Hallo, hebben jullie dat ook mijn moeder en schoonmoeder passen beide 1 dag in de week op. Ontzettend blij mee...Maar nou zijn ze niet zo zuinig met de bv die is afgekolfd. Zo kwam ik vorige week thuis en stond er dus gewoon 120ml op de tafel te staan!!! werd ik niet zo vrolijk van zeg maar. En dan zeggen ze ook nog 'ag je voeding loopt toch goed, dit kleine beetje'. Hun vergeten denk ik dat ik er midden in de nacht uit ga als ik de kleine eten heb gegeven om nog de andere kant af te kolfen. Ik heb ze al gezegdt dat ze er zuinig mee moeten zijn, ook mijn man heeft zijn moeder aan gespoort , op dwang van mij, er zuinig mee te zijn. Ik ga morgen maar briefjes maken met de melding dat ze er zuinig mee moeten zijn. Hoe lossen jullie zulke problemen op? En hoe doen jullie het bewaren als je kleine de fles niet helemaal leeg drinkt en hoelang wacht je er mee als ie er al van gedronken heeft. Ik bewaar hem dan gewoon in warm water en wacht tot een uur na zijn eten en bied dan de het restje aan. Gr Zil
Mijn schoonmoeder is gelukkig heel zuinig want ze weet hoe lang het duurt voor mij om iets noemenswaardig te kolven (ze is er regelmatig bij, ik kolf er gewoon op de bank). Mede daarom pakt ze maar de minimale hoeveelheid, bijvoorbeeld 80 cc als Kyra gewoon wat trek heeft, en als het nodig is warmt ze meer op. Ik bewaar de hoeveelheid die ze op een dag gebruikt in van die avent maatbekertjes in de koelkast en ze schenkt het over in een flesje. Op die manier is het handig om wat bij te pakken mocht het niet genoeg zijn. Misschien is dat ook iets voor jullie.
ik deel de flesjes op in kleine porties. Nu weet ik ondertussen dat ze zeker 100 cc drinkt per keer. Daar deel ik nu de flessen in op en zo gaan ze ook mee naar het kdv. als het opgewarmt is moet het dus weg. 1 uur kan het bewaard worden en niet meer opwarmen. Vandaar dus kleine beetjes per keer geven.
Ik zou het dus idd in kleinere flesjes mee gaan geven. Weet niet in welke hoeveelheden je het nu mee geeft? Maar 120 cc weg gooien lijkt me idd echt niet de bedoeling. Verder zou ik het er gewoon eens met haar over hebben. En dus bijv uitleggen dat ze per voeding beter 2-3 keer een flesje warm kan maken en dan bijv de eerste 80cc, de tweede 60cc en en dan de 40cc ipv in een fles 180cc opwarmen waar dan maar 60cc van gedronken word !
Hoi, Ik heb inderdaad al van de aventbekers gehaald. M'n zoontje drinkt nu 180ml per keer inderdaad. Ik ga het maar verdelen en dat ze dan per keer maar de helft warm maken. Ze komen overgens gewoon bij ons thuis. Zal het er ook nog eens over hebben. Thanx voor de reaktie's