend, frustrerend etc! Ik zou zo 1,2,3 niet weten wat je moet doen eigenlijk. Aangifte bij de politie van vernieling en bedreiging heb je al gedaan?
     
  3. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Jeetje lijk me niet fijn om zulke buren te hebben.
    Zou toch echt nogmaals de politie bellen en zo en zo aangifte gaan doen wegens bedreiging aan jullie adres.
    Ook zou ik fotos maken van de schade die deze mensen aangericht hebben.
    Probeer ondertussen zo veel mogelijk te doen alsof ze niet bestaan hoe moeilijk het ook is zodat ze niet bij eventeel politie verhoor kunnen melden van "maar hun zeggen dit en dit ect ect".
    Erg lastig dit want het is hun woord tegen die van jullie.
    Overgens zijn jullie andere buren ook behoorlijk laf om hierin mee te gaan , maar die zullen wel bang zijn voor hun eigen hachie.
     
  4. Buikje0

    Buikje0 Fanatiek lid

    24 nov 2011
    1.095
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me totaal voorstellen dat je het helemaal gehad hebt! Ik kan me zo weinig meer bedenken dan de politie erbij halen als er dingen gebeuren. Of misschien toch met ze om de tafel gaan zitten?
     
  5. Spitsmuis

    Spitsmuis Niet meer actief

    Jeetje dat is behoorlijk heavy!
    Ziekelijk zelfs dat ze over de schutting heen plassen enzo!
    Niet normaal :$
    De politie doet er verder niks tegen?
    EN de wijkagent? Zou die wat kunnen betekenen?
    Wij hebben hier ook 6 deuren verder op een stelletje wonen waar we eerst heel leuk en goed contact mee hadden.
    Maar zij is heel kwaad op mij geworden toen ik vertelde dat ik zwanger ben.
    Tenminste,ik vertelde het niet maar ze vermoedde het.
    Wou het nog niet zeggen omdat zij heel erg bezig is met zwanger worden wat nog niet gelukt is na een half jaar en zij ook erg jaloers is dat ik 2 dochtertjes heb enz.... (heeeeeel verhaal)
    Ze heeft toen een melding gedaan bij de kinderbescherming dat ik mijn kindjes bont en blauw zou slaan,ze geen eten zou geven en ze echt helemaal aan het verwaarlozen was.
    Toen kwam de wijkagent bij ons aan de deur om polshoogte te nemen na die melding en toen hij zag dat er niks gaande is hier en alles gewoon prima gaat met de kindjes is hij zich gaan mengen in het hele gebeuren om te voorkomen dat er meer valse beschuldigingen zouden komen.
    Er zijn nog wel wat dingen gebeurd van hun kant uit,dat ik haar bedreigd zou hebben.
    Maar ik heb haar al maanden niet meer gesproken!
    Wijkagent belde ons op om te vragen hoe het ging en wat we zouden willen dat er aan gedaan zou worden.
    Heb toen gezegd dat ik wil dat hij hun eens ging aanspreken op hun gedrag en die meldingen en beschuldigingen niet meer moesten doen.
    Hij is daar toen aan de deur geweest en ze hebben uiteindelijk niks meer gedaan.
    Nu rommelt het wel weer want nu mag mijn oudste niet met de fiets langs hun huis fietsen:( van hun en ze schelden mijn meisje uit...
    Dus ik ga de wijkagent weer inlichten want het is gewoon niet normaal.
    Dus probeer de wijkagent eens in te schakelen,desnoods vraag je een face 2 face gesprek met de wijkagent aan en zeg eerlijk hoe hoog dit zit bij je.
    Zo woon je ook niet fijn en het is gewoon zeker niet de bedoeling dat hun jullie weg willen pesten en bedreigen!!
    Die mensen sporen gewoon echt niet:x
    Misschien kan er samen met de wijkagent duidelijke afspraken gemaakt worden waar hun zich aan moeten houden en als ze zich daar niet aan houden dat er dan voor hun gevolgen aanzitten zoals eventuele schadevergoedingen e.d.
     
  6. Spitsmuis

    Spitsmuis Niet meer actief

    Owjah,maak foto's van de beschadigingen die ze aangericht hebben en zorg dat je kan aantonen dat hun dat ook echt gedaan hebben.
    Daarmee sta je meteen sterk.
    En als ze weer gaan schelden en dreigen probeer dit op te nemen op je telefoon of iets.
    Zijn geen makkelijke dingen maar dan heb je wel bewijs.
     
  7. Appelgebakje

    Appelgebakje Bekend lid

    21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Is het een huurhuis? Dan zou je ook bij de woningbouw kunnen aankloppen.
     
  8. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    dat kwam ook bij mij in me op..
     
  9. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Helaas koop,

    Foto's maken doe ik aal op advies van schoonpa


    De wijkagent had ik gebeld die belt morgen terug die was vandaag vrij.
    Thans voor de tips
     
  10. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Met ze om tafel hebben we geprobeerd vanwege dat achter me auto parkeren en troep van hun continu bij mij voor de deur, toen was t twee weken rustig en begon t van voor af aan.ze hebben schijt aan iedereen..
     
  11. Lojo

    Lojo Bekend lid

    19 dec 2012
    612
    6
    18
    Camera op je huis plaatsen en dit zichtbaar melden op je huis... Dat schrikt aardig af.
     
  12. knap

    knap Niet meer actief

    Zo te lezen zijn het aso.s. Denk niet dat ik ga zeggen wat je wilt horen.

    Maar ik zou gaan verhuizen als de wijk agent geen oplossing is uit eindelijk.

    Met soort mensen valt niet te praten. En je moet in af weging nemen of je zo jaren wilt wonden.

    Je gaat dan niet weg om hun maar om je zelf en voor je gezin. Dan komt de rust pas terug.

    Weet het is de om gekeerde wereld maar meer kan je denk ik niet doen uit eindelijk.
     
  13. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Tja, maar zie nu je huis maar eens te verkopen? Ik geloof niet dat dat zo snel lukt.
     
  14. Lun

    Lun Niet meer actief

    probeer anders mediation via een buurtcentrum of wijkagent. Daar worden goede resultaten mee geboekt.
     
  15. BB88

    BB88 Fanatiek lid

    17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Lieve Wenneke, wat verschrikkelijk om te lezen dit. Wij hebben een koopappartement en een van mijn buren vertelt tegen mijn andere buren dat ik een geestelijke stoornis heb, wat zij van hem/haar aannemen. Dit is slechts een van de dingen... Soms vind ik het zelfs eng deze buurman/buurvrouw tegen te komen in het portiek.
    Wil je laten weten dat ik met je meeleef, sommige mensen moeten zich lekker bemoeien met hun eigen leven ipv dat van een ander te verstoren. Sterkte.
     
  16. Spitsmuis

    Spitsmuis Niet meer actief

    Verhuizen is met een koophuis zo lastig.
    Straks zitten ze met dubbele lasten omdat het tegenwoordig heel moeilijk is om je huis te verkopen.
    En dan is het probleem nog niet opgelost lijkt me want dan zijn waarschijnlijk de volgende mensen die daar zouden gaan wonen de pineut.
    Die aso's moeten gewoon aangepakt worden,daar ligt het hele probleem.
    Zou het vreselijk voor Wenneke vinden als ze door die mensen echt zou moeten verhuizen!
     
  17. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    fijn wonen en elkaar respecteren is zo fijn en belangrijk, lijkt mij ook vreselijk als ik mij zo in mn buurt zou voelen.
    Misschien kan er een keer bemiddeld worden en jullie echt eens het uit kunnen praten en concrete afspraken kunnen maken. jullie hoeven geen vrienden te worden maar gewoon RUST!
     
  18. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Hun staan er waarschijnlijk niet voor open zo n aso s zijn t,ja verhuizen was mijn optie ook maar da raak je nu niet zomaar kwijt helaasWe zullen zien als wijkagent belt
     
  19. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Waarom doen je buren zo?

    Is er al eens eerder iets voor gevallen waardoor hun nu zo doen?

    En begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet accepteren als de buurman wie dan ook met zijn zaakie over mijn schutting zou hangen maar wat is er mis met plantjes hangen aan de schutting aan hun kant? Hier hebben de buren ook een nieuwe schutting geplaats maar ik hang aan mijn kant ook gewoon plantjes op.

    Maar goed, ik ben dus wel benieuwd hoe dit is begonnen
     
  20. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Dit lijkt mij idd ook een goede oplossing, mochten ze dan nog rare dingen doen, dan heb je het gelijk vast gelegd..

    Verder gewoon erg lastig, ik was niet gaan verhuizen om zoiets, maar even afwachten wat de wijkagent zegt.

    Gr.
    Carlien
     

Deel Deze Pagina