buurvrouw overleden

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ander halve week geleden is mn buurvrouw overleden.
    ze was al een tijd ziek en iedere keer ging ze weer naar het ziekenhuis en kwam ze weer thuis.
    half januari werd ze weer opgehaald met de ambulance en is ze niet meer thuis gekomen.
    vorige week vrijdag las ik in de krant de rouwadvertentie van mn buurvrouw.
    ik wist heel niet dat ze overleden was, ze was ook al gecremeerd.
    ik had weinig contact met haar, maar ik vroeg regelmatig aan haar kinderen hoe het ging.
    ik was ook heel verbaast dat ik geen kaartje of iets had gehad en dat ik in de krant moest lezen dat mn eigen buurvrouw overleden was.
    ik vind het heel erg raar.

    moest het ff kwijt.

    liefs doris
     
  2. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Heh gatver, wat naar voor je! Beetje jammer inderdaad dat de kinderen het dan ook niet even verteld hebben en dat je het in de krant hebt moeten lezen.
    maar misschien waren ze wel zo overdonderd, dat ze er gewoon niet aan gedacht hebben. Wat ik me trouwens heel goed kan voorstellen....
     
  3. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Even een kaartje in de bus, had een kleine moeite geweest. Nog maar goed, dat je het in de krant hebt gelezen. Krijg je ineens andere buren en jij maar denken dat de buurvrouw er nog woont. :confused:
     
  4. lieniej

    lieniej Actief lid

    24 mei 2007
    497
    0
    0
    Misschien hebben ze het klein gehouden, dat ze in besloten kring is gecremeerd? Sommige mensen kiezen ervoor om daarna pas de advertentie te plaatsen. In ieder geval gecondoleerd!
     
  5. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Kan me van een kant goed voorstellen dat als je er geen echt contact mee hebt gehad dat je niet echt in de hoofden van de kinderen zit als iemand waar je een kaartje naar stuurt. Maar aan de andere kant kan ik me dan weer wel voorstellen dat je toch n kaartje/briefje bij die buurvrouw in de bus doet als het gebeurt is, die toch steeds vroeg hoe het er mee ging.
    Dus zit toch beetje in tweestrijd..
    Maar even goed, gecondoleert
     
  6. mamatje24

    mamatje24 Fanatiek lid

    10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    nou raar vind ik het zelf niet eerlijk gezegd.

    Toen mijn vader overleed hebben wij ook alleen maar die buren een kaartje gestuurd waarvan wij wisten dat ze goed contact hadden met mijn vader, wij hebben echt niet alle buren of de naaste buren (waar hij weinig contact mee had) een kaartje gestuurd hoor.

    Je zegt zelf dat je aan haar kinderen regelmatig vroeg hoe het met haar ging, waarom nooit aan haar zelf?

    Het zegt mijn inziens al genoeg dat je pas wist dat ze overleden was nadat je het in de krant had gelezen, je hebt waarschijnlijk van het gedoe voorafgaande aan de crematie ook niets opgemerkt? Dus dat zegt (is mijn persoonlijke mening) genoeg over jullie contact, waarom zouden ze je dan een kaartje moeten sturen.

    Ik weet ook niet of ik een kaartje zou krijgen indien de buurvrouw zou overlijden, we hebben wel goed contact verder en ze past wel eens in noodgevallen op de kleine meid (pakweg 15 min ofzo) maar ik zou het niet raar vinden als ik geen kaartje zou krijgen hoor, die stuur je vind ik alleen maar naar hen waarvan je weet dat ze een goed contact hadden met de overledenen, familieleden of goede bekenden waarvan je weet dat ze graag afscheid zouden willen nemen. Aangezien jullie verder glad geen contact hadden denk ik niet dat zij het idee hadden dat je afscheid van iemand zou willen nemen waar je toch niet veel interesse voor had.

    Niet bot bedoelt hoor, maar ik vind het zelf in ieder geval niet raar, en jij zou als buurvrouw zijnde van mijn moeder dan denk ik ook geen kaartje krijgen dat ze overleden is. En daarbij moet je niet vergeten natuurlijk dat als er al iemand overlijdt men niet iedereen in gedachte heeft en later altijd denken o stik we zijn die of die vergeten een kaartje te sturen.
     
  7. Aan de ene kant denk ik ze hadden wel een kaartje in de bus kunnen doen. Aan de andere kant, je had weinig contact met ze, dus waarschijnlijk heeft de familie er niet aan gedacht om je een kaartje te sturen.
     
  8. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Maar als to wel regelmatig aan de kinderen gevraagd heeft hoe het met hun moeder ging, dan hadden ze toch minstens even aan kunnen bellen om het te vertellen? Ik kan me voorstellen dat de buurvrouw in het ziekenhuis ligt, dat je dan aan de kinderen vraagt hoe het gaat. Als je weinig contact hebt, ga je niet in het ziekenhuis op bezoek. Een kaartje hoeft niet, als je toch niet close bent (al zou ik dat wel doen, maar goed, misschien is er een beperkt budget).

    Misschien ligt 't ook wel aan de omgeving waar je woont, maar ik zou 't hier tamelijk bizar vinden als ik er een week later achter zou komen dat m'n buurvrouw overleden zou zijn en al gecremeerd is. Snap dus hoe je je voelt to!
     
  9. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Maar misschien weten die kinderen helemaal niet precies wat voor contacten hun moeder had en to onderhield wel contact met de kinderen. Uit fatsoen zou ik dus de naaste buren wel even wat laten weten.

    Buurvrouw lag in het ziekenhuis en als je niet heel close bent, zou ik daar ook niet op bezoek gaan, dus snap wel dat ze 't aan de kinderen vroeg en niet aan de buurvrouw zelf.

    En als de buurvrouw vanuit 't ziekenhuis naar 't rouwcentrum is gegaan is er thuis natuurlijk niks te merken van de crematievoorbereidingen. Waarschijnlijk gaan ze nu pas 't huis leeghalen etc. Ze zullen hooguit kleren gehaald hebben en adressen ofzo, maar misschien hadden ze dat ook al gedaan toen de buuf nog in 't ziekenhuis lag.
     
  10. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    als wij iedereen een kaart moesten sturen die altijd vroegen hoe het met mijn moeder was toen ze ziek was, dan hadden we een begravenis met 500 man ofzo.

    geloof me je staat daar niet echt bij stil je leeft in een roes en idd missschien hebben ze het klein gehouden.

    ik ging ook niet naar de buren om te zeggen dat mijn moeder overleden was.
     
  11. Slagroomtoetje

    Slagroomtoetje Actief lid

    13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Wij hebben ook niet iedereen een kaart gestuurd toen mijn moeder overleed. Daar staat je hoofd helemaal niet naar en je bent al blij dat je de adressen van familieleden bij elkaar kan rapen. Dan komt de buurvrouw waarmee je eigenlijk geen contact hebt niet om de hoek kijken.
     
  12. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Tja, vervelend. Menselijk ook hoor. Mijn buurvrouw was 92 toen ze naar een verzorgingshuis ging en daar al snel kwam te overlijden. Als administrateur van de VvE had ik ook wel een berichtje verwacht......

    De nabestaanden denken daar dus niet al te logisch over na. Jij hoeft op dat moment niets te verwerken en kan daar wel goed over nadenken....

    Als we wat meer begrip voor elkaar zouden hebben zag de wereld er heel anders uit.
     
  13. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    @ dushi sorry hoor maar ben jijj wel eens iemand verloren?
     
  14. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    mmm sorry volgens mij heb k je berichtje verkeerd begrepen sorry!
     
  15. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Geeft niet, het is inderdaad handig als je het van een andere kant kunt bekijken.

    Omdat je veel dingen moet regelen en ook veel moet verwerken schieten veel dingen erbij in. Het zou vervelend zijn als dit je later ook nog word verweten.
     

Deel Deze Pagina